Δεν είναι, δα, κανένα μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων οδεύει γοργά και σταθερά προς τα «σκραπ» της Ιστορίας. Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά κυρίως τα διπλού συμπλέκτη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο απόδοσης, που ο συντονισμός των άκρων για την αλλαγή σχέσης θεωρείται σχεδόν απαρχαιωμένο έθιμο για τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης. Ωστόσο, οι πωλήσεις αποδεικνύουν πως το πεντάλ του συμπλέκτη και το ανακάτεμα του λεβιέ έχουν ακόμα μέλλον!
Και μάλιστα σε μια αγορά όπου τα αυτόματα είναι δεκαετίες τώρα, οι απόλυτοι κυρίαρχοι. Ο λόγος για την Αμερική, όπου μέχρι πρότινος δεν έβρισκες χειροκίνητο ούτε σε μουσείο. Πλέον οι ταξινομήσεις διάγουν σταθερά ανοδική πορεία, έχοντας υπερδιπλασιαστεί σε διάστημα τετραετίας. Ενώ το 2019 χειροκίνητα ήταν μόνο το 0,7% των νέων αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., πέρσι το ποσοστό έφτασε το 1,7%. Πολύ μικρό επί του συνόλου, αλλά και αρκετά ενθαρρυντικό ως τάση – επαναλαμβάνουμε, σε μια παραδοσιακά πολύ δύσκολη αγορά για τη μηχανική μετάδοση. Τάση που προβλέπει πως το 2024 θα υπάρξει νέα άνοδος, ξεπερνώντας το 2% και συνεχίζοντας για πέμπτη σερί χρονιά το θετικό πρόσημο.
Το ακόμα πιο ενθαρρυντικό εντοπίζεται στην προτίμηση του κόσμου όταν το χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρεται μαζί με αυτόματο. Η άνοδος στις πωλήσεις, δηλαδή, δεν προκύπτει από τη μεγάλη ζήτηση μοντέλων που προσφέρονται μόνο με τρίτο πεντάλ (πχ Honda Civic Type R). Το Mazda MX-5, φερ’ ειπείν, προσφέρεται με 6άρι χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο. Το 60% των αγοραστών, ωστόσο, επιλέγουν τον πρώτο. Ακόμα μεγαλύτερη η χειροκίνητη αγάπη στο Subaru BRZ (επίσης 6 MT ή AT), που φτάνει στο 79%! Διόλου τυχαίο το γεγονός πως η BMW Z4 M40i απέκτησε ανάλογη εναλλακτική, 6 χρόνια μετά το λανσάρισμα της G29.