Οδηγούμε το νέο MINI Countryman

Αμέσως μετά την πρώτη παρουσίαση του νέου MINI Countryman – τρίτη κατά σειρά γενιά του-, επί πορτογαλικού εδάφους, έγινε και η επίσημη πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση στη χώρα μας, σε ένα πανέμορφο χώρο κοντά στο Λαγονήσι και συγκεκριμένα στον Πύργο Μελισσουργού. Είναι αξιοσημείωτο να αναφέρουμε ότι είναι μία από τις παλαιότερες, ίσως και πιο ιστορικές ιδιωτικές κατοικίες στην Ελλάδα, που ανήκει ακόμα στην ίδια οικογένεια από το 1836.

Εκτός της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μια σύντομη διαδρομή την εισαγωγική έκδοση με την κωδική ονομασία Countryman C, η οποία διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works trim). Το νέο MINI εφοδιάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, τεχνολογίας TwinPower Turbo, σύστημα mild hybrid 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το ήπια υβριδικό σύστημα ενισχύει το θερμικό κινητήρα στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων, ενώ χρησιμοποιείται και για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει 170 ίππους, 280 Nm ροπής, έχει τελική ταχύτητα 212 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. και κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή 6,2-5,9 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP είναι 140-133 γρ./χλμ. Η τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοσης C είναι 34.500 ευρώ.

Έκδοση Τιμή
Countryman C 1.5 170 PS από 34.500 ευρώ
Countryman D 2.0 163 PS από 39.900 ευρώ
Countryman Ε 204 PS από 43.950 ευρώ
Countryman S ALL4 2.0 218 PS από 44.600 ευρώ
Countryman SΕ ALL4 313 PS από 49.950 ευρώ
Countryman JCW 2.0 301 PS από 57.750 ευρώ
Mινιμαλιστική σχεδίαση με καθαρές επιφάνειες

Tο νέο MINI Countryman είναι αισθητά μεγαλύτερο αν το συγκρίνουμε με τον προκάτοχό του. Οι θόλοι είναι φαρδύτεροι, ενώ έχει «μεγαλώσει» σε ύψος και μήκος κατά έξι και δεκατρία εκατοστά αντίστοιχα. Σε νούμερα, έχει μήκος 4.433 χλστ., πλάτος 1.843 χλστ. και ύψος 1.656 χλστ. με την αύξηση του μεταξονίου (στα 2.692 χλστ.) να συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση της άνεσης. Για εκτός δρόμου εξορμήσεις, ο οδηγός δεν θα προβληματιστεί καθώς η απόσταση από το έδαφος των 202 χλστ. είναι ιδιαίτερα «βοηθητική», με το στιβαρό πλαίσιο να παρέχει πρόσθετη ασφάλεια και άνεση.

Η σιλουέτα του αμαξώματος έχει καθαρές σχεδιαστικές γραμμές με την νέα οκταγωνική μάσκα να «κατοχυρώνει» την επιβλητική παρουσία του στο δρόμο, ενώ οι κοντοί πρόβολοι υπογραμμίζουν την ευελιξία του οχήματος. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα τονίζουν την όμορφη σχεδίαση του αμαξώματος. Τα στοιχεία των φώτων ημέρας μπορούν να αλλάξουν και να δημιουργήσουν τρεις φωτεινές υπογραφές στα εμπρός και πίσω φώτα LED, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε οχήματος. Η λιτή και πολύ κομψά σχεδιασμένη κολόνα C ενώνεται με την μεγαλύτερη οροφή του οχήματος και είναι βαμμένη στο ίδιο χρώμα. Οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό και μεγιστοποιούν τις δυνατότητες μεταφοράς, για παράδειγμα, μία μπαγκαζιέρα ή σχάρα οροφής. Επιλέγοντας ζάντες ελαφρού κράματος, ο ιδιοκτήτης του Countryman C μπορεί να διαλέξει μέσα από διάφορα σχέδια με διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.

Premium αίσθηση σε υλικά και χώρους

Μπαίνοντας στο εσωτερικό αισθάνεσαι αμέσως ότι βρίσκεσαι σε ένα premium περιβάλλον, φιλόξενο, γενναιόδωρο, μοντέρνο και πάνω απ’ όλα ψηφιακό. Tο μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό στις εκδόσεις Classic, Favoured και JCW υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Μια ειδική τεχνική πλέξης χρησιμοποιείται για τη δημιουργία του δίχρωμου υφάσματος από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Τα ζεστά και ευχάριστα υλικά συνθέτουν ένα νέο και οικείο περιβάλλον για το νέο MINI Countryman με έμφαση στον παράγοντα «ευεξία». Με το που γυρνάς το διακόπτη/κλειδί το προαιρετικό head-up display (τζαμάκι) ξεπροβάλει προς τα πάνω, παρέχοντας στον οδηγό τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης.

Ένα smartphone στη διάθεση σας

Για όλα τα υπόλοιπα, υπεύθυνη είναι η υψηλής ανάλυσης οθόνη OLED με διάμετρο 240 χλστ. Το MINI Interaction Unit αποτελεί το απόλυτο κέντρο εμπειρίας και άνεσης. Χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο, με μοντέρνα γραφική αναπαράσταση του περιεχομένου. Η επάνω περιοχή εμφανίζει σχετικές πληροφορίες που έχουν να κάνουν με το όχημα, όπως η ταχύτητα κίνησης και η κατάσταση της μπαταρίας (στις ηλεκτρικές εκδόσεις). Η κάτω περιοχή δείχνει τα στοιχεία του μενού Navigation, Media, Phone και Climate. Οι υπόλοιπες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω του μενού όπως σε ένα σύγχρονο smartphone υπο τη μορφή widgets. Τα προαιρετικά MINI Experience Modes χρησιμοποιώντας μια μονάδα προβολέα πίσω από το στρογγυλό όργανο, εμφανίζουν τα διαφορετικά μοτίβα οδηγικού στυλ που επιλέγει ο οδηγός και μάλιστα η εναλλαγή τους γίνεται με ηχητικό εφέ! Η αλήθεια είναι ότι για να ανακαλύψεις και να εκμεταλλευτείς όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες, θέλεις χρόνο και εξοικείωση.

Κάτι ενδιαφέρον που μας ανέφερε η εταιρία είναι ότι ο διακόπτης εκκίνησης, επανήλθε συνειδητά με τη μορφή περιστροφικού «κλειδιού» (από διακόπτη πάνω/κάτω στην προηγούμενη γενιά) έτσι ώστε οι νέες γενιές να έχουν να θυμούνται κάτι από το παρελθόν.

Χωροταξικά, η άνεση επικρατεί για όλους τους επιβάτες ενισχύοντας με το παραπάνω την εικόνα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά, προσφέροντας εξαιρετική ευρυχωρία στην περιοχή των ποδιών ή πρόσθετη χωρητικότητα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα. Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται επίσης μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Τέλος για όσους ενδιαφέρονται να «τραβήξουν» ένα σκάφος ή τροχόσπιτο, η ικανότητα ρυμούλκησης είναι έως και 1.200 κιλά.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση

Οδηγικά δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από αυτό που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρία. Ίσα ίσα το νέο MINI Countryman μας εξέπληξε ευχάριστα με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την άριστη ηχομόνωση. Είναι σα να βρίσκεσαι μέσα σε μια προστατευμένη φούσκα χωρίς να σε νοιάζουν και να σε ενοχλούν οι εξωτερικοί παράγοντες. Αφοσιώνεσαι στην απόλαυση της οδήγησης και καρπώνεσαι την επιτυχημένη συνταγή μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Οι κραδασμοί και οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται επιτυχώς, ενώ η ανάρτηση είναι σφιχτή τόσο όσο, προσφέροντας άριστο κράτημα στις στροφές αλλά και πολύ καλή άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Ο πιο ενθουσιώδης οδηγός θα ωφεληθεί από το ακριβές τιμόνι, όταν αποφασίσει να κινηθεί με πιο απαιτητικούς ρυθμούς, ενώ δεν θα αντιμετωπίσει καμία δυσκολία να διαχειριστεί τον αυξημένο όγκο, χάρη του στιβαρού πλαισίου, με τις κλίσεις να υπάρχουν αλλά να μην προβληματίζουν.

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, εκτός από το γνώριμο Automatic Active Cruise Control, το επίσης γνωστό Steering & Lane Assistant υποστηρίζει την πλευρική καθοδήγηση ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Driving Assistant Plus. Υπάρχει όμως κάτι που για πρώτη φορά, το MINI Countryman προσφέρει. Ημιαυτόνομη οδήγηση -σε διαδρομές τύπου αυτοκινητόδρομου- με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Μέχρι αυτή την ταχύτητα, ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί με προσοχή την κυκλοφορία. Η λειτουργία αυτή, βασίζεται στα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης, αναλαμβάνοντας την καθοδήγηση κατά τον διαμήκη και πλευρικό άξονα εντός της τρέχουσας λωρίδας κυκλοφορίας.

Get it on Google Play Download on the App Store