Μετά το Grande Punto του 2005, ήρθε το Punto Evo το 2010, ενώ το 2012 η Fiat λανσάρισε το Punto 2012 (τώρα ονομάζεται Punto 2013), χωρίς κάποιο άλλο συνοδευτικό στην ονομασία του. Το μικρό ιταλικό μοντέλο παρουσιάζει ορισμένες μικρές διαφορές εξωτερικά σε σχέση με το Punto Evo που έχει αντικαταστήσει, οι οποίες εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στις νέες ζάντες αλουμινίου, στα 3 νέα χρώματα και στις νέες επενδύσεις. Επιπλέον εφοδιάζεται με το νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρα MultiJet II 1.3 85 PS (αυτοκίνητο της δοκιμής), αλλά και με τον πρωτοποριακό TwinAir των 0.9 λτ. απόδοσης 85 και 105 ίππων. Επίσης από την γκάμα των μηχανικών του συνόλων δεν λείπουν οι γνωστοί κινητήρες 1.2 69 PS, o 1.4 77 PS με LPG, o 1.4 MultiAir 105 PS, καθώς και ο λιγότερο ισχυρός 1.3 diesel των 75 ίππων.
Από πλευράς τιμών, το Punto 2013 με το ντίζελ των 1.3 λίτρων απόδοσης 85 ίππων κοστίζει από 13.750 ευρώ με την έκπτωση των 1.200 ευρώ, ενώ μαζί και με το όφελος της απόσυρσης η τιμή του πέφτει στα 12.790 ευρώ, αποτελώντας μια συμφέρουσα πρόταση σε συνδυασμό και με τον πλήρη εξοπλισμό.
Πολύ οικονομικός κινητήρας και δίχως τέλη κυκλοφορίας
Το νέο Fiat Punto 2013 1.3 MTJ 85hp τεχνολογίας MultiJet II ξεχωρίζει από την παρουσία τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής. Αξια αναφοράς είναι η ροπή των 200 Nm που αποδίδεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ., χαρακτηριστικό που ευνοεί την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, αφού δεν έχει κενά ισχύος. Παράλληλα, εξασφαλίζει αρκετά καλές επιδόσεις ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης στο 5τάχυτο κιβώτιο, ωστόσο στις υψηλές στροφές δεν απουσιάζουν κάποιοι κραδασμοί και τονισμένος θόρυβος, που θα μειώνονταν αισθητά με μία επιπλέον, 6η ταχύτητα Μεγάλο ατού του κινητήρα είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου, η οποία σε συνδυασμό με την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας προσφέρει άμεσο όφελος στον κάτοχό του. Το Start/Stop από την πλευρά του έχει καλή λειτουργία και αμεσότητα και συμβάλλει με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης.
Φρεσκαρισμένο εσωτερικό με καλές ανέσεις
Μικρής έκτασης αλλαγές εντοπίζονται και στην καμπίνα του Punto 2013, το οποίο σε σχέση με το Punto Evo φέρει νέα καλύτερης ποιότητας πλαστικά στο ταμπλό και πιο μοντέρνες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στις πόρτες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση χάρη και στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ η εργονομία κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Αντίστοιχα καλοί είναι και οι προσφερόμενοι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (275 λίτρα).
Aνετο και με ουδέτερη οδική συμπεριφορά
Το Punto 2013 όπως και οι προκάτοχοί του είναι ένα, άνετο και ευχάριστο στις μετακινήσεις αυτοκίνητο με ικανοποιητική ευελιξία στην πόλη, την οποία ενισχύει η παρουσία της επιλογής City που ελαφραίνει ιδανικά το τιμόνι για το παρκάρισμα. Με μεγάλη ευκολία είναι σε θέση να κινηθεί και εκτός πόλεως πραγματοποιώντας ταξίδια με οικονομία και ασφάλεια. Έτσι στις ευθείες είναι σταθερό και εμπνέει ασφάλεια, χαρακτηριστικό που ισχύει και για τις στροφές, στις οποίες το μικρό Fiat εμφανίζει μικρές κλίσεις, προοδευτικές αντιδράσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία όταν ξεπεραστούν επεμβαίνει άμεσα το ESP. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση αλλά είναι άμεσο, ενώ τα φρένα σταματούν έγκαιρα το αυτοκίνητο όπου χρειάζεται.
(+) Χαμηλή κατανάλωση, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, άνεση, ροπή κινητήρα, οδική συμπεριφορά, χώροι
(-) Θόρυβος και κραδασμοί κινητήρα σε υψηλές στροφές, μικροατέλειες στη συναρμογή, μέτρια αίσθηση τιμονιού, απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο