H Hyundai θα εμπλουτίσει την γκάμα της και ειδικά αυτή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το μίνι SUV Inster, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα προς τα τέλη του 2024. Ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η διάθεσή του σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, όπως είναι για παράδειγμα στη Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Όμως ανακοινώθηκαν τιμές του Hyundai Inster στην Ολλανδία, δίνοντάς μιας μια πρώτη εικόνα.
Πριν φτάσουμε στις τιμές, ας δούμε κάποια βασικά γνωρίσματα του πολυαναμενόμενου Inster, ενός αυτοκινήτου που φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία. Αρχικά προσελκύει το ενδιαφέρον με τον έντονα νεανικό του σχεδιασμό. Χαρακτηριστικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν τα στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα, τα φώτα LED ημέρας, τα φλας και τα πίσω φανάρια με τα γραφικά pixel και οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών. Ανάλογα την έκδοση θα «φοράει» ζάντες 15 ή 17 ιντσών και θα υπάρχει επιλογή διχρωμίας με μαύρη οροφή. Όσον αφορά τις διαστάσεις του Inster, έχει μήκος 3.825 χλστ. (3.670 χλστ. το i10), πλάτος 1.610 χλστ., ύψος 1.575 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.
Έντονα νεανικό παρουσιάζεται και το εσωτερικό του με τις πολλές καμπύλες επιφάνειες και τους απαλούς χρωματισμούς. Εφοδιάζεται με πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,25 ιντσών, συν όλα τα γνωστά καλούδια. Παρότι κόμπακτ είναι ευρύχωρο και πολύ πρακτικό. Όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν – συμπεριλαμβανομένου του καθίσματος του οδηγού, τα πίσω καθίσματα είναι χωρισμένα 50/50, συρόμενα και ανακλινόμενα, διαμορφώνοντας τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 280 έως 351 λίτρα.
Το νέο Hyundai Inster θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις μπαταριών και ισχύος. Το αρχικό μοντέλο Standard Range έχει μπαταρία 42 kWh, κινητήρα 97 ίππων και 147 Nm. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., φτάνει την τελική ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα και με μια φόρτιση διανύει συνδυαστικά 300 χλμ. Το Long Range ενσωματώνει μπαταρία 49 kWh και πιο δυνατό μοτέρ 115 ίππων (με ίδια ροπή). Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., φτάνει τα 150 χλμ./ώρα τελικής και η αυτονομία του αγγίζει τα 355 χλμ. Η μέγιστη ισχύ φόρτισης φτάνει τα 120 kW και επιτρέπει φόρτιση από 10 σε 80% εντός 30 λεπτών, ενώ η σύνδεση με παροχή 11 kW κάνει το 0-100% σε 4 ώρες για το Standard και σε 4,35 ώρες για το Long Range. Διαθέτει και τεχνολογία V2L, που μετατρέπει το Inster σε πάροχο ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών ή και πατινιού.
Στην Ολλανδία το Inster 95 PS 42 kWh έχει τιμή προ φόρων 19.421 ευρώ, ενώ το 115 PS 49 kWh ξεκινά από τις 20.826 ευρώ. Αυτές οι τιμές με Φ.Π.Α. Ελλάδας στο 24% (τα EV δεν επιβαρύνονται με Τέλη Ταξινόμησης) διαμορφώνονται στις 24.082 ευρώ και 25.824 ευρώ αντίστοιχα (περίπου αυτές είναι οι τιμές στην Ολλανδία). Οπότε με μια «βοήθεια» από κρατική επιδότηση και μια πιθανή έκπτωση από την αντιπροσωπεία, θα μπορεί να πωλείται σε τιμές παρόμοιες με συμβατικών μίνι ή μικρών χάτσμπακ αυτοκινήτων.