Το πρώτο μικρομεσαίο crossover της Renault, το Kadjar κατέφθασε στην χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης. Το Kadjar εισέρχεται με αξιώσεις στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV/Crossover, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από τα χάτσμπακ, πολυχρηστικά και εκτός δρόμου σε σωστές αναλογίες.
Το νέο Renault Kadjar βασίζεται στην πλατφόρμα CMF της κοινοπραξίας Renault – Nissan, ωστόσο σε σχέση με το Nissan Qashqai διαφέρει σημαντικά σε κάθε επίπεδο. Tο γαλλικό μοντέλο είναι -εκτός των άλλων- και μεγαλύτερο σε διαστάσεις (μήκος 4.449 χιλιοστά έναντι 4.377 χλστ.). Σχεδιαστικά το Kadjar κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τη δυναμική του αισθητική, τον περιπετειώδη χαρακτήρα που ενισχύει και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (200 χιλιοστά) και το κομψό του στιλ, από όποια πλευρά και να το δει κανείς.
Από 22.340 ευρώ το 1.5 dCi
Από πλευράς τιμών, το Kadjar κοστίζει από 20.850 ευρώ με το μοναδικό κινητήρα βενζίνης 1.2 TCe 130, ενώ η πιο εμπορική του έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi 110 πωλείται από 22.340 ευρώ. Επίσης, υπάρχει και ο ισχυρότερος 1.6 dCi 130, για τον οποίο θα ανακοινωθούν οι τιμές μαζί και των υπολοίπων εκδόσεων εντός των ημερών. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται και πολλές σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης τυφλής γωνίας, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, υποβοήθησης παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.
Μοντέρνο, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Όπως ισχύει για την εξωτερική του σχεδίαση, έτσι και το εσωτερικό του Kadjar είναι μοντέρνο. Ο οδηγός κάθεται άνετα, βρίσκει αμέσως την κατάλληλη θέση οδήγησης και νιώθει οικεία, χάρη και στην πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και εργονομία. Ξεχωριστά στοιχεία αποτελούν η οθόνη TFT του πίνακα οργάνων με τα 4 στυλ εμφάνισης και τους 5 χρωματισμούς και η φαρδιά κεντρική κονσόλα, στην οποία είναι ενσωματωμένη η οθόνη αφής R-Link 2 των 7 ιντσών. Θετικά είναι τα σχόλια και για την ποιότητα κατασκευής, τόσο σε συναρμογή και φινίρισμα, όσο και σε υλικά (μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και πόρτες). Το όλο «πακέτο» συμπληρώνουν με την σειρά τους οι άνετοι χώροι τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (527 λίτρα).
Άνετο στην οδήγηση και σταθερό
Κατά την σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το Kadjar, το πρώτο χαρακτηριστικό του που εκτιμήσαμε ήταν η προσφερόμενη άνεση, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένο με ζάντες 19 ιντσών. Το γαλλικό crossover ταξιδεύει ξεκούραστα, έχει σίγουρο «πάτημα» ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι. Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λτ. με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής, ταιριάζει κατάλληλα και στο Kadjar, το οποίο είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς με οικονομία (μεικτή κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ.) και χωρίς να περνά στο εσωτερικό ενοχλητικούς θορύβους.
Συνολικά λοιπόν, το Kadjar μας άφησε μια γλυκιά «γεύση» κατά την πρώτη επαφή, ενώ πιο ολοκληρωμένη άποψη θα έχουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | 1.5 dCi 110 | Διαστάσεις ελαστικών | 215/60 R16 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | Υποβοήθηση τιμονιού | Ηλεκτρική |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | Φρένα εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 296×26 χλστ. |
Ταχύτητες | 6 | Φρένα πίσω | Δίσκοι 290×13 χλστ. |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.000 | Μήκος (χλστ.) | 4.449 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750 | Πλάτος (χλστ.) | 1.836 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,9 | Ύψος (χλστ.) | 1.607 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 182 | Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.646 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,8 | Χώρος αποσκευών (λτ.) | 527 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 99 | Βάρος (κιλά) | 1.380 |