Στα παλιότερα αυτοκίνητα, ο οδηγός είχε πολλές έγνοιες την ώρα που έφευγε από το αυτοκίνητο, αν φυσικά ήθελε να το βάλει μπροστά την επόμενη φορά. Τα ξεχασμένα φώτα ήταν η Νο1 αιτία αποστράγγισης της μπαταρίας, αφήνοντας το όχημα να αναζητά καλώδια μόλις λίγες ώρες μετά. Σήμερα όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν ηχητικές ειδοποιήσεις, που προλαβαίνουν τον οδηγό κυριολεκτικά στην πόρτα και τον ενημερώνουν για τυχόν ξεχασμένα φώτα. Για τα αλάρμ όμως, αντίστοιχη ειδοποίηση δεν υπάρχει.
Αν και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, όλοι μας ανάβουμε τα φώτα ανάγκης για να υποδηλώσουμε στους άλλους πως θέλουμε να παρκάρουμε. Το θέμα είναι ότι πολλές φορές, είτε λόγω βιασύνης είτε απροσεξίας, τα αφήνουμε αναμμένα αφότου ολοκληρώσουμε τις μανούβρες και βγούμε από το αυτοκίνητο. Από εκείνο το σημείο ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την μπαταρία. Κι αυτό γιατί μπορεί οι λαμπτήρες φαινομενικά να φαίνονται μικρής ισχύος, όμως αν μείνουν να τραβάνε ρεύμα για πολλή ώρα μπορούν να αδειάσουν τον πάροχο του ηλεκτρισμού!
Μια ευρέως διαδεδομένη μπαταρία, που απαντάται στο μηχανοστάσιο των περισσότερων αυτοκινήτων, είναι η κλασική των 12 Volt και 65 αμπέρ (Ah). Αν κάνουμε τον πολλαπλασιασμό, έχουμε 780 Wh. Αρκετή ισχύς για να τροφοδοτήσει 4 φώτα αλάρμ, σωστά; Λάθος! Και εξηγούμαστε ευθύς αμέσως.
Καταρχάς, οι λαμπτήρες των αλάρμ δεν είναι 4, αλλά 6: 2 στα εμπρός, άλλοι 2 στα πίσω φανάρια και 2 στο πλάι, στα εμπρός φτερά. Πολλά αυτοκίνητα πλέον, τα πλαϊνά τα έχουν στους καθρέπτες ή τα συνδυάζουν με τα παραδοσιακά στα φτερά, με τη διαφορά ότι οι λαμπτήρες των καθρεπτών είναι LED. Οπότε μένουμε στην κλασική διάταξη των πιο παλιών αυτοκινήτων. Η συνήθης ισχύς των φλας που βρίσκονται στα φανάρια, είναι 21 Watt. Επί τέσσερα, μας κάνει 84W. Τα πλαϊνά είθισται να βρίσκονται στα 5 Watt, σύνολο 10W. Μαζί με τα «μεγάλα», φτάνουμε συνολικά στα 94W. Όχι τίποτα σπουδαίο για τα 780 Wh της μπαταρίας. Για μια ώρα, ναι. Ακόμα και για δύο ή τρεις. Τι γίνεται, όμως, αν ξεχάσουμε τα αλάρμ όταν πάμε στη δουλειά ή γυρίσουμε από αυτήν; Καταστάσεις όπου μεσολαβούν τουλάχιστον 8 ώρες μέχρι να επισκεφτούμε ξανά το αυτοκίνητο. Τότε, καλό θα είναι να έχουμε μαζί μας καλώδια και κάποιον πρόθυμο να βοηθήσει.
Διαιρώντας το 780 με το 94, παίρνουμε ως αποτέλεσμα 8,29. Σε τόσες ώρες, δηλαδή, τα ξεχασμένα αλάρμ στραγγίζουν τη μπαταρία! Ο χρόνος δε, αφορά πλήρως φορτισμένο ή καινούργιο δείγμα. Αν πρόκειται για παλιά ή για μπαταρία που δεν πρόλαβε να φορτίσει επαρκώς από το δυναμό (σε μια σύντομη διαδρομή, για παράδειγμα) τότε η αντοχή απέναντι στο «τσακ τσουκ» των λαμπτήρων μειώνεται εκθετικά. Φυσικά υπάρχουν και αποκλίσεις, ιδιαίτερα στα καινούργια μοντέλα που χρησιμοποιούν LED, τα οποία καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα. Παρόλα αυτά, το συμπέρασμα δεν αλλάζει: τα ξεχασμένα αλάρμ μπορούν να αφήσουν «στον τόπο» ένα αυτοκίνητο, λόγω μπαταρίας.