Το έβδομης γενιάς Fiesta παρουσιάστηκε ανανεωμένο τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ εδώ και λίγες μέρες η Ford ξεκίνησε ξανά τη διάθεσή του ανακοινώνοντας το νέο του τιμοκατάλογο. Το «φρεσκαρισμένο» μικρό Ford εμφανίζει αλλαγές στον σχεδιασμό και αναβαθμισμένη τεχνολογία για περισσότερη ασφάλεια και άνεση.
Όλες οι εκδόσεις του (πλην της ST) συνοδεύονται αποκλειστικά με την ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV 48 volt με τον κινητήρα 1.0 λτ. EcoBoost. Οι τιμές του ανανεωμένου Fiesta ξεκινούν από τις 21.627 ευρώ στην έκδοση 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift των 7 σχέσεων εκκινεί από τις 23.618 ευρώ.
«Πλαστική» προσώπου
Στο ανανεωμένο Fiesta οι αλλαγές εστιάζονται κυρίως στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του. Υπάρχει νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας, νέοι προβολείς LED και διαφορετική μάσκα, όπου τοποθετήθηκε το μπλε οβάλ της Ford, αντί στο χείλος του καπό όπου ήταν τοποθετημένο πριν. Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ τη χρωματική παλέτα συμπληρώνουν οι αποχρώσεις Boundless Blue, Beautiful Berry και Mean Green (η τελευταία για το ST). Επιπλέον, οι πιο σπορτίφ προφυλακτήρες, οι προσθήκες στα μαρσπιέ, οι 17άρες ανθρακί ζάντες (205/45 λάστιχα), η νίκελ οβάλ απόληξη της εξάτμισης και η χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. ανάρτηση στο ST-Line, του χαρίζουν μια πιο σπορτίφ εμφάνιση.
Τεχνολογική αναβάθμιση στο εσωτερικό
Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Fiesta και ειδικότερα της έκδοσης ST-Line, δεν παρατηρείται καμία διαφορά με πριν. Οι πιο προσεκτικοί θα διαπιστώσουν ότι αφαιρέθηκαν τα μεταλλικά πεντάλ, ωστόσο παρέμειναν όλα τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, όπως είναι τα σπορ καθίσματα εμπρός, το flat bottom τιμόνι, η μαύρη επένδυση οροφής και οι κόκκινες ραφές. Τη μοντέρνα εικόνα του εσωτερικού ενισχύει με την σειρά της και η στάνταρ οθόνη αφής 8,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, ενώ νέο στοιχείο αποτελεί ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών που τοποθετείται στο Puma, στο Kuga και στο ανανεωμένο Focus.
Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ καλής ποιότητας είναι τα σκληρά πλαστικά και φινίρισμα. Οι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (311 λίτρα). Νέα στοιχεία εξοπλισμού αφορούν τα συστήματα Wrong-Way Alert, Local Hazard Information και Rear Occupant Alert. Το πρώτο διαβάζει τις πινακίδες και αντλεί πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου να ειδοποιήσει τον οδηγό στην περίπτωση που μπαίνει ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο.
Πολύ καλός ο κινητήρας αλλά με «έλλειψη» το Powershift
Την κίνηση του Fiesta αναλαμβάνει ο γνωστός, πολυβραβευμένος και αξιόλογος 3κύλινδρος turbo κινητήρας EcoBoost των 998 κ.εκ., με απόδοση 125 ίππων και 170 Nm ροπής (210 Nm με overboost). Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα όπου περιλαμβάνονται μια ενσωματωμένη γεννήτρια – μίζα ισχύος 16 ίππων και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι 7 σχέσεων, ωστόσο κάτι που του λείπει και προκαλεί εντύπωση είναι η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, είτε μέσω του επιλογέα, ή με paddles στο τιμόνι, τα οποία υπάρχουν στην αντίστοιχη έκδοση του Puma.
Το 7άρι κιβώτιο είναι ομαλό στις αλλαγές και χωρίς δισταγμούς, αν και δίνει την εντύπωση περισσότερο ενός κλασικού αυτόματου με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη. Σε κάθε περίπτωση διευκολύνει πολύ στην οδήγηση, αλλά λόγω του σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου οι αλλαγές σίγουρα θα λείψουν σε όποιον θέλει να ακολουθήσει ένα γρήγορο τέμπο σε στροφές. Το Powershift στη λειτουργία Sport (υπάρχουν ακόμα τα προγράμματα Normal και Eco) κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα βοηθώντας σε τέτοιες περιπτώσεις, αν και το Normal είναι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο στις καθημερινές μετακινήσεις. Το mild hybrid βοηθά με τη σειρά του στην πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα του μοτέρ από χαμηλά, ενώ από εκεί και πέρα και μέχρι τις υψηλές στροφές ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά, χωρίς κομπιάσματα ή ξεσπάσματα. Τα 9,9 δλ. για το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα αρκετά καλό νούμερο, όπως και η πραγματική κατανάλωση δοκιμής των 6,5 λτ./100 χλμ.
STριφτερό και ευχάριστο στο δρόμο
Το Fiesta ανέκαθεν διακρίνονταν για την ευχάριστη οδηγική του αίσθηση, πόσο δε μάλλον στην έκδοση ST-Line με τη χαμηλωμένη και πιο σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση. Παρά το πιο σπορτίφ σετάρισμα και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, η ανάρτηση περνάει με ομαλό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να «κοπανάει». Σίγουρα δεν είναι το πιο άνετο μικρό αυτοκίνητο, όμως δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα στους ανάγλυφους ελληνικούς δρόμους.
Πεδίο δράσης του Fiesta ST-Line είναι οι στροφές, αν και η έλλειψη χειροκίνητων αλλαγών των ταχυτήτων σίγουρα θα λείψει από τον οδηγό. Παρόλα αυτά ο χρήστης του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δύναμη του εύρωστου κινητήρα, μαζί με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, το πολύ καλά ζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο και το θετικό σε αίσθηση και άμεσο τιμόνι. Το Fiesta ST-Line ακολουθεί τις εντολές του οδηγού του, ανάλογα τις ορέξεις του. Μπορεί να κινηθεί με γραμμές πιστά και ελεγχόμενα, με την υποστροφή να εμφανίζεται κατόπιν επιδίωξης και άτσαλης τιμονιάς. Παράλληλα μπορεί να «παίξει» με το συμμετοχικό πίσω μέρος του, αρκεί να μην το παρακάνει, γιατί τότε αναλαμβάνει κάπως γρήγορα δράση το ESP, που δεν απενεργοποιείται πλήρως. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ στην συγκεκριμένη έκδοση επωφελούνται από την ύπαρξη δίσκων και στους πίσω τροχούς.
(+) Σπορτίφ εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, ποιότητα, κατανάλωση, επιδόσεις
(-) Έλλειψη χειροκίνητων αλλαγών