Το Volkswagen Polo προσφέρεται για πρώτη φορά σε έκδοση BlueMotion με κινητήρα βενζίνης (πριν ήταν διαθέσιμο μόνο με ντίζελ TDI), ο οποίος είναι ο ολοκαίνουργιος 1.0 TSI με ισχύ 95 ίππων. Οι διαφορές που φέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα βενζίνης είναι αρκετές, τόσο στο αμάξωμα όσο και στα μηχανικά μέρη.
Πιο αναλυτικά, το Polo 1.0 TSI BlueMotion ξεχωρίζει εξωτερικά από την κλειστού τύπου μαύρη μάσκα με το λογότυπο BLUEMOTION, τα σπόιλερ στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, την αεροτομή οροφής, τις ειδικού σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών «Buenos Aires» και τις προσθήκες στα μασπιέ. Για την περαιτέρω μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή και κατ’επέκταση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά, ενώ εξοπλίζεται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, σύστημα stop/start, ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση και μακρύτερες σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων (εκτός 1ης και 2ης).
Το Polo 1.0 TSI BlueMotion προσφέρεται τόσο σε 3θυρο όσο και σε 5θυρο αμάξωμα. Η τιμή του ξεκινά από τις 14.450 και 14.950 ευρώ αντίστοιχα, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο DSG κοστίζει από 16.000 ευρώ. Τιμές, οι οποίες είναι τσιμπημένες, αλλά ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλούσιος.
Αποδοτικός ο νέος 1.000άρης TSI των 95 ίππων
Ο νέος 3κύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας 1.0 TSI που κινεί το Polo BlueMotion διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και αποδίδει 95 PS και 160 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη και μόνο στις χαμηλές στροφές γίνονται αντιληπτοί κραδασμοί, ενώ περιορισμένος είναι ο θόρυβος που παράγει. Το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς, ωστόσο το χαρακτηριστικό που θα ενοχλήσει είναι η υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Πολύ καλές είναι οι επιδόσεις, αφού στα 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνει σε 10,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Εύχρηστο είναι το 5τάχυτο κιβώτιο με τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), ενώ πολύ καλή είναι η λειτουργία του συστήματος stop/start. Από πλευράς κατανάλωσης, η VW αναφέρει 4,1 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή, όμως σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 6,8 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 94 γρ./χλμ., που σημαίνει ότι πληρώνει 84,6 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Ασφαλές στο δρόμο και ευκολοδήγητο
Όπως αναφέρουμε παραπάνω, το Polo 1.0 TSI BlueMotion διαθέτει χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. ανάρτηση (για λόγους αεροδυναμικής), χωρίς όμως να είναι πιο σφιχτή. Λόγω όμως των μικρότερων διαδρομών της, οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται περισσότερο αισθητές στους επιβάτες. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση αν και βελτιωμένο, δε διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει στα χέρια του οδηγού και είναι ελαφρύ. Το μικρό VW παρουσιάζει καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές με προοδευτικές αντιδράσεις, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να προσφέρει κάποιο σπορτίφ χαρακτηριστικό.
Εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα και καλούς χώρους
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του Polo διαθέτει συντηρητικό σχεδιασμό, ενώ η χρήση σκληρού πλαστικού στο ταμπλό στην έκδοση BlueMotion δεν συμβαδίζει με την τιμή του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι από τις καλύτερες που μπορεί να βρει κανείς σε μικρό αυτοκίνητο, χάρη και στην προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση και να εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων. Ικανοποιητικοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών, όπως και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 280 λίτρων.
(+) Κινητήρας – επιδόσεις, καλοί χώροι, στιβαρή κατασκευή, ασφαλής οδική συμπεριφορά
(-) Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού, οδηγική αίσθηση, συντηρητική εικόνα