Ξεκινάει η διάθεση του νέου Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 110 hp και στην χώρα μας, το οποίο είναι το πρώτο αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας με CNG (φυσικό αέριο) και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης. Εξωτερικά η μόνη ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου είναι τα λογότυπα «g-tronic» στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας περιλαμβάνει διαχύτη.
Στο εσωτερικό με την άρτια ποιότητα κατασκευής, διαφορετικής σχεδίασης είναι ο πίνακας οργάνων με το λογότυπο «g-tronic» και τις ξεχωριστές ενδείξεις καυσίμου για το CNG και τη βενζίνη. Μοναδική παραχώρηση από πλευράς χώρων έχει να κάνει με το μικρότερο κατά 100 λίτρα πορτ μπαγκάζ (280 λτ. έναντι 380 λτ. το A3 Sportback TFSI ή TDI), λόγω της τοποθέτησης των δύο δεξαμενών CNG κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ συνολικής χωρητικότητας 14,4 κιλών, οι οποίες ζυγίζουν μόλις 32 κιλά.
Την κίνηση του Audi A3 g-tron αναλαμβάνει ο βελτιστοποιημένος για λειτουργία με CNG βενζινοκινητήρας 1.4 ΤFSI απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής. Στην πράξη και με το φυσικό αέριο ως καύσιμο, το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις, θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς να διαφέρει από τον αμιγώς βενζινοκίνητο. Ωστόσο, με το CNG εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία, αφού σύμφωνα με την Audi καταναλώνει 3,2 κιλά /100 χλμ., που αντιστοιχούν με κάτι παραπάνω από 3 ευρώ/100 χλμ.
Ενδεικτικά η αυτονομία με φυσικό αέριο φτάνει τα 400 χλμ., ενώ με αυτή της βενζίνης τα 900 χλμ. (συνδυαστικά 1.300 χλμ.). Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης.
Ο εφοδιασμός των αυτοκίνητων με φυσικό αέριο προς το παρόν γίνεται σε επιλεγμένα σημεία ανά την Ελλάδα ενώ η εταιρία Fysikon η οποία και τα διαχειρίζεται βρίσκεται στην υλοποίηση ανάπτυξης πρατηρίων CNG με σκοπό τα επόμενα 2 χρόνια η κάλυψη να είναι Πανελλαδική.
Το νέο Audi A3 g-tron είναι διαθέσιμο μόνο με το Sportback αμάξωμα και υπερπλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, ενώ η τιμή του ξεκινά από 26.040 ευρώ ή 28.440 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic (τιμές με απόσυρση).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Έκδοση | A3 Sportback g-tron |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.390 |
Ταχύτητες | 6 (6 auto) |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 197 |
Κατανάλωση CNG (κιλά/100 χλμ.) | 3,3 (3,2) |
Κατανάλωση Βενζίνης (λτ./100 χλμ.) | 5,2 (5,0) |
Εκπομπές CO2 με CNG (γρ./χλμ.) | 92 (88) |
Εκπομπές CO2 με βενζίνη (γρ./χλμ.) | 120 (115) |
Βάρος (κιλά) | 1.260 (1.280) |
Ρεζερβουάρ βενζίνης (λτ.) | 50 |
Ρεζερβουάρ CNG (κιλά) | 14,4 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 280 |
Σε παρένθεση με το αυτόματο S tronic 6 |