Από τις πιο ξεχωριστές προτάσεις στα μικρομεσαία SUV, είναι το Renault Arkana με το κουπέ SUV αμάξωμα, το οποίο ξεφεύγει από τα καθιερωμένα σχεδιαστικά πρότυπα. Παράλληλα αποτελεί την πιο οικονομική επιλογή για όσους θέλουν ένα κουπέ C-SUV με διαστάσεις που τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας και πολύ κοντά στα μεσαία SUV. Συγκεκριμένα το Arkana 1.3 140 EDC MHEV (mild hybrid) εκκινεί από τις 30.680 ευρώ, ενώ το 1.6 E-Tech Full Hybrid 145 κοστίζει από 34.990 ευρώ. Τιμή που είναι η χαμηλότερη για φουλ υβριδικό SUV αυτού του «εκτοπίσματος».
Το πληθωρικό Arkana με τη δυναμική εξωτερική εμφάνιση έχει μήκος 4.568 χλστ., πλάτος 1.821 χλστ., ύψος 1.576 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ. Παρά το σπορτίφ παρουσιαστικό του η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. είναι από τις μεγαλύτερες στα C-SUV, γεγονός που ευνοεί τη χρηστικότητα και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να πατήσει πιο άνετα σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Παράλληλα ευνοούνται οι χώροι για όλους τους επιβάτες, με αρκετό ωφέλιμο πλάτος, αέρα για τα πόδια και για το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής στο τελείωμά της. Μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 480 λίτρων (με ρεζέρβα ανάγκης). Η καμπίνα του Arkana είναι προσεγμένη και ως προς την κατασκευή της, με μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, γεροδεμένη συναρμογή και ευχάριστο διάκοσμο με πολυτελή στοιχεία.
Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με την οθόνη αφής των 7 ή 9,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), η οποία ταιριάζει με τον ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων των 7, ή 10,2 ιντσών. Αναφορικά με τον εξοπλισμό του ανήκουν -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτός και βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.
Στα σημεία αναφοράς του Arkana E-Tech, ανήκει το full hybrid σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων. Αποτελείται από τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 95 ίππων και 148 Nm, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 49 ίππων και 205 Nm και μια μίζα – γεννήτρια 20 ίππων και 50 Nm. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη. Η ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από την επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh που βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, εξασφαλίζεται η επαναφόρτιση της μπαταρίας, η οποία ενισχύεται με την επιλογή «B» (Brake) στον επιλογέα των ταχυτήτων. Το μόνο που λείπει και μπορεί να αναζητήσει κανείς, είναι χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Στην πόλη και με ήπια οδήγηση κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, εξοικονομώντας βενζίνη και ο βενζινοκινητήρας λαμβάνει έξτρα μπουστάρισμα στις πιο γρήγορες ταχύτητες. Έτσι επιτυγχάνεται πολύ χαμηλή μεικτή κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
Πέρα από τη μεγάλη οικονομία σε βενζίνη, ο οδηγός του Arkana E-Tech απολαμβάνει στο δρόμο ένα πετυχημένο συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Οι αναρτήσεις του είναι ενδιάμεσης σκληρότητας προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες κατά τη διέλευση από ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και να ελέγχονται αποτελεσματικά οι κινήσεις του ψηλού αμαξώματος. Οι μικρές κλίσεις που εμφανίζει στις στροφές και η αρκετή πρόσφυση καταφέρνουν να κρύβουν εν μέρει τον όγκο και τα 1.435 κιλά του. Σύμμαχοι το οδηγού είναι το τιμόνι με την αρκετά καλή πληροφόρηση, βάρος και αμεσότητα (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και τα δυνατά φρένα με τη θετική αίσθηση. Επιπρόσθετα, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης βοηθά και η τεχνολογία Renault Multi-Sense με τις επιλογές Eco, Sport και MySense.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp/σ.α.λ.) | 95/5.600 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 148/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 49+20 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 200+50 |
Συνδυαστική ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 145/6.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 172 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 108 |
Βάρος (κιλά) | 1.435 |
*Δοκιμής |