Η τέταρτη γενιά του Suzuki Vitara, η οποία απαριθμεί σχεδόν 10 χρόνια ζωής στην αγορά, φαίνεται να μην δείχνει σημάδια γήρανσης ως απόρροια της υψηλής της δημοτικότητας αλλά και των διαδοχικών αναβαθμίσεων στις οποίες έχει προχωρήσει κατά καιρούς η ιαπωνική εταιρεία για λογαριασμό του. Η πιο πρόσφατη από αυτές, που αποτελεί και το βασικό αντικείμενο… διερεύνησης στη δοκιμή που ακολουθεί, εστιάζει σε ένα βελτιωμένο, ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V κι ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που επιχειρούν σε συνδυασμό να προσφέρουν μια ακόμα πιο πολιτισμένη και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία, ιδανική για όσους αναζητούν ένα ευέλικτο μικρό SUV. Μα, πάνω απ’ όλα, σε «τεχνική» λύση που είναι έτοιμη να ανταποκριθεί με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και αυξημένη χρηστικότητα στην καθημερινότητα.
Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου

Ο κινητήρας της προσθιοκίνητης έκδοσης του ανανεωμένου Vitara παραμένει ο γνωστός από το παρελθόν 4κύλινδρος BoosterJet των 1.4 λίτρων. Ωστόσο, μερικά πράγματα σε αυτόν έχουν αλλάξει, καθώς στη συγκεκριμένη του εκδοχή έχει προσαρμοστεί πλήρως στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές νόρμες Euro 6e-bis. Το τίμημα για αυτό είναι η μείωση της μέγιστης ισχύος του συστήματος, από τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. που ήταν παλαιότερα, στους 110 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. Σε αντίθεση, η μέγιστη ροπή διατηρείται στα 235 Nm, αλλά πλέον «απλώνεται» σε ένα πιο περιορισμένο εύρος στροφών. Και συγκεκριμένα από τις 2.000 έως και τις 2.500 σ.α.λ., κάτι που στην πράξη κάνει το όλο «πακέτο» να αποδίδει λίγο πιο άμεσα. Με τη σειρά του, το 48βολτο υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει έχει ενισχυθεί, διαθέτοντας τώρα μεγαλύτερη μπαταρία με χωρητικότητα 0,38 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 17 ίππους (τρεις περισσότερους σε σχέση με πριν) και ροπή 50 Nm. Αυτός ο συνδυασμός μπαταρίας/ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ηλεκτρική υποβοήθηση στις επιταχύνσεις, αθόρυβη επανεκκίνηση του θερμικού συνόλου εντός πόλης και, φυσικά, ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους.
Η μεγαλύτερη ίσως είδηση εδώ είναι η επιστροφή του αυτόματου κιβωτίου μετά από αρκετά χρόνια απουσίας στις ήπια υβριδικές εκδόσεις του Suzuki Vitara. Πρόκειται για ένα κλασικό κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και 6 σχέσεις μετάδοσης, το οποίο «εμπεριέχει» τον ηλεκτροκινητήρα προσφέροντας και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles στο τιμόνι. Σίγουρα, δεν πρόκειται για το πιο γρήγορο αυτόματο κιβώτιο που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα στην κατηγορία, Μολαταύτα, το ίδιο βέβαιο είναι ότι το κιβώτιο αυτό «δένει» αρμονικά με τον χαρακτήρα του κινητήριου συνόλου που φιλοξενείται κάτω από το εμπρός καπό, δίνοντας σαφή προτεραιότητα τόσο στην οικονομία όσο και την άνεση. Έτσι, ανεβάζει σχέσεις αρκετά νωρίς, με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση, κατεβάζει σβέλτα -αλλά όχι αστραπιαία- στο χειροκίνητο πρόγραμμα, ενώ άμεσο είναι το kickdown όταν ο οδηγός χρειάζεται περισσότερη ισχύ βυθίζοντας στο αυτόματο πρόγραμμα το δεξί πεντάλ. Στη χειροκίνητη λειτουργία, αλλάζει σχέση πριν τις 6.000 σ.α.λ., προφανώς για να προστατεύσει τον κινητήρα, ενώ η όλη συμπεριφορά και απόδοσή του κάνει την οδήγηση στην πόλη παιχνιδάκι.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η προσθιοκίνητη έκδοση με το αυτόματο «6άρι» επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα (11,4 δλ. με το χειροκίνητο 6άρι) και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη, η απόδοση δεν αφήνει παράπονο ή σκιές, ακόμα και σε σύγκριση με το προηγούμενο, πιο ισχυρό μοντέλο. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι το συγκεκριμένο Vitara ζυγίζει περί τους μόλις 1,2 τόνους, κάτι που το καθιστά ένα από τα ελαφρύτερα SUV στην κατηγορία Β. Και αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την ηλεκτρική υποβοήθηση, το κάνει να κινείται με ζωντάνια. Ένα από τα δυνατά σημεία του συγκεκριμένου συνόλου είναι η κατανάλωση καυσίμου, που δείχνει να κινείται στα γνώριμα χαμηλά επίπεδα στα οποία μας είχαν συνηθίσει οι Ιάπωνες και στο παρελθόν. Σε μικτή χρήση, κατά τη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα γιατί δουλεύει σε χαμηλές στροφές (π.χ. 130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.700 σ.α.λ.). Από εκεί και πέρα, το ρεζερβουάρ των 47 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία που κάλλιστα δύναται να ξεπεράσει τα 700 χιλιόμετρα με οικονομική οδήγηση.
Ασφαλής συμπεριφορά και ικανοποιητικές off–road δυνατότητες

Σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, το ανανεωμένο Suzuki Vitara παρουσιάζει ένα ισορροπημένο και ευχάριστο χαρακτήρα, όπως και πριν, με καλό έλεγχο του αμαξώματος υπό πίεση και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι του δεν έχει τη σπορτίφ αίσθηση που μπορεί να βρει κανείς σε άλλα B-SUV, ωστόσο προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και βάρος, ενώ ο κύκλος στροφής των 10,4 μέτρων καθιστά το ανανεωμένο Vitara αρκετά ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με προοδευτική αίσθηση, ενώ παρούσα είναι και μια ελαφριά επιβράδυνση κατά το άφημα του πεντάλ του γκαζιού, λόγω της παρουσίας του ήπιου υβριδικού συστήματος.
Εκτός δρόμου, και με δεδομένη την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 17,5 εκατοστά, η κίνηση σε βατούς χωματόδρομους είναι απροβλημάτιστη, ενώ οι τροχοί με ζάντες 17 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 215/55 προσφέρουν καλή πρόσφυση σε κάθε επιφάνεια. Σίγουρα, το νέο Vitara δεν είναι σπορ, ούτε βέβαια και ο… φονέας γιγάντων του πολύ μακρινού παρελθόντος κατά την κίνηση εκτός δρόμου, όμως η «ανάλαφρη» αίσθησή του στο δρόμο και η συνολική του ευελιξία το καθιστούν εξαιρετικά ευκολοδήγητο και ασφαλές στην καθημερινή χρήση, χωρίς μάλιστα να θυσιάζονται τα παρεχόμενα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση.
Χωρίς σημαντικές αλλαγές μέσα και έξω

Αισθητικά, το Suzuki Vitara διατηρεί την γνώριμη σιλουέτα του, όπως αυτή καθορίστηκε το 2024 μετά και την τότε ανανέωσή του. Το εμπρός μέρος παραμένει δυναμικό, με τις γωνίες και τις κυματοειδείς γραμμές στις πόρτες να παραμένουν αναλλοίωτες στο πλάι. Πίσω, η μεγαλύτερη αεροτομή προσθέτει μια ανεπαίσθητη νότα σπορτίφ, χωρίς όμως αυτή να γίνεται έντονη. Στο εσωτερικό, η ποιότητα παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η συνολική συναρμογή, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά στο σύνολο των χαμηλότερων τμημάτων του στο εσωτερικό τμήμα των θυρών, με την όχι και τόσο ευχάριστη όψη και υφή. Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, για καλύτερη ορατότητα, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Αισθητικά, ουδέν… νεώτερον, με το σύστημα πολυμέσων να απαρτίζεται από μια οθόνη 9 ιντσών υποστηρίζοντας απρόσκοπτά ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Οι δε χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες, με εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα χάρη και στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Με τη σειρά του, ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει, ούτε όμως και απογοητεύει, προσφέροντας χωρητικότητα 362 λίτρων, διπλό πάτωμα και δυνατότητα επέκτασης της «δυναμικής» του έως και τα 1.119 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Ζήτημα ουσίας
Συνολικά, το Suzuki Vitara αποτελεί μια εξαιρετικά ανταγωνιστική επιλογή στην πολυπληθή κατηγορία B-SUV, και ιδιαίτερα στην αυτόματη και προσθιοκίνητη έκδοση, συνδυάζοντας οικονομία, αξιοπιστία και πρακτικότητα. Σίγουρα, δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα σε εντυπωσιάζει στο μάτι, αλλά για μια συγκροτημένη πρόταση που θα κερδίζει τον αγοραστή με την ουσία όσων προσφέρει. Η γκάμα του απαρτίζεται αποκλειστικά πλέον από την έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 110 ίππων (η Strong Hybrid των 116 ίππων αποτελεί παρελθόν), με επιλογές μετάδοσης της κίνησης όχι μόνο στους εμπρός αλλά και στους τέσσερις τροχούς, μέσω χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου σε κάθε περίπτωση. Τιμολογιακά, η βασική, προσθιοκίνητη και αυτόματη έκδοση GL+ κοστίζει 24.180 ευρώ, με τις πλουσιότερες GLX και GLX Sunroof να αποτιμώνται στα 27.080 και 27.580 ευρώ αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός, ήδη από το πρώτο «σκαλοπάτι», είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ πολλών άλλων αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης ασφαλείας.





















































































