H Citroen έφερε τα πάνω κάτω στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το ολοκαίνουργιο C3, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από τα supermini και τα B-SUV και με τιμή που μοιάζει λες και πρόκειται για κάποιο ανέκδοτο. Εκκινεί από μόνο 16.900 ευρώ και αντί να εφοδιάζεται με χαμηλής ισχύος ατμοσφαιρικό μοτέρ (όπως ισχύει με άλλα φθηνά μοντέλα), τροφοδοτείται με τον 1.200άρη turbo των 100 ίππων. Συνεπώς δεν είναι ένα αυτοκίνητο που περιορίζεται στο κλεινόν άστυ και με αναιμικές επιδόσεις, αλλά μπορεί εύκολα να κάνει ταξίδια ακόμα και φορτωμένο.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό στη βασική έκδοση You! ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία, ψηφιακό καντράν, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και το smartphone station με μια ενσωματωμένη βάση για smartphone, το οποίο λειτουργεί σαν infotainment. Στην αμέσως επόμενη έκδοση Plus, η τιμή του παραμένει και πάλι άκρως ανταγωνιστική για τα δεδομένα των supermini -πόσο δε μάλλον των B-SUV, αφού στις 18.900 ευρώ είναι «φορτωμένο» με πολύ εξοπλισμό. Επιπλέον του C3 You! διαθέτει infotainment 10,25 ιντσών, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, οροφή Bi-Ton, μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, καθίσματα Advanced Comfort, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, τιμόνι με τεχνητό δέρμα και χειριστήρια.
Το νέο C3 υιοθετεί ένα εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό από τις προηγούμενες γενιές του, με λιγότερες καμπύλες και πιο τετραγωνισμένη αισθητική, που του χαρίζει μια πιο περιπετειώδη εμφάνιση. Σε αυτό συμβάλλουν τα μαύρα προστατευτικά, οι ράγες οροφής, το αυξημένο ανάστημα των 1.567 χλστ., όπως και ο μπόλικος αέρας από το έδαφος των 197 χλστ. Με μήκος 4.015 χλστ. και πλάτος 1.755 χλστ. είναι στα όρια των τετράμετρων supermini. Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία έχει εφαρμοστεί και στο εσωτερικό του, προς όφελος της πρακτικότητας και λειτουργικότητας. Το ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα και οι ευθείες γραμμές με τις επίπεδες επιφάνειες εντείνουν την αίσθηση του πλάτους. Οδηγός και επιβάτες θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετά καλούς χώρους για να κάτσουν και άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. Για τις αποσκευές τα 328 λίτρα είναι κάτω του μέσου όρου, όμως το τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Από ένα Citroen περιμένει κανείς να είναι άνετο στο δρόμο, ακόμα και χωρίς να έχει τις υδροπνευματικές αναρτήσεις του παρελθόντος. Το νέο Citroen C3 λειαίνει τις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και λοιπές κακοτεχνίες με ένα μοναδικό τρόπο, χάρη στην καινοτόμο ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ). Εκτός από ξεκούραστο στην οδήγηση, είναι και πολύ σταθερό, αφού «γαντζώνει» στην άσφαλτο, παρά τις αισθητές κλίσεις που παίρνει υπό πίεση. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον αποδοτικό αλλά σχετικά τραχύ 1.200άρη turbo κινητήρα με τα 100 άλογα και τα 205 Nm, τα οποία επιταχύνουν το C3 των 1.151 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. Το μηχανικό αυτό σύνολο καίει σε πραγματικές συνθήκες 6,7 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 126 γρ./χλμ. CO2 (81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).