Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην χώρα μας, αλλά και το best seller μεταξύ των πετρελαιοκίνητων -για το 2012- Opel Corsa, μπορεί να διανύει στην 4η γενιά του τον έβδομο χρόνο από το 2006 που λανσαρίστηκε, ωστόσο καταφέρνει και παραμένει επίκαιρο έχοντας δεχτεί κατά καιρούς κάποιες αναβαθμίσεις, με την τελευταία να έγινε το 2011 με βελτιώσεις στα μηχανικά του μέρη. Όσον αφορά στην έκδοση 1.3 DTE ecoFLEX της δοκιμής, διαθέτει χαμηλωμένο κατά 20 χλστ. αμάξωμα, ανασχεδιασμένες εισαγωγές του αέρα, Start/Stop στον κινητήρα και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, για εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Η τιμή του 5θυρου μοντέλου ξεκινά από τις 15.000 ευρώ, όμως προσφέρεται με 2.000 ευρώ έκπτωση και με αρχικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφάλειας.
Οικονομικός και αποδοτικός κινητήρας
Ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo (με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής) και σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας κινητήρας που κινεί το Opel Corsa 1.3 diesel έχει πολύ καλή απόδοση (95 ίπποι) και ροπή (190 Nm). Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει κραδασμούς και θόρυβο σε όλο το φάσμα των στροφών του και ενδέχεται να ενοχλήσει κυρίως σε ρυθμούς ταξιδιού, ενώ το τράβηγμα που διαθέτει στις πολύ χαμηλές στροφές ικανοποιεί αλλά δεν ενθουσιάζει, αφού αποδίδει καλύτερα και επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου και άνω. Το 5τάχυτο κιβώτιο (με το μέτριο σε αίσθηση επιλογέα) έχει αραιή κλιμάκωση και κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα μαζί με την κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές μεικτές συνθήκες κυμαίνεται περίπου στα 5,5 λτ./100 χλμ. Επίσης τα 95 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει απαλλάσσουν τον κάτοχο του Corsa 1.3 diesel από το «βάρος» των τελών κυκλοφορίας. Πολύ καλή είναι η λειτουργία του start/stop, καθώς είναι άμεσο στην εκκίνηση, ενώ όταν σβήνει ο κινητήρας το τιμόνι και τα φρένα εξακολουθούν να έχουν υποβοήθηση.
Ασφαλές στη οδήγηση αλλά με μέτρια αίσθηση
Το Opel Corsa πριν την τελευταία αισθητική κυρίως ανανέωση που δέχτηκε στις αρχές του 2011, είχε αναβαθμιστεί στα μέσα του 2010 σε οδική συμπεριφορά ύστερα από αλλαγές που έγιναν στην ρύθμιση της ανάρτησης και την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού. Στην πράξη η ανάρτησή του καταφέρνει και αμβλύνει με καλό τρόπο τα μπαλώματα και τις λακκούβες των δρόμων, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να παίρνει αισθητές κλίσεις στις στροφές, όμως η ποιότητα κύλισης δεν είναι τόσο καλή. Ο οδηγός λαμβάνει στιβαρή αίσθηση από το πλαίσιο και μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε κάθε διαδρομή εκμεταλλευόμενος τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα, αλλά από το τιμόνι θα ζητηθεί περισσότερο βάρος και πληροφόρηση ειδικά στις στροφές.
Εσωτερικό με νεανικό στιλ και άνετους χώρους
Στην τελευταία ανανέωση που έγινε στο μικρό μοντέλο της Opel το 2011 δεν υπήρξαν σχεδιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό, παρά μόνο βελτιώσεις στο διάκοσμο και τοποθέτηση πιο ποιοτικών υφασμάτινων επενδύσεων. Επιπλέον, ο εξοπλισμός αναβαθμίστηκε μέσω της προσθήκης του νέου συστήματος πολυμέσων Touch & Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών (το οποίο βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και δεν είναι πολύ εύχρηστο), καθώς και εισόδους Aux-in και USB, σύνδεση Bluetooth κ.α. Ποιοτικά, τα σκληρά πλαστικά δεν άλλαξαν και δείχνουν συμπαγή, ωστόσο κάποια τμήματα παρουσιάζουν αστοχίες στη συναρμογή. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εμφανίζει το Corsa στους χώρους, αφού είναι από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ πάνω από το μέσο όρο κυμαίνεται και το πορτ μπαγκάζ των 285 λίτρων.
(+) Χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, άνετοι χώροι, επιδόσεις εν κινήσει, απόδοση κινητήρα
(-) Θόρυβος και κραδασμοί κινητήρα, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, ατέλειες στη συναρμογή του εσωτερικού