Όποτε ακούμε «Mazda» και «Wankel» στην ίδια πρόταση, το μυαλό πάει κατευθείαν σε RX-7, RX-8, λεπίδες, λάδια και 100άρες βενζίνες. Το περιστροφικό project επανήλθε σε λειτουργία πέρσι με την παρουσίαση του MX-30 Skyactiv R-E, αναζωπυρώνοντας τις φήμες για νέο σπορ μοντέλο με Wankel κάτω από το καπό. Οι ελπίδες όλων παίρνουν ακόμα περισσότερη ώθηση, με την είδηση της επαναφοράς μιας ειδικής ομάδας εξέλιξης περιστροφικών κινητήρων.
Το RE Development Group αποτελείται από 36 μηχανικούς, που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τα δρώμενα πέριξ των Wankel συνόλων. Η νέα αυτή ομάδα θα δραστηριοποιείται στην εξέλιξη περιστροφικών κινητήρων τόσο για τη χρήση τους ως range extenders (όπως στο αντίστοιχο MX-30), όσο και ως κύριες μονάδες κίνησης. Αυτό το δεύτερο είναι που απογειώνει τις προσδοκίες, περιμένοντας τον διάδοχο του RX-8 από το 2012. Την τελευταία φορά που η Mazda είχε ομάδα για την εξέλιξη Wankel ήταν το 2018, όταν ακόμα η εταιρία εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο εξέλιξης RX-9. Η σκέψη ποτέ δεν εγκατέλειψε τους διοικούντες τη φίρμα από τη Χιροσίμα, αλλά η διάθεση για να προχωρήσει το πλάνο έκανε βήματα προς τα πίσω. Μέχρι, όπως όλα δείχνουν, σήμερα.
Για να πάρουμε ακόμα περισσότερο τα πάνω μας, ιδού η δήλωση του CEO της Mazda στα πλαίσια της Έκθεσης του Τόκιο: «Είμαι πολύ χαρούμενος και βαθιά συγκινημένος από όλη την υποστήριξη και την ενθάρρυνση που έλαβα για το σπορ μας πρωτότυπο (σ.σ. το Iconic SP). Δράττομαι της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω άπαντες. Με τη στήριξη σας εγκαινιάζουμε μια ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων από 1η Φλεβάρη, προκειμένου να πλησιάσουμε πιο κοντά στην πραγματοποίηση αυτού του ονείρου». Όπου «όνειρο», φυσικά βάλτε τον πνευματικό απόγονο των RX-7/RX-8.