H Mercedes παρουσίασε την SUV εκδοχή της EQS στις αρχές του 2022, προκειμένου να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό της ηλεκτρικής της ναυαρχίδας την επιλογή ενός crossover, μιας και η αγορά κινείται γύρω από τα «σουβ». Σε αντίθεση με την κανονική EQS, που κατασκευάζεται σε 4 διαφορετικές χώρες (Γερμανία, Ινδία, Ταϊλάνδη και Μαλαισία), η EQS SUV αποτελεί αποκλειστικό προϊόν των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό, όμως, θα αλλάξει στο μέλλον.
Όπως αναφέρει το Automotive News, η Mercedes θα μεταφέρει τη συναρμολόγηση της EQS SUV στο εργοστάσιο της στη Βρέμη, αντί του MBUSI στην Αλαμπάμα που κατασκευάζεται τώρα. Ο λόγος έχει να κάνει με την επόμενη γενιά EQC, την οποία οι Γερμανοί θέλουν να προωθήσουν στην αμερικανική αγορά. Προκειμένου να το κάνουν, θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών. Κάτι τέτοιο, όμως, γίνεται μόνο υπό προϋποθέσεις στις Η.Π.Α. Για να εμπίπτει ένα ηλεκτρικό στις κλίμακες κρατικής επιχορήγησης εκεί, θα πρέπει τουλάχιστον το 40% των πρώτων υλών της μπαταρίας να αποτελούν προϊόντα εξόρυξης/διεργασίας/ανακύκλωσης επί αμερικανικού εδάφους ή να προέρχονται από χώρα, που έχει συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις Η.Π.Α. Παράλληλα, «made in the USA» ή από χώρα-εμπορικό συνεργάτη των Ηνωμένων Πολιτειών θα πρέπει να είναι μίνιμουμ το 50% των εξαρτημάτων της συστοιχίας.
Αναγκαστικά, λοιπόν, αν η Mercedes θέλει η επόμενη EQC να μην έχει αγοραστικό ντεζεβαντάζ συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, θα πρέπει να τη συναρμολογεί στην Αμερική. Οι εγκαταστάσεις του MBUSI, ωστόσο, δεν «σηκώνουν» την παραγωγή δυο ηλεκτρικών μοντέλων, οπότε η EQS SUV θα αναγκαστεί να μετακομίσει στη Βρέμη, προκειμένου να απελευθερώσει χώρο για τη δεύτερη γενιά EQC (μέσα στο 2024 το ντεμπούτο). Ένα μοντέλο στο οποίο ποντάρουν πολλά οι Γερμανοί, περιμένοντας μεγάλη μάχη με το Tesla Model Y και πωλήσεις στην κορυφή της κατηγορίας – και σίγουρα ασύγκριτα περισσότερες από της EQS SUV, εξ ου κι η αλλαγή στο κατασκευαστικό πλάνο.