Τα αυτοκίνητα με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, κοινώς τα Crossover και τα πιο ψηλά SUV, κερδίζουν συνεχώς έδαφος και επιλέγονται από ολοένα και περισσότερους αγοραστές. Η μεγαλύτερη απόσταση από την άσφαλτο εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα, μεγαλύτερη ευκολία στην επιβίβαση και αποβίβαση και πιο άνετη οδήγηση. Παράλληλα, τα διάφορα προστατευτικά τμήματα και οι «ποδιές» στους προφυλακτήρες, θόλους τροχών και μαρσπιέ, τα κάνουν πιο θελκτικά, ενώ παράλληλα προστατεύουν από μικροχτυπήματα.
Στην κατηγορία των Crossover προστέθηκε εδώ και λίγο καιρό ένας νέος εκπρόσωπος, το ολοκαίνουργιο Toyota Aygo X. Ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε στην Ευρώπη όπου και κατασκευάζεται (στο εργοστάσιο Κολίν της Τσεχίας), ενώ «πατάει στην πλατφόρμα TNGA GA-B του νέου Yaris. Γεγονός που μόνο ευεργετικά αποτελέσματα προσφέρει στο μικρότερο εκπρόσωπο της Ιαπωνικής φίρμας.
Συγκριτικά με το προγενέστερο Aygo, το νέο Aygo X είναι εμφανώς μεγαλύτερο προς όλες τις διαστάσεις του και αυτό φαίνεται με την πρώτη κιόλας ματιά. Με μήκος 3.700 χλστ., το νέο Aygo X είναι 235 χλστ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 90 χλστ. Εντύπωση ακόμα προκαλούν οι πολύ μεγάλης διαμέτρου σιδερένιες ζάντες των 17 ιντσών από την πρώτη κιόλας έκδοση ή του αλουμινίου που φτάνουν έως τις 18 ίντσες! Η «μεγέθυνση» του αμαξώματος αυτή είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των χώρων, αφού στο πίσω κάθισμα χωρούν πιο εύκολα δύο άτομα και το πορτ μπαγκάζ έφτασε τα 231 λίτρα (+60 λτ.).
Το νέο Aygo X προσφέρεται αποκλειστικά με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 998 κ.εκ., ισχύος 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή με το αυτόματο S–CVT με τις 7 προεπιλεγμένες ταχύτητες και με paddles στο τιμόνι. Με το χειροκίνητο σασμάν, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 14,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ./ώρα (14,8 δλ. και 151 χλμ./ώρα με το CVT). Η Toyota ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και 108 γρ./χλμ. CO2 ή 4,9 λτ./100 χλμ. και 111 γρ./χλμ. με το αυτόματο (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο αμφότερα).
Οι τιμές του νέου Aygo X ξεκινούν από τις 14.770 ευρώ στην πρώτη έκδοση X, από 15.730 ευρώ στην X Play (16.470 ευρώ το CVT) και από 16.070 ευρώ στην X-Style. Ακολουθούν οι X-Pulse (16.740 ευρώ), X-Trend (17.540 ευρώ) και X-Envy (18.040 ευρώ). Στον εξοπλισμό του Aygo X ανήκουν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, οθόνη αφής 7 ιντσών, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι και air condition. Το Aygo X Play διαθέτει ακόμα 4 ηχεία (αντί 2), κάμερα οπισθοπορίας, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αναλογικό στροφόμετρο και ρύθμιση καθ’ ύψος στο κάθισμα οδηγού. Στο X-Style προστίθενται 17άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, οθόνη αφής 8 ιντσών και δερμάτινο τιμόνι. Από εκεί και πάνω διατίθενται διχρωμία, οθόνη 9 ιντσών, πλοήγηση, διζωνικός κλιματισμός, 18άρες ζάντες, θερμαινόμενα καθίσματα κ.λπ.