Η Toyota έχει δηλώσει καιρό τώρα την πίστη της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πριν λίγες μέρες το επισημοποίησε με κάθε μεγαλοπρέπεια, σε συνεργασία με τις Subaru και Mazda. Μια συνέργεια που, όπως δηλώνει ο επικεφαλής εξέλιξής τους, αλλάζει τα δεδομένα.
Ο Hiroki Nakajima, επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, μίλησε στο Automotive News για τα νέα τετρακύλινδρα μοτέρ των 1.5 και 2.0 λίτρων που ετοιμάζει το Αΐτσι, δηλώνοντας υπερήφανα πώς έρχονται να «αλλάξουν το παιχνίδι». Ο Nakajima δεν έδωσε λεπτομέρειες, περιορίζοντας την ενημέρωση σε ένα λιτό: «θα είναι τελείως διαφορετικοί κινητήρες, σε σχέση με αυτούς που έχουμε σήμερα στη γκάμα μας». Ο CTO (Chief Technology Engineer) της Toyota ανέφερε ότι οι νέοι κινητήρες θα έχουν μικρότερη διαδρομή εμβόλου, η οποία ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθεί. Οι νέοι τετρακύλινδροι θα είναι σημαντικά πιο συμπαγείς σε διαστάσεις, βελτιστοποιώντας την κατανομή του βάρους, μειώνοντας τη μετωπική επιφάνεια (άρα βελτιώνοντας αεροδυναμική-κατανάλωση-εκπομπές ρύπων) και βελτιώνοντας την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Ό,τι ισχύς χαθεί από τις μικρότερες διαστάσεις στο θάλαμο καύσης, θα αναπληρωθεί από τη συνδρομή ηλεκτρικών μοτέρ. Εξάλλου, γνώμονας είναι τα υβριδικά για την Toyota, όχι μόνο τα αμιγώς θερμικά μοντέλα. Όσον αφορά το πότε θα βγουν τα πρώτα αυτοκίνητα στους δρόμους με τους νέους κινητήρες, ας περιμένουμε μέχρι το 2027. Η Toyota αναπτύσσει τους κινητήρες που θα λειτουργούν όχι μόνο με ορυκτά καύσιμα, αλλά και με βιοκαύσιμα, υδρογόνο, ακόμη και συνθετικά καύσιμα, σε μια από τις ευρύτερες γκάμες Μ.Ε.Κ. που θα βλέπουμε στο εγγύς μέλλον.