Οι Ιταλοί έκαναν για άλλη μια φορά το θαύμα τους, αναγκάζοντας το σύνολο της αυτοκίνησης να σταματήσει τις δραστηριότητες και να χειροκροτήσει. Ο λόγος; Η, από πολλές απόψεις, ιστορική Daytona SP3.
Η τρίτη δημιουργία της σειράς Icona, που λανσαρίστηκε το 2018 με τις Monza SP1 και SP2, αποτίνει φόρο τιμής στο γλέντι που έστησε η Scuderia στις 24 Ώρες της Daytona, το 1967, εν μέσω του «πολέμου» με τη Ford την εποχή εκείνη στους αγώνες αντοχής. Οι Ιταλοί είχαν κάνει κατάληψη στο βάθρο, με την 330 P3/4 στην πρώτη θέση, την 330 P4 στη δεύτερη και την 412P στην τρίτη. Η Daytona SP3 εμπνέεται από τα ιστορικά αυτά μοντέλα, αλλά δίχως να εμπίπτει ούτε στην κατηγορία του ρετρό, ούτε σε αυτή του restomod.
Το σχήμα του παρμπρίζ, που αγκαλιάζει την καμπίνα και δημιουργεί αίσθηση καλύπτρας, παραπέμπει ευθέως στις 330 P3/4 και P4. Το ίδιο ισχύει για τις βασικές αναλογίες του αμαξώματος, ωστόσο οι γραμμές έχουν προέλθει από τις επιταγές της αεροδυναμικής σήραγγας. Η Ferrari υποστηρίζει πως η Daytona SP3 είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στην Ιστορία της, οπότε αντιλαμβανόμαστε τη βαρύτητα της δήλωσης. Σχεδιαστικό highlight τα συρόμενα καλύμματα για τα εμπρός φωτιστικά σώματα εμπρός και η διαμόρφωση με τις οριζόντιες γρίλιες στο πίσω, που μεγιστοποιεί την απαγωγή θερμότητας από κινητήρα-μετάδοση και τη μορφοποίηση της ροής αέρα.
Τεράστιο ρόλο στην αεροδυναμική απόδοση της Daytona παίζει ο αφανής ήρωας, που ονομάζεται «πάτωμα». Πέρα από τον ειδικά εξελιγμένο διαχύτη, στο δάπεδο της SP3 υπάρχουν δυο ευμεγέθεις αυλοί (ή καμινάδες) που οδηγούν τον αέρα μέσα και πίσω από το αυτοκίνητο, εξάγοντάς τον σε αεραγωγούς που συναντάμε στα πίσω φτερά. Κατ’ αυτό τον τρόπο παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη, με ταυτόχρονη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας. Άξιο μνείας πως η κορυφαία αεροδυναμική απόδοση της νέας Ferrari επιτυγχάνεται δίχως να χρησιμοποιείται ούτε ένα ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα!
Αμάξωμα και σασί κατασκευάζονται από συνθετικά υλικά, ως επί το πλείστον kevlar και ανθρακονήματα. Το εσωτερικό θυμίζει αρκετά την SF90 Stradale, με το ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 16 ιντσών να προέρχονται σχεδόν αυτούσια από το plug-in υβριδικό hypercar. Οι ρετρό νότες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, βέβαια, μέσα από τα πανέμορφα καθίσματα που είναι βιδωμένα κατευθείαν στο πλαίσιο, θυμίζοντας τα καθίσματα στις 330 P3/4 και P4.
Κάτω από το μαγευτικό σχήμα και τα νοσταλγικά καθίσματα, κρύβεται ο ισχυρότερος μη υβριδικός κινητήρας όλων των εποχών για το Μαρανέλο! Ο ατμοσφαιρικός V12 των 6.496 κ.εκ., που πρωτοείδαμε στην 812 Competizione, «τσίμπησε» άλλα 10 άλογα και πλέον φτάνει τους 840 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. (κόφτης σταθερά στις 9.500 σ.α.λ.)! Ελαφρώς κερδισμένη και η ροπή, με 697 Nm (αντί 692) στις 7.250 σ.α.λ. Η ισχύς εξυπακούεται πως καταλήγει στους πίσω τροχούς, μέσω 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού. Ως αποτέλεσμα, η Daytona SP3 επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 2,85 δλ., στο 0-200 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και ξεπερνά τα 340 χλμ./ώρα τελικής – επιδόσεις παρεμφερείς της 812 Competizione.
Όπως με τις Monza SP1 και SP2, η παραγωγή της Daytona SP3 θα είναι περιορισμένη. Η Ferrari σχεδιάζει να κατασκευάσει 599 κομμάτια, με αρχική τιμή καθενός εξ αυτών στα 2 εκατομμύρια ευρώ!