Η SAAB επιστρέφει στη ζωή… περίπου

H ιστορία της SAAB είναι από τις πιο ταλαίπωρες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα μπορούσε να αποτελεί άλλη μια περίπτωση άλλοτε εδραιωμένης φίρμας που χρεοκόπησε, όμως από το 2011 που αυτό συνέβη οι Σουηδοί δεν μπορούν να βρουν ησυχία.

Η απόκτηση των μετοχών και του εργοστασίου στο Τρολχάταν από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden), δημιούργησε την αίσθηση πιθανής αναβίωσης. Μέχρι και ηλεκτρικό πρωτότυπο υπήρξε, το 2017, βασισμένο στο 9-3, με τον ετήσιο στόχο των πωλήσεων να διαμορφωνόταν στις 220.000 μονάδες. Τελικά, το όραμα για μια νέα SAAB – έστω με διαφορετική ονομασία- δεν υλοποιήθηκε. Όχι μόνο αυτό, αλλά στις αρχές του έτους «πάγωσαν» τα περιουσιακά στοιχεία της NEVS, έπειτα από απόφαση της μητρικής Evergrande Group. Ακόμα και κλεισμένη, δηλαδή, το όνομα της SAAB ενεπλάκη και σε νέο «λουκέτο». Η NEVS μπήκε σε λειτουργική αργία, έως ότου βρισκόταν αγοραστής. Παρ’ το αυγό και πέρνα το περμανάν, κοινώς. Κι όμως, εκεί που λες «δεν υπάρχει ούτε δράμι ελπίδας», έρχεται μια καναδική startup να επαναφέρει στο προσκήνιο το πνεύμα της SAAB!

Η EV Electra αγόρασε τα δικαιώματα, τα εξαρτήματα και τον εξοπλισμό για την παραγωγή του Emily GT. Ενός πρωτοτύπου που δούλευε η NEVS πριν σταματήσει τη λειτουργία της, σε ρόλο αναβίωσης του SAAB 9-5. Για την εξέλιξή του μάλιστα είχε επιστρατευτεί μέχρι η Koenigsegg. Σχεδιαστικά οι σουηδικές επιρροές είναι ξεκάθαρες, παραπέμποντας αρμονικά σε συνεχιστή του 9-5. Παρατηρήστε τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τη μάσκα και το σχήμα των κολωνών (οι «κρυφές» μαύρες μπροστά και η αμβλεία γωνία στις πίσω): όλα «φωνάζουν» SAAB, σε σύγχρονη παραλλαγή.

Το Emily GT τράβηξε το ενδιαφέρον των Καναδών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας το project. Το ηλεκτρικό σεντάν θα παράγεται κανονικά στο Τρολχάταν (σε ένα μέρος των εγκαταστάσεων, καθώς το υπόλοιπο είναι της Polestar), με την κορυφαία του έκδοση να διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες και συνολική απόδοση 490 ίππων! Άγνωστο, βέβαια, αν θα περάσει έτσι στην παραγωγή, αλλά σίγουρα θα προσφέρεται με δυο διαφορετικές μπαταρίες (105 και 140 kWh αντίστοιχα, από τις μεγαλύτερες της αγοράς) και μέγιστη αυτονομία κοντά στα 1.000 χλμ. Άγνωστο επίσης είναι το πότε θα βγει στην αγορά, αλλά και το πόσο θα κοστίζει. Τουλάχιστον, όμως, αυτή τη φορά φαίνεται πως η όλη υπόθεση «ανάσταση/μετενσάρκωση SAAB» έρχεται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Get it on Google Play Download on the App Store