Δοκιμή Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145

Το διαχρονικό best seller της Renault με της πάνω από 16 εκατομμύρια πωλήσεις από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1990, το Clio αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Το υπάρχον, πέμπτης γενιάς Clio δέχτηκε μια ανανέωση πέρυσι, ενώ διατίθεται με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης, διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), πετρελαίου και full hybrid. Η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει πιο προσιτή την απόκτησή του, αφού το προσφέρει με σημαντικές εκπτώσεις και σε τιμές που ξεκινούν από μόνο 15.980 ευρώ.

Το κορυφαίο σε απόδοση και τεχνολογία νέο Renault Clio είναι το E-Tech Full Hybrid, το οποίο παράλληλα είναι το μόνο στην γκάμα που διατίθεται στην πιο σπορ έκδοση esprit Alpine, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το ακριβότερο Clio εκκινεί από τις 32.950 ευρώ, ωστόσο και από το αρχικό επίπεδο evolution ενσωματώνει όλο το πλήρες πακέτο εξοπλισμού και στοιχίζει από 28.670 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των έως 3.000 ευρώ από τη μείωση του Φ.ΠΑ. στο 12% από 24%).

Με αύρα Clio R.S. το esprit Alpine

Για πρώτη φορά το νέο Clio είναι διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση esprit Alpine (μόνο το Ε-Tech), φέροντας στο νου (εμφανισιακά) τα άλλοτε κορυφαία στην γκάμα R.S. Οι σχεδιαστικές του διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις γίνονται άμεσα ορατές, τόσο εσωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Η μάσκα με το σκουρόχρωμο πλαίσιο, τα σκούρα γκρι ένθετα στους προφυλακτήρες, οι ζάντες των 17 ιντσών κατεργασμένες με κοπή διαμαντιού, σε απόχρωση μαύρο και ανοιχτό γκρι, με μπλε ή μαύρο καπάκι στην πλήμνη, συντελούν στη δημιουργία της δυναμικής, τεχνολογικά προηγμένης εικόνας του αυτοκινήτου. Όμως και στις πιο απλές εκδόσεις του είναι πολύ κομψό από άκρη σε άκρη. Μπροστά κυριαρχεί η νέα φωτεινή υπογραφή, όπου τα κάθετης διάταξης LED φώτα ημέρας στις δύο άκρες σχηματίζουν το πάνω μέρος του ρόμβου της Renault.

Αρτιότητα στο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Renault Clio διακρίνεται από τις νέες επενδύσεις μετά την αναβάθμιση, ενώ στο esprit Alpine υπάρχουν πολλές προσθήκες που ενισχύουν το πιο σπορ ταπεραμέντο του. Το ταμπλό με το σκούρο γκρι ύφασμα σε όλο το πλάτος του στο μεσαίο επίπεδο διαθέτει κεντημένη γαλλική σημαία, οι ζώνες ασφαλείας εμπρός και πίσω έχουν χαρακτηριστικό μπλε γαζί (εκτός από τη μεσαία πίσω), τα πεντάλ είναι αλουμινένια και τα μαρσπιέ των μπροστινών θυρών φέρουν μεταλλικές πλακέτες με το λογότυπο Alpine. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη, μπλε ραφές, στάμπα με το γράμμα «A» της Alpine ψηλά στην πλάτη και μια ετικέτα με τα χρώματα της γαλλικής σημαίας στην εξωτερική πλευρά.

Εκτός από όλες αυτές τις λεπτομέρειες, το εσωτερικό του Clio ξεχωρίζει και για την κορυφαία -για supermini και όχι μόνο- ποιότητα κατασκευής. Μαλακά σε υφή υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να είναι ανωτέρου επιπέδου. Πρόσθετα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών (προαιρετικά 10 ιντσών) και το infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών τονίζουν τη σύγχρονη τεχνολογία του αυτοκινήτου. Η ροή ενέργειας στον πίνακα οργάνων φαίνεται από μία μικρή ένδειξη, ενώ στην οθόνη αφής υπάρχει και ξεχωριστή ενότητα με διάφορες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Όσο για τους χώρους, όλοι οι επιβάτες του Clio θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς, μιας και στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός. Στο E-Tech το πορτ μπαγκάζ είναι μικρότερο κατά 90 λίτρα (από το LPG) και φτάνει τα 301 λίτρα, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών κάτω από το κάθισμα.

Ηλεκτρική κίνηση και χαμηλή κατανάλωση

Το Clio E-Tech με το φουλ υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων περιλαμβάνει περισσότερες από 150 πατέντες, καθώς και τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η Renault από τις πίστες της Formula 1. Η σειριακή-παράλληλη αρχιτεκτονική του, συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 49 PS και 205 Nm και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης 24 PS και 50 Nm, με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.6 λτ. βενζίνης 94 hp και 148 Nm. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ λαμβάνει ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,2 kWh.

Στην πράξη τώρα, το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μπορεί να κινηθεί με αυτόν για αρκετές αποστάσεις εφόσον φορτίζεται η μπαταρία και η πίεση στο γκάζι είναι ήπια. Το υβριδικό σύνολο έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας και η λειτουργία του είναι απλή, αφού στη θέση D δουλεύει όπως όλα τα αυτόματα κιβώτιο, ενώ στην Β, ενισχύεται σημαντικά η ανάκτηση ενέργειας. Όλα αυτά τα συστήματα συνεργάζονται ιδανικά μεταξύ τους, με τον οδηγό να απολαμβάνει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση χωρίς να καίει βενζίνη, συνδυασμό των μοτέρ και δυναμικές επιταχύνσεις όποτε ζητηθούν (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.). Μόνο κατά την πλήρη επιτάχυνση θα ακουστεί ο βενζινοκινητήρας, μιας και σε νορμάλ συνθήκες δεν ενοχλεί καθόλου. Το σημαντικό είναι ότι η μέση πραγματική κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ., όμως στην πόλη το νούμερο αυτό πέφτει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 986 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το Clio πάντοτε ξεχώριζε και για την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, γιατί «παντρεύει» σε ιδανικές αναλογίες το κράτημα με την άνεση. Την παράδοση ακολουθεί κατά γράμμα και το Clio E-Tech, το οποίο μάλιστα γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο στην οδήγηση λόγω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και ηλεκτροκίνησης. Το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον ιδανικό τρόπο κίνησης με κύριο σκοπό την επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης. Το Multi-Sense περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης My Sense, Sport, Eco και E-Save, καλύπτοντας σε κάθε περίπτωση τις επιθυμίες του οδηγού για πιο σπορ οδήγηση ή αμιγώς ηλεκτρική.

Στις αστικές διαδρομές οι μαζεμένες του διαστάσεις του διευκολύνουν, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται ευθύβολο κι ασφαλές, στοιχείο που διατηρεί και σε δρόμο με στροφές. Εκεί ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του υβριδικού συνόλου, εκμεταλλευόμενος και την μπόλικη πρόσφυση από τα ελαστικά διαστάσεων 205/45 R17. Επίσης, τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση από το πεντάλ ικανοποιεί παρά την ανάκτηση ενέργειας. Μια λεπτομέρεια είναι ότι το esprit Alpine διαθέτει δισκόφρενα πίσω γιατί συνδυάζονται με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, όμως με το χειροκίνητο μπαίνουν ταμπούρα. Οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις δεν επιβαρύνουν την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα λάστιχα με το 45άρι προφίλ δεν «ταλαιπωρούνται» στους γεμάτους μπαλώματα και λακκούβες δρόμους. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το γρήγορο τιμόνι με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη, όμως σε μια διαδρομή με στροφές λείπει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, έστω σειριακής επιλογής που θα ταίριαζε με το σπορ «κοστούμι» esprit Alpine.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα, υβριδική τεχνολογία, λειτουργία κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση
(-) Τιμή, μειωμένος χώρος αποσκευών
Get it on Google Play Download on the App Store