Δυο μήνες μετά το λανσάρισμα της νέας E-Class, η Mercedes παρουσιάζει την πιο πρακτική και οικογενειακή Estate, συνδυάζοντας τις τεχνολογικές αρετές της σεντάν με έξτρα χώρο αποσκευών και πρακτικότητα.
Η S214, όπως είναι η κωδική ονομασία της Estate W214, σχεδιαστικά είναι ίδια με τη σεντάν μέχρι τη μεσαία κολώνα. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει η επιμηκυσμένη γραμμή της οροφής, η οποία είναι πιο καμπύλη από τα παραδοσιακά station wagon και παραπέμπει σε shooting brake, συνδυάζοντας σχεδιαστικές χάρες και από την προσφάτως καταργημένη CLS. Σε σχέση με τη Saloon η Estate εμφανίζεται λίγο μεγαλύτερη, με το μήκος να έχει κερδίσει 4 χλστ. και να φτάνει τα 4.949 χλστ., το ύψος 1 χλστ. (1.469 χλστ.), το πλάτος 28 χλστ. (1.880 χλστ.) και σημαντικότερα όλων το μεταξόνιο, με +22 χλστ. (2.961 χλστ.). Το αμάξωμα είναι πιο αεροδυναμικό σε σχέση με την απερχόμενη Estate, κατεβάζοντας το συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd 0,27 από 0,28.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν επιφέρει βελτιώσεις στους χώρους, με κυριότερο ωφελημένο να είναι αυτονόητα το πορτμπαγκάζ. Η E-Class Estate προσφέρει 615 λίτρα για τα μπαγκάζια (540 στη σεντάν) με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους και μέχρι 1.830 λίτρα κατόπιν αναδίπλωσής τους. Στις plug-in υβριδικές εκδόσεις αναμενόμενα έχουμε μειώσεις, με την 5θέσια διάταξη της καμπίνας να δίνει 460 λίτρα (μόλις 370 στη σεντάν) και τη 2θέσια έως 1.785 λίτρα. Τα καθίσματα είναι και διαιρούμενα (40:20:40), ενισχύοντας περαιτέρω τον πρακτικό χαρακτήρα της νέας E-Class Estate.
Όπως στη Saloon έτσι και στην Estate, η τεχνολογία και η υπεροθόνη MBUX Superscreen με τις 3 οθόνες κερδίζουν πάσα εντύπωση. Στην κεντρική οθόνη είναι διαθέσιμες διάφορες εφαρμογές, όπως για παράδειγμα TikTok, το παιχνίδι Angry Birds, η εφαρμογή Webex, το Zoom για τα meetings κ.λπ. Κι επειδή η καθημερινή οδήγηση έχει και τις συνήθειες της, το σύστημα πολυμέσων προσφέρει εύχρηστες και γρήγορες λειτουργίες «ρουτίνας» για τη θέρμανση, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που αρέσει στον χρήστη και διάφορες ακόμα λειτουργίες της καθημερινότητας. Για τη βελτίωση της ευεξίας φροντίζουν τα συστήματα Energizing Comfort και Thermotronic με ψηφιακό έλεγχο εξαερισμού, ενώ χαλαρωτικοί ήχοι, λειτουργία μασάζ στα καθίσματα και ειδικός φωτισμός κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο ευχάριστη.
H νέα Mercedes E-Class περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και plug-in hybrid σύνολα. Στη βάση των βενζινοκινητήρων τοποθετείται η E 200 με το 2λιτρο μοτέρ των 204 ίππων και 320 Nm ροπής. Στους ντίζελ βρίσκεται η E 220 d (και E 220 d 4Matic) των 2.0 λτ. με ισχύ 197 ίππων και 440 Nm ροπής. Σε κάθε περίπτωση ενσωματώνεται και ήπιο υβριδικό σύστημα με επιπλέον στιγμιαία ενίσχυση 23 ίππων και 205 Nm ροής.
Τα Plug-in Hybrid σύνολα διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 129 ίππων και 440 Nm ροπής, με ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει μέχρι τα 109 χιλιόμετρα και μπαταρία χωρητικότητας 25,4 kWh. Αρχική είναι η Ε 300 e (και Ε 300 e 4Matic) με 2λιτρο μοτέρ ισχύος 204 ίππων και 320 Nm ροπής και συνδυαστική απόδοση 313 ίππων και 550 Nm ροπής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | E 200 | E 220 d | E 300 e |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.999 | 1.993 | 1.999 |
Ταχύτητες | 9G Tronic | 9G Tronic | 9G Tronic |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS) | 204/5.800 | 197/3.600 | 204 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm) | 320/1.800-4.000 | 440/1.800-2.800 | 320 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 23 | 23 | 129 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 205 | 205 | 440 |
Συνδυαστική ισχύ (PS) | 204 | 197 | 313 |
Συνδυαστική ροπή (Nm) | 320 | 440 | 550 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,8 | 7,9 | 6,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 231 | 230 | 227 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,7-7,6 | 5,0-5,7 | 0,6-0,9 |
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 19,1-21,4 | ||
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 152-173 | 131-149 | 13-20 |
Βάρος (κιλά) | 1.825 | 1.915 | 2.210 |