Πρόκειται για το πρώτο υβριδικό όχημα που φορτίζει και από πρίζα (Plug-in Hybrid) της Kia και βασίζεται στο σεντάν Optima, ωστόσο φέρει πολλές διαφορές σε σχέση με συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Το υβριδικό του σύνολο αποτελείται από ένα 2λιτρο GDI βενζινοκινητήρα 156 ίππων και 189 Nm ροπής, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αγγίζει τους 205 ίππους και 375 Nm ροπής, ενώ η μέση κατανάλωση είναι μόλις 1,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα μόλις 37 γρ./χλμ.
Επιπλέον, μπορεί να κινηθεί για αποστάσεις έως 54 χιλιομέτρων και σε ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα με την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, που αντλείται από τις μπαταρίες χωρητικότητας 9,8 kWh. Ωστόσο οι μπαταρίες έχουν μικρύνει αρκετά την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα μόλις 307 λίτρα (όσο σχεδόν ενός μικρού αυτοκινήτου). Ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις, αφού στα 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνει στα 9,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα.
Για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, το υβριδικό Optima διαθέτει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέα ενεργή γρίλια. Με τον τρόπο αυτό, ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο cd: 0,25, από cd: 0,27 στο «κανονικό» μοντέλο.
Τέλος, το νέο οικολογικό Optima εφοδιάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, αλλά και με ένα προηγμένο σύστημα κλιματισμού, που έχει τη δυνατότητα λειτουργίας μόνο από την πλευρά του οδηγού όταν δεν είναι παρόντες άλλοι επιβάτες, ώστε να εξοικονομηθεί ενέργεια.