Το πρώτο προσθιοκίνητο RS της Ford διέφερε σε ποσοστό 80% από το εξαιρετικό στις απλές εκδόσεις του Focus, που βασίστηκε. Εξελίχθηκε από τους γκουρού του τμήματος Rally Sport της εταιρείας μηχανικούς, με τη συμβολή των οδηγών της εργοστασιακής ομάδας της Ford στο WRC και με την συνδρομή αρκετών μεγάλων ονομάτων του tunning προέκυψε ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα ever. Tο «πολεμικό» Focus RS I μπορεί να μην εντυπωσίαζε με την απόδοση του δίλιτρου κινητήρα του (215 άλογα), ωστόσο ο γενικότερος χαρακτήρας του ήταν τέτοιος που μετέτρεπε κάθε απλή διαδρομή σε ειδική.
Το απίστευτο τιμόνι του σε συνδυασμό με το σκληρό set-up της ανάρτησης και το εξαιρετικό σε λειτουργία μηχανικό LSD της Quaife εξασφάλιζαν ασύλληπτα επίπεδα πρόσφυσης τα οποία έσπαγαν με τις ανάλογες κινήσεις του οδηγού και άφηναν έτσι και το πίσω μέρος να ξεδιπλώσει την «παιχνιδιάρικη» συμπεριφορά του. Τα 4πίστονα φρένα της Brembo, η αγωνιστική θέση οδήγησης με τα μπάκετ της Sparco, ο μελωδικός ήχος της βαλβίδας ανακούφισης του turbo, ακόμα και το turbo lag αποτέλεσαν στοιχεία ενός μη politically correct αυτοκινήτου, ωστόσο γι’αυτό ακριβώς βρίσκεται σε αυτή τη λίστα.
Δείτε επίσης: