Νέο XL SUV με 24.800 ευρώ «καίει» 6 ευρώ στα 100 χλμ.

  • Dacia-Bigster-luggage
  • Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-1
  • Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-2
  • Dacia-Bigster-3
  • Dacia-Bigster-static-1
  • Dacia-Bigster-rear
  • Dacia-Bigster-essential-tablo
  • All-new-Dacia-Bigster-rear-seat
  • All-new-Dacia-Bigster-boot
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/10/Dacia-Bigster-luggage.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/03/Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/03/Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-2.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/04/Dacia-Bigster-3.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/05/Dacia-Bigster-static-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/05/Dacia-Bigster-rear.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/05/Dacia-Bigster-essential-tablo.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/All-new-Dacia-Bigster-rear-seat.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/All-new-Dacia-Bigster-boot.jpg

Τα SUV ήταν παλαιότερα συνυφασμένα με υψηλές καταναλώσεις καυσίμου, αυξημένες τιμές και διάφορες δυστροπίες που τα έκαναν ακατάλληλα για καθημερινή χρήση. Όμως με τον καιρό όλα αυτά άλλαξαν άρδην και έγιναν εξαιρετικά δημοφιλή. Φέτος για παράδειγμα το μερίδιο των ταξινομήσεών τους έχει αγγίξει το εντυπωσιακό 63%, όταν πριν από μια δεκαετία μόλις που ξεπερνούσαν το 10%. Βέβαια, τα μοντέλα έχουν πληθύνει σε υπερθετικό βαθμό, ενώ συνεχώς προστίθεται όλο και περισσότερα.

Μοναδικό το Dacia Bigster mild hybrid G-140

Μια νέα πρόταση που τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV από πλευράς διαστάσεων, αλλά στα κατώτερα επίπεδα σε τιμές, είναι ο μεγάλος αδελφός του δημοφιλούς Dacia Duster, το Bigster. Πρόσφατα η γκάμα των κινητήρων του ενισχύθηκε από το mild hybrid G-140, το οποίο εγκαινιάζει μια πρωτοποριακή πρόταση στην αγορά, καθώς συνδυάζει τον στιβαρό χαρακτήρα ενός SUV με τον αποδοτικότερο κινητήρα διπλού καυσίμου της Dacia. Είναι η πρώτη φορά που ένα μοτέρ ήπιας υβριδικής τεχνολογίας συνδυάζεται με κιτ LPG από το εργοστάσιο και καλύπτεται με όλες τις εγγυήσεις του κατασκευαστή (5 χρόνια ή 100.000 χλμ.), εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη οικονομία σε κατανάλωση και κατά επέκταση σε κόστος καυσίμου. Σε συνδυασμό με το πληθωρικό αμάξωμα με μήκος που αγγίζει τα 4,6 μέτρα και τιμή από 24.800 ευρώ, το όλο «πακέτο» που προσφέρει το Bigster είναι ασυναγώνιστο.

«Καίει» 6 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα

Ο νέος 1.200άρης turbo κινητήρας mild hybrid-G 140 που κινεί το Bigster αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ηλεκτρογεννήτρια που λαμβάνει ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,84 kWh και η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το υβριδικό σύστημα 48V υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, προσφέροντας αυξημένη ροπή, χαμηλότερη κατανάλωση και βελτιωμένη οδηγική απόδοση — είτε το αυτοκίνητο κινείται με βενζίνη, είτε με υγραέριο. Ο κινητήρας mild hybrid-G 140 λειτουργεί με δύο ανεξάρτητες δεξαμενές καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 50 λίτρα LPG), προσφέροντας συνολική αυτονομία έως και 1.450 χλμ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητά του, ενώ ένας διακόπτης στο ταμπλό επιτρέπει την άμεση και ομαλή εναλλαγή καυσίμου.

To Bigster mild hybrid-G 140 φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταματά τα 180 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Dacia η μεικτή κατανάλωση LPG είναι μόλις 7 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή LPG κοντά στα 0,9 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. κοστίζουν μόλις 6 ευρώ. Με την επιλογή της βενζίνης μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό η εργοστασιακή κατανάλωση μειώνεται στα 5,7 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,73 ευρώ/λτ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν σχεδόν 10 ευρώ. Οι εκπομπές CO2 με το LPG είναι 114 γρ./χλμ. και με τη βενζίνη είναι 130 γρ./χλμ.

Πολύ γενναιόδωρο σε χώρους

Το Bigster δεν κρύβει την ομοιότητά του εξωτερικά και στο εσωτερικό από το Duster, από το οποίο είναι πιο μεγάλο και έχει μήκος 4.570 χλστ. (+227 χλστ. από το Duster). Το πλάτος του είναι 1.813 χλστ., το ύψος 1.662 χλστ. και το μεταξόνιο 2.702 χλστ. Η αύξηση των διαστάσεων οδήγησε σε ακόμα πιο μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Σύμφωνα με την Dacia, το εσωτερικό ύψος είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Αντίστοιχα οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους στην κατηγορία. Το Bigster προσφέρει ακόμα κορυφαίο σε διαστάσεις και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, με μέγεθος που φτάνει τα 702 λίτρα κάτω από την πίσω εταζέρα και έως 2.002 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα και μέχρι την οροφή. Με τις πλάτες διπλωμένες, το Bigster προσφέρει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, με μέγιστο μήκος φόρτωσης που φτάνει μέχρι τα 2,7 μέτρα.

Εξοπλισμός Bigster essential mild hybrid-G 140: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών με ασύρματο Phone mirroring με Android Auto & Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Get it on Google Play Download on the App Store