Δοκιμή Kia EV9 384 PS AWD 7θέσιο GT Line

Η ναυαρχίδα της Kia στα SUV, το εντυπωσιακό και πληθωρικό σε όλα τα επίπεδα EV9, κατέκτησε πριν από λίγες μέρες τους τίτλους του «2024 World Car of the Year», του «2024 World Electric Vehicle» και του «World’s Best Car for 2024» στο WWCOTY, όπου ψηφίζουν αποκλειστικά γυναίκες. Με λίγα λόγια σάρωσε διεθνή βραβεία, ενώ πριν από αυτά είχε κερδίσει και άλλες κορυφαίες διακρίσεις από διάφορους γνωστούς θεσμούς. Το μεγαλοπρεπές Kia EV9 τοποθετείται απευθείας στα ανώτερα κλιμάκια των SUV και αν μη τι άλλο ταράζει τα νερά σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν παραδοσιακές premium μάρκες. Σίγουρα δεν απευθύνεται στο ευρύ αγοραστικό κοινό, όμως όσοι ζητούν ένα κορυφαίο ηλεκτρικό SUV, τότε στο EV9 GT Line Launch Edition 384 PS 7θέσιο Sunroof της δοκιμής (από 87.000 ευρώ) θα τα βρουν όλα πλουσιοπάροχα.

Βέβαια υπάρχουν και εκδόσεις σε χαμηλότερες τιμές, όπως είναι το αρχικό μοντέλο με το μονό ηλεκτροκινητήρα των 203 ίππων (7θέσιο), στις 77.000 ευρώ και την μπαταρία των 99,8 kWh που τοποθετείται σε όλα τα EV9. Από εκεί και πάνω όλα ενσωματώνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 384 ίππων, συν του ότι διατίθενται και 6θέσια με τρεις σειρές, με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς να εξοπλίζονται προαιρετικά με λειτουργία περιστροφής 180 μοιρών. Κοινώς είναι ένα SUV με πολυχρηστικά χαρακτηριστικά για να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.

Εμφάνιση που προκαλεί σοκ και δέος

Δίχως καμία υπερβολή, είναι αδύνατο το Kia EV9 να περάσει απαρατήρητο όπου να και βρεθεί, σταθμευμένο ή εν κινήσει. Η πολύ δυναμική του εμφάνιση με τα φουτουριστικά γνωρίσματα μαζί με τον αυξημένο συνολικό όγκο που τονίζουν οι μεγάλες του διαστάσεις (μήκος 5.015 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ., ύψος 1.780 χλστ. και μεταξόνιο 3.100 χλστ.), γυρίζουν συνέχεια τα κεφάλια. Το μεγάλο SUV της Kia ξεχωρίζει για το τολμηρό του ντιζάιν που είναι εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία «Opposites United» της Kia. Στο εμπρός άκρο την προσοχή τραβούν η ψηφιακή εκδοχή της μάσκας «Tiger Nose», τα κάθετα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα και τα «Star Map» LED ημέρας που «ρέουν» μέχρι κάτω από το μέσο της μάσκας. Τα γεωμετρικά σχήματα δεσπόζουν ακόμα και στη διαμόρφωση των προστατευτικών μερών στους θόλους που στεγάζουν τις μεγάλες και πρωτότυπες σχεδιαστικά ζάντες των 21 ιντσών (από 19 ίντσες). Ορισμένες ακόμα λεπτομέρειες αφορούν τις πτυσσόμενες χειρολαβές, τα ιδιόμορφα πίσω λεπτά κάθετα φώτα LED και τα ενεργά πτερύγια Air Curtain που συμβάλλουν στην επίτευξη του χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή Cd: 0,28. Προαιρετικά διατίθενται και ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέπτες που διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού μέσα από τις οθόνες που τοποθετούνται στις άκρες του ταμπλό.

Τεχνολογία και χώροι σε υπερθετικό βαθμό

Από ένα τέτοιο κορυφαίο SUV, δεν θα μπορούσε παρά να περιμένει κανείς ένα πλήρως «ψηφιοποιημένο» εσωτερικό υψηλής τεχνολογίας, όπως και ανέσεις ανωτέρου επιπέδου για να απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες ξεκούραστα ταξίδια. Το πρώτο χαρακτηριστικό που συλλαμβάνει το βλέμμα είναι το «αιωρούμενο» ταμπλό, όπου φιλοξενείται μια ενιαία διάταξη οθονών 12,3 ιντσών (μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια για το σύστημα πολυμέσων). Το προαιρετικό Head-Up Display των 5 ιντσών προσθέτει πόντους στην ευχρηστία και την ψηφιακότητα, εμφανίζοντας ενδείξεις και από το σύστημα πολυμέσων επαυξημένης πραγματικότητας. Εκτός από τους φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι και για τις ρυθμίσεις του κλιματιστικού (το πρώτο Kia στην Ευρώπη με το νέο πάνελ κλιματισμού, χωρίς να απαιτείται πρόσβαση στα υπομενού του infotainment), πρόσθετοι αφής φωτίζονται στην κεντρική κονσόλα μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ενεργοποιημένο. Μέσα από το μενού του infotainment ο οδηγός λαμβάνει πάρα πολλές πληροφορίες και ελέγχει διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου και είναι εύλογο να χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα εκμάθησης.

Η κεντρική κονσόλα είναι εξοπλισμένη με ένα γρήγορο ασύρματο φορτιστή smartphone. Χαμηλότερα υπάρχει θύρα USB-C και υποδοχή φόρτισης, ενώ η δεύτερη και η τρίτη σειρά διαθέτουν επίσης θύρες USB-C. Η πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα κρύβει ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, δείχνοντας πως η πρακτικότητα ήταν στις πρώτες προτεραιότητες των σχεδιαστών. Άλλωστε τα καθίσματα με την αναπαυτική «γέμιση», η άπλα χώρων και το επίπεδο δάπεδο κάνουν τους φιλοξενούμενους να νιώθουν σαν το… σπίτι τους. Η πρώτη σειρά προσφέρει καθίσματα χαλάρωσης που μπορούν να αναδιπλωθούν με το υποπόδιο να εκτείνεται κατά τη στάθμευση ή τη φόρτιση. Στη μεσαία σειρά οι επιβάτες κάθονται μέχρι και σταυροπόδι, ενώ στην πίσω τρίτη σειρά χωράνε άτομα με ύψος γύρω στα 1,7 μέτρα. Ξεχωριστό πάνελ κλιματισμού που βρίσκεται στην οροφή έχουν στη διάθεσή τους και οι πίσω επιβάτες, για να νιώθουν ακόμα πιο άνετα. Εξίσου τεράστιο είναι και το πορτμπαγκάζ των 828 λίτρων στην 5θεσια διάταξη. Στην 7έσια υπάρχουν 333 λίτρα, συν 52 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το εμπρός καπό (90 λτ. στο 2WD). Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Kia και στην επιλογή των υλικών του εσωτερικού του EV9, όπου τα ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά έχουν ευχάριστη υφή (μαλακά ή σκληρά) και εξαιρετική συναρμογή, καταδεικνύοντας την προσοχή για τη δημιουργία ενός πολύ στιβαρού συνόλου.

Για εξαιρετικά ξεκούραστα ταξίδια

Το γενναιόδωρο σε όλα του κορυφαίο SUV της Kia, είναι ένα «μαγικό χαλί» στο ταξίδι. Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της Kia, πατάει σε νέα πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση, η οποία διασφαλίζει ομαλή και άνετη οδήγηση, σε συνδυασμό και με τα αυτορρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ που βελτιώνουν το κράτημα και τη σταθερότητα όταν το όχημα είναι φορτωμένο. Παρά τις ζάντες των 21 ιντσών με το 45άρι προφίλ, το θωρηκτό της Kia μοιάζει λες και «σιδερώνει» τις ανωμαλίες των δρόμων. Οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν βασικό πεδίο δράσης του EV9, αφού οι επιβάτες δεν ενοχλούνται από τίποτα.

Με τόσο όγκο αναμενόμενα δεν είναι ότι πιο βολικό για την πόλη, ενώ το αυξημένο βάρος των 2,6 τόνων γίνεται αισθητό σε δρόμους με στροφές. Εκεί ο οδηγό αντιλαμβάνεται όλη τη μάζα του αυτοκινήτου, δίχως όμως να το φοβάται ακόμα και αν αποφασίσει να το πιέσει. Άλλωστε η τετρακίνηση, η ακαριαία δύναμη, τα τεράστια αεριζόμενα δισκόφρενα, η πλειάδα των συστημάτων ασφαλείας και τα φαρδιά ελαστικά με το 285άρι πέλμα, κρατούν το EV9 στην πορεία του. Αρκεί να είναι ο δρόμος φαρδύς, αφού με πλάτος κοντά στα 2 μέτρα πιάνει όλη σχεδόν τη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο οδηγός δεν νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου μέσω και του τιμονιού, ενώ έχει στις υπηρεσίες του το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal, Sport και My Drive, καθώς και το Terrain Mode Select με τις λειτουργίες Mud, Sand ή Snow, που ρυθμίζει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος κίνησης, την κατανομή της ροπής και τις αναρτήσεις.

Αθόρυβη δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός-ένας πίσω) των 192 ίππων και 350 Nm έκαστος, παρέχουν μια συνολική απόδοση 385 ίππων και 700 Nm, που είναι αρκετή για να κινήσει τον «εξολοθρευτή» σε γρήγορους ρυθμούς. Τα μόλις 5,3 δλ. που απαιτούνται για το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ από εκεί και πάνω τα νούμερα στο ψηφιακό κοντέρ ανεβαίνουν πολύ γρήγορα. Βέβαια δεν υπάρχει κανένας λόγος ο οδηγός να «ξελιγώνει» την μπαταρία των 99,8 kWh, αφού ακόμα και με την επιλογή Eco δεν του λείπει δύναμη, ενώ με το i-Pedal (υπάρχουν τέσσερις διαβαθμίσεις μέσω των paddles) εξυπηρετεί πολύ στα φρεναρίσματα, συν του ότι φορτίζει η μπαταρία. Από πλευράς κατανάλωσης, όταν οδηγείται συνετά, μπορεί να πετύχει το νούμερο των 22,8 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Αν ο οδηγός «παρασυρθεί» από την γλυκιά επιτάχυνση, τότε θα δει νούμερα στο trip computer της τάξης των 30 kWh/100 χλμ. Οπότε σε νορμάλ ρυθμούς η αυτονομία βρίσκεται κοντά στα 400+ χιλιόμετρα. Αναφορικά με τη φόρτιση, η αρχιτεκτονική των 800 Volt μπορεί να δώσει έως 226 χλμ. στα AWD μέσα σε 15 λεπτά. Από εκεί και πέρα οι χρόνοι (όπως σε όλα τα EVs) εξαρτώνται από τον τύπο του φορτιστή. Πολύ σημαντικό είναι ότι το EV9 παρέχει και αμφίδρομη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L), που σημαίνει ότι μπορεί να τροφοδοτεί διάφορες ηλεκτρικές συσκευές.

+ Ανέσεις, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τεχνολογία, σχεδιασμός, στιβαρότητα κατασκευής, επιδόσεις, εξοπλισμός
– Όγκος και βάρος

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
384
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
22,8
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
5.015
Πλάτος (χλστ.)
1.980
Ύψος (χλστ.)
1.780
Μεταξόνιο (χλστ.)
3.100
Βάρος (κιλά)
2.664
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
807
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
9
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
84.000 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store