Video της Delta Integrale υπάρχουν άπειρα, με τη θρυλική Ιταλίδα να ελίσσεται πρωτίστως σε βουνίσιες διαδρομές. Στο στοιχείο της, δηλαδή, αν και βρίσκουμε μπόλικα πλάνα με βελτιωμένες πολλών αλόγων να «ρημάζουν» πίστες. Την εργοστασιακή Integrale στο Nurburgring, όμως, δεν την είχαμε δει.
Αυτό ήρθε να αλλάξει το Sport Auto, βάζοντας μια Evo 2 στην «Πράσινη Κόλαση»! Στο τιμόνι, κλασικά, ο Christian Gebhardt, με αποστολή να μάς χαρίσει ένα από τα πιο συγκινητικά video που κυκλοφορούν σε αυτοκίνητο: δυο ζωντανούς θρύλους της αυτοκίνησης, σε μια άνευ προηγουμένου συνάντηση. Η Lancia δεν μπήκε ποτέ στη διαδικασία να μετρήσει οποιαδήποτε Integrale στο Nordschleiffe, καθώς κάτι τέτοιο δεν είχε σχέση με το σκοπό του αυτοκινήτου. Μέχρι σήμερα, δε, ούτε καν ιδιώτης δεν είχε θέσει την εμβληματική Delta απέναντι στο χρονόμετρο – τουλάχιστον όχι στις βέλτιστες συνθήκες, δηλαδή με όλη τη διαδρομή αποκλειστικά στη διάθεσή του.
Οι Γερμανοί συνάδελφοι το πέτυχαν, γράφοντας έναν χρόνο στο 9.12.58. Προφανώς δεν συγκρίνεται με αντίστοιχους σημερινών sportscars, καθότι οι διαφορές σε στήσιμο, ελαστικά, αναρτήσεις, ιπποδυνάμεις κλπ είναι χαοτικές. Το Honda Civic Type R, για παράδειγμα, με τον ίδιο οδηγό και παρόμοιο καιρό είχε σταματήσει το χρονόμετρο στο 7.57.29. Ενδεικτικό το μέγεθος των τροχών της Integrale: 205/45/16. Τέτοια διάσταση σήμερα δεν βρίσκεις σε σουπερμίνι, ενώ ακόμα και αυτοκίνητα πόλης φοράνε 17άρες. Θυμίζουμε ότι η Delta HF Integrale Evoluzione II εφοδιάζεται με 2.0 λτ. turbo 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο, ισχύος 215 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και με ροπή 314 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Το τετρακίνητο hot hatch των 1.340 κιλών επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 220 χλμ./ώρα. Ειδικά η επιτάχυνση παραμένει εντυπωσιακή, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.