Η Audi παρουσίασε το νέο και μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας e-tron, στη μορφή της ηλεκτρικής εκδοχή του Q8. Το Q8 e-tron αποτελεί την επαναπροσδιορισμένη εκδοχή των e-tron SUV και Sportback, τα οποία γίνονται πλέον Q8 e-tron και SQ8 e-tron.
Εμφανισιακά τα νέα ονόματα συνοδεύονται από ήπιες, αλλά διακριτές, διαφοροποιήσεις. Η μάσκα εμφανίζεται ανασχεδιασμένη και με πιο επιθετικές γραμμές, συνοδευόμενη από μεγαλύτερους ψευδοαεραγωγούς στο πλάι. Μεγαλύτερος είναι και ο διαχύτης πίσω, ενώ το Q8 e-tron διαθέτει ειδικά ακροπτερύγια στους θόλους των τροχών, που συμβάλλουν στη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,27 (από Cd 0,28 πριν). Το πιο αεροδυναμικό σχήμα του Q8 e-tron Sporback (πρώην e-tron Sportback) επωφελείται ακόμα περισσότερο από τις αλλαγές, παρουσιάζοντας ένα εξαιρετικό Cd 0,24 (από 0,26). Μέρος της καταπληκτικής επίδοσης οφείλεται στα ενεργά κλαπέτα της μάσκας, που τη σφραγίζουν στις υψηλότερες ταχύτητες και μειώνουν την οπισθέλκουσα.
Οι διαστάσεις παραμένουν στο άνω άκρο, με το μήκος να φτάνει τα 4.915 χλστ., το πλάτος τα 1.937 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.928 χλστ. σε αμφότερα, με το Q8 e-tron να είναι 1,63 μ. στο ύψος και το Sportback 1,62 μ. Το μεγάλο παράστημα των δυο Audi εξασφαλίζει χώρο αποσκευών 569 λίτρων για το Q8 και 529 λίτρων για το Sportback, προσφέροντας παράλληλα 62 λίτρα στο μπροστινό πορτμπαγκάζ.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρότερες και αφορούν τις νέες επενδύσεις, τα καλύτερα γραφικά στις οθόνες και τις νέες χρωματικές επιλογές για το σαλόνι. Το ψηφιακό καντράν πλαισιώνεται από μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MMI, συν άλλη μια 8,6 ιντσών για τον κλιματισμό. Σε όσες αγορές επιτρέπεται διατίθενται κάμερες αντί καθρεπτών, που προσθέτουν άλλες δυο οθόνες στο πάνω μέρος των θυρών.
Η πιο σημαντική βελτίωση για το Q8 e-tron εντοπίζεται στον τομέα της μπαταρίας. Στο βασικό Q8 50 e-tron η χωρητικότητα της συστοιχίας έχει αυξηθεί από 69 kWh σε 95 kWh (89 αξιοποιήσιμα), που αντιπροσωπεύει αύξηση 29%. Τα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron αποκτούν μπαταρία 114 kWh (106 kWh αξιοποιήσιμα), αντί 95 kWh (86 kWh αξιοποιήσιμα) των απερχόμενων μοντέλων. Σε συνδυασμό με το νέο λογισμικό που βελτιώνει τη χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα, η αυτονομία του Q8 50 e-tron εκτινάσσεται από τα 341 χλμ. στα 491 χλμ. για το SUV και στα 505 χλμ. για το Sportback! Τα 55 e-tron και 55 e-tron Sportback τώρα μπορούν να κινηθούν έως 582 χλμ. και έως 600 χλμ. αντίστοιχα με μια φόρτιση, έναντι των 440 χλμ. αυτονομίας του προηγούμενου e-tron. Το κορυφαίο και τρικινητήριο SQ8 e-tron με τη σειρά του, φτάνει μέχρι τα 494 χλμ. και τα 513 χλμ. ως Sportback.
Στο θέμα της φόρτισης η δυνατότητα 150 kW του Q8 50 e-tron παραμένει ίδια, όμως στα μοντέλα 55 και SQ8 αυξάνεται στα 170 kW φορτίζοντας από το 10 στο 80% εντός 31 λεπτών. Η πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα 11 kW διαρκεί περίπου 9 ώρες και 15 λεπτά στο 50 e-tron, με την παροχή 22 kW να κατεβάζει το χρόνο στις 4 ώρες και 45 λεπτά. Τα 55 e-tron και SQ8 e-tron αντίστοιχα χρειάζονται 11 ώρες και 30 λεπτά στην 11άρα παροχή, ενώ η 22άρα απαιτεί 6 ώρες.
Τα Q8/Q8 Sportback 50 e-tron κινούνται από δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας ανά άξονα), συνολικής ισχύος 335 ίππων και 664 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,0 δλ. Τα Q8/Q8 Sportback 55 e-tron αποδίδουν 402 ίππους (αμετάβλητη στα 664 Nm η ροπή) και ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., ενώ τα κορυφαία SQ8/SQ8 Sportback διαθέτουν 3 ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός, δυο πίσω) και δίνουν 496 άλογα με 973 Nm στο δεξί πόδι του οδηγού, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,5 δλ. Η τελική ταχύτητα, τέλος, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα για όλες τις εκδόσεις πλην SQ8, που φτάνουν μέχρι τα 210 χλμ./ώρα.