Γνωρίζετε το μοναδικό κάμπριο Mazda RX-8;

Το Mazda RX-8 έχει μείνει αξέχαστο για πολλούς λόγους: εμφάνιση, στήσιμο, στροφάρισμα και ήχος Wankel, επιδόσεις, ασυναγώνιστη σχέση τιμής-αξίας, συνδυασμός πίσω κίνησης και μπλοκέ διαφορικού, ανάποδα ανοιγόμενες πόρτες. Στην Ελλάδα έκανε θραύση, ειδικά στη μικρότερη έκδοση Challenge, με τα 192 άλογα. Γνωρίζουμε επίσης το «μεγάλο», με τα 231 άλογα και το 6άρι κιβώτιο. Σε άλλες αγορές κυκλοφόρησαν διάφορες ειδικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων μία από την Prodrive. Το κάμπριο RX-8, όμως, πόσοι ξέρουν ότι υπάρχει;

Το αυτοκίνητο που βλέπουμε είναι ένα και μοναδικό. Προφανώς δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην αγορά, αλλά δεν είναι ούτε παραγγελία κάποιου πάμπλουτου συλλέκτη που ήθελε ό,τι πιο πρωτότυπο σε RX-8. Το ξεσκούφωτο «ΡοΧι» κατασκευάστηκε από τη Mazda, όμως δεν πρόκειται για σχεδιαστική σπουδή ή project που υλοποίησαν οι μηχανικοί στον ελεύθερο χρόνο τους. Η δημιουργία του RX-8 Convertible είχε σκοπό και μάλιστα εορταστικό. Όχι τόσο για τη Mazda, όσο για την πόλη της Χιροσίμα. Εκεί δηλαδή όπου εδρεύει η εταιρία. Συγκεκριμένα για μια εκδήλωση της Mazda το 2008, όταν μαζί με το λιμάνι της Χιροσίμα γιόρτασαν την αποστολή του πρώτου φορτίου της χρονιάς.

Σε εκείνο το event παρίσταντο άπαντα τα «μεγάλα κεφάλια» της Mazda, όσο και σύσσωμη η τοπική αυτοδιοίκηση της πόλης. Ο τότε πρόεδρος της ιαπωνικής φίρμας μαζί με τον τότε δήμαρχο πήραν θέση στο πίσω μέρος του καμπριολέ RX-8, που είχε κατασκευαστεί για αυτόν ακριβώς το σκοπό: να φιλοξενήσει όρθιους δυο ανθρώπους.  Η Mazda αφαίρεσε την οροφή και τοποθέτησε τη μπάρα στη μέση, που θυμίζει κάμπριο των 90’s, όχι για να αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, αλλά για να παρέχει στήριγμα στους κοστουμάτους που στέκονταν όρθιοι και χαιρετούσαν το πλήθος. Για αυτό είναι και υπερυψωμένη, περνώντας την κορυφή του παρμπρίζ σε ύψος. Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο ήταν «μιας χρήσης», δεν υπήρχε λόγος ούτε να ενισχύσουν το σασί, ούτε να βάλουν μηχανισμό αναδίπλωσης. Απλά έκοψαν τον «ουρανό», έβαλαν τη μπάρα, ένα κάλυμμα πίσω από τα πίσω καθίσματα, και τέλος.

Έκτοτε το RX-8 Convertible χρησιμοποιήθηκε μόνο άλλη μια φορά. Η Hiroshima Toyo Carp είναι η ομάδα μπέιζμπολ και καμάρι της πόλης, έχοντας κατακτήσει 3 φορές το πρωτάθλημα της χώρας (1979, 1980, 1984). Από τα 80’s και μετά βέβαια πήρε την κάτω βόλτα, φτάνοντας στο σημείο να μην προκρίνεται καν στα playoffs. Το 2016 ήρθε η χρονιά της μερικής επιστροφής στα μεγαλεία, καθώς η HTC τερμάτισε πρώτη στην κανονική περίοδο και προκρίθηκε στους τελικούς, για πρώτη φορά μετά το 1991. Η ανυδρία αυτή σήμανε χαρές και πανηγύρια για ολόκληρη τη Χιροσίμα, με τους παίκτες να παρελαύνουν στους δρόμους και το κοινό να τους αποθεώνει. Τα μεγάλα αστέρια της ομάδα πήραν θέση στο πίσω κάθισμα του RX-8, με τους υπόλοιπους να ακολουθούν από το πούλμαν.

Get it on Google Play Download on the App Store