H Zeekr ήρθε στην Ελλάδα με τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πολυτελείας και υψηλής τεχνολογίας. Πρόκειται για τα Zeekr Χ, Zeekr 7Χ και Zeekr 001 τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα για παραγγελία και παράδοση, ενώ οι πελάτες επωφελούνται και από την κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Τα είδαμε από κοντά και οδηγήσαμε τα δύο SUV, ξεκινώντας από το Μαρούσι όπου εδρεύει η GEO Mobility Hellas (εισαγωγέας της Zeekr και της Geely στην Ελλάδα), με τελικό προορισμό το Costa Navarino, στα πλαίσια της πανελλαδικής δημοσιογραφικής τους παρουσίασης.

Την πρώτη μέρα βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του νέου μεσαίου SUV Zeekr 7X Long Range RWD 100 kWh 421 hp, το οποίο προσφέρεται στην τιμή των 55.990 ευρώ (με την κρατική επιδότηση). Υπάρχει ακόμα το ίδιο μοντέλο στην έκδοση Core με μικρότερη μπαταρία 75 kWh (από 51.990 ευρώ με την επιδότηση), ενώ στην κορυφή τοποθετείται το Zeekr 7Χ Privilege AWD 100 kWh 646 hp με τιμή από 65.990 ευρώ (χωρίς επιδότηση). Επίσης, όλα τα Zeekr συνοδεύονται από εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ., με δυνατότητα αυτόματης επέκτασης έως 10 έτη ή 200.000 χλμ. μέσω της συντήρησης στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Συνεργατών Service Zeekr. Η μπαταρία υψηλής τάσης καλύπτεται για 8 έτη ή 200.000 χλμ. ό,τι έρθει πρώτο. Η πρώτη Έκθεση θα ανοίξει σύντομα στο Μαρούσι (Δακτυλίδι), ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εκτός Αθήνας.
Εν συντομία να αναφέρουμε ότι η Zeekr είναι η παγκόσμια premium μάρκα ηλεκτρικής κινητικότητας από τον όμιλο Geely Holding (από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στην Κίνα). Αναπτύσσει τις δικές της τεχνολογίες μπαταριών, συστήματα διαχείρισης μπαταριών, τεχνολογίες ηλεκτρικών κινητήρων και αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων. Λειτουργεί τα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης και τα στούντιο σχεδιασμού σε Ευρώπη (Γκέτεμποργκ-Σουηδία) και Κίνα.
Επιβλητική εμφάνιση με ευρωπαϊκό σχεδιασμό

Το Zeekr 7X είναι σχεδιασμένο στη Σουηδία και εμφανίζει μια καλλίγραμμη σιλουέτα χωρίς αισθητικές υπερβολές. Παρά τον αυξημένο συνολικό του όγκο με μήκος 4.787 χλστ., πλάτος 1.930 χλστ., ύψος 1.650 χλστ. και μεταξόνιο 2.900 χλστ. είναι κομψό, με σωστές αναλογίες και διακριτικό δυναμισμό. Παρουσιάζει το νέο σχεδιαστικό πρόσωπο της μάρκας με μια λεπτή μαύρη μπάρα εμπρός πάνω από τους λεπτούς προσαρμοζόμενους Matrix LED προβολείς και ενιαία LED φώτα πίσω, όπου το αμάξωμα «σβήνει» με ένα αιχμηρό άκρο που σχηματίζει μια αεροτομή. Διακρίνεται ακόμα για τις απαλές διαδοχικές του καμπύλες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, το οποίο αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που δείχνει προσοχή στη λεπτομέρεια και την κατασκευαστική αρτιότητα.
Πολυτελέστατο και ευρύχωρο εσωτερικό

Όπως εξωτερικά, έτσι και το εσωτερικό του Zeekr 7X διακρίνεται για την κομψότητά του, με την πολυτέλεια και την άριστη ποιότητα κατασκευής να είναι έκδηλες σε κάθε σημείο της καμπίνας. Ο σχεδιασμός ακολουθεί τα νέα μινιμάλ αισθητικά πρότυπα με πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ελάχιστα φυσικά χειριστήρια και οθόνες. Με τον πανίσχυρο επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295, τον ταχύτερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Zeekr, και το νέο HMI τρίτης γενιάς, το ψηφιακό cockpit προσφέρει διαισθητική, καθηλωτική εμπειρία. Η οθόνη αφής 16 ιντσών είναι ταχύτατη, το σύστημα πλοήγησης βελτιωμένο, ενώ το προαιρετικό Επαυξημένης Πραγματικότητας head-up display 36,2 ιντσών προβάλλει κρίσιμες πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συν την 13 ιντσών HD οθόνη οργάνων. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν -μεταξύ άλλων- 21 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, 7 αερόσακοι, επαγωγική φόρτιση κινητού, συνδεσιμότητα 5G/WiFi/Hotspot, προβολείς LED Matrix, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα, 19άρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, πανοραμική εικόνα 360 μοιρών 3D και άλλα πολλά.
Τα μαλακά υλικά και οι επενδύσεις σουέτ που καλύπτουν πάρα πολλές επιφάνειες, μαζί με την πάρα πολύ γεροδεμένη συναρμογή και το άρτιο φινίρισμα ενισχύουν την πολυτέλεια, μαζί με την στιβαρότητα της όλης κατασκευής. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες κάθονται πολύ άνετα στα αναπαυτικά καθίσματα, απολαμβάνοντας άπλα χώρων. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται χωρίς πρόβλημα και οι πιο ψηλοί, χάρη στην πολύ αέρα για τα πόδια – κεφάλι, ενώ το εντελώς επίπεδο δάπεδο και οι πόρτες που ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες εξυπηρετούν περεταίρω. Μεγάλο είναι με τη σειρά του το πλήρως αξιοποιήσιμο, με ευρύ άνοιγμα και τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 539 λίτρων, συν άλλα 66 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό (frunk)
Ταχύτατο και υπεράνετο

Το Zeekr 7X, βασίζεται στην αρχιτεκτονική Sustainable Experience Architecture (SEA) για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (όπως τα Zeekr 001 και Zeekr X). Από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης γίνεται άμεσα αντιληπτό το πόσο στιβαρό, ήσυχο και άνετο είναι το μεσαίο ηλεκτρικό SUV. Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η Long Range με την μπαταρία των 100 kWh με πίσω κίνηση, κινητήρα ισχύος 421 ίππων και 440 Nm και αυτονομία σε μεικτές συνθήκες που φτάνει έως τα 615 χλμ. (480 χλμ. με την μπαταρία των 75 kWh) Στο ταξίδι των 280 χλμ. που διανύσαμε φτάσαμε στον προορισμό μας με περίπου 240 χλμ. υπολειπόμενης αυτονομίας και κατανάλωση κοντά στις 23 kWh. Σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου φτάνει με μία πλήρη φόρτιση τα 530 χλμ., οπότε και με κίνηση στην πόλη όπου πέφτει η κατανάλωση, αγγίζει την εργοστασιακή αυτονομία. Παράλληλα, η αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει φόρτιση έως 480kW DC, που σημαίνει ότι με φορτιστή DC 360kW, η φόρτιση 10-80% διαρκεί μόλις 16 λεπτά. Δηλαδή όσος χρόνος χρειάζεται για μια στάση για ένα καφέ. Ταυτόχρονα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ανά πάσα ώρα και στιγμή πολύ δύναμη, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6 δλ., ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις «εκτελούνται» ταχύτατα. Πληροφοριακά, η κορυφαία έκδοση Performance AWD των 646 PS και 710 Nm φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δλ. και η μεικτή αυτονομία φτάνει τα 543 χλμ.
Το ταξίδι με το Zeekr 7X γίνεται εξαιρετικά ξεκούραστα, όπως διαπιστώσαμε και εμείς ύστερα από 3 ώρες οδήγησης, αφού κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο «ατσαλάκωτοι». Οδηγός και επιβάτες ούτε που αντιλαμβάνονται την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα, ενώ σε πιο χαμηλούς ρυθμούς μοιάζει λες και είναι… σταματημένο. Κανένας θόρυβος δεν ενοχλεί τους επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν την πολυτέλεια και τις ανέσεις του αυτοκινήτου. Εξίσου άνετο και ασφαλές παρουσιάζεται και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές και κακοτράχαλα οδοστρώματα, τα οποία μοιάζουν λες και τα ισοπεδώνουν οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (στάνταρ ενεργητική αερανάρτηση στο AWD).

































































