Τα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας και ειδικά τα 5θυρα, προσφέρουν σε ένα «πακέτο» ότι αναζητά το οικογενειακό -κατά βάση- κοινό που απευθύνονται. Τα αμαξώματά τους με μήκος που κυμαίνεται γύρω στα 4,3 μ. διαθέτουν άνετους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια, από τον εξοπλισμό τους δεν υπάρχουν ελλείψεις, ακόμα και στις προηγούμενες γενιές των μοντέλων, ενώ οι κινητήρες βενζίνης των 1.4 ή 1.6 λτ. έχουν καλή απόδοση. Αυτά και πολλά ακόμα προσφέρουν τα παρακάτω μοντέλα που σας παρουσιάζουμε, τα οποία παράλληλα είναι από τα πιο αξιόπιστα, όσον αφορά τους δείκτες εμφάνισης βλαβών (βλ. παρακάτω αναλυτικούς πίνακες).
Ford Focus 1.6
Μία αξιόλογη πρόταση μικρομεσαίου μεταχειρισμένου, το οποίο παράλληλα πωλείται σε χαμηλές τιμές, είναι το προγενέστερο Ford Focus 1.6 με την «φρέσκια» εικόνα εξωτερικά αλλά και στο εσωτερικό του. Σε αυτό έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό που το αναβαθμίζει ποιοτικά, ωστόσο στη συναρμογή ορισμένων επιφανειών του ταμπλό υπάρχουν ατέλειες. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων αλλά και με την εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης, η οποία είναι σχετικά ψηλή. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων.
Σημείο αναφοράς αποτελεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά που προσφέρουν οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο. Παράλληλα, ο οδηγός του λαμβάνει θετική αίσθηση από το ακριβές και σωστά «ζυγισμένο» τιμόνι. Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων με τους 100 ίππους προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, έχει καλή ελαστικότητα και λογική κατανάλωση.
Διαβάστε εδώ: Δοκιμή Ford Focus ντίζελ 1.5 TDCi 120 PS
Αρχικός εξοπλισμός: ABS, ESP, 4 αερόσακοι, a/c, ράδιο CD, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό κλείδωμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.596 κ.εκ., Ισχύς: 100/6.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 150/4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,7 λτ./100 χλμ.
(+): Οδική συμπεριφορά, χώροι, οδηγική αίσθηση
(-): Ατέλειες στην συναρμογή του εσωτερικού
Honda Civic 1.4
Το όγδοης γενιάς Civic με το 5θυρο αμάξωμα προσελκύει μέχρι και σήμερα το ενδιαφέρον με την ιδιαίτερα μοντέρνα σχεδίασή του τόσο εξωτερικά και στο εσωτερικό, παραμένοντας ξεχωριστό. Παράλληλα, στον θάλαμο των επιβατών την πρακτικότητα αυξάνουν ο ψηλά τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα επιλογέας των ταχυτήτων και το επίπεδο δάπεδο, ενώ οι χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους (485 λτ.). Ποιοτικά τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες είναι καλής ποιότητας και ικανοποιούν και με τον τρόπο που έχουν συναρμολογηθεί.
Ο σπορτίφ προσανατολισμός του Civic γίνεται άμεσα αντιληπτός και στο δρόμο μέσω της σφιχτής σε ρύθμιση ανάρτησης, η οποία προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αν και μετριάζει κάπως την προσφερόμενη άνεση. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και από τον εξαιρετικό επιλογέα των ταχυτήτων. Στον τομέα των επιδόσεων ο κινητήρας των 1.4 λίτρων απόδοσης 83 ίππων δεν μπορεί να κάνει θαύματα και είναι οριακός για το αυτοκίνητο, ωστόσο είναι ελαστικός και με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμα.
Διαβάστε εδώ: Δοκιμή Honda Civic 1.5 VTEC TURBO 182 PS 5d
Αρχικός εξοπλισμός: ABS, 6 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, 4 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.339 κ.εκ., Ισχύς: 83/5.700 ps/σ.α.λ., Ροπή: 119/2.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ.
(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών και αποσκευών, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων και τιμονιού, κατανάλωση
(-) Απόδοση κινητήρα, άνεση ανάρτησης, ορατότητα προς τα πίσω
Hyundai i30 1.4
Το πρώτης γενιάς Hyundai i30 αποτελεί ένα σύγχρονο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με πολύ καλό εξοπλισμό, δυνατό κινητήρα και ελκυστική συνολικά εικόνα, ενώ προσφέρεται σε χαμηλές τιμές. Στο εσωτερικό του τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζουν η προσεγμένη ποιότητα και οι άνετοι χώροι για τους φιλοξενούμενους. Η εργονομία δεν προβληματίζει, ωστόσο η θέση οδήγησης με το σχετικά χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι ίσως να μην βολέψει κάποιους οδηγούς.
Μεταξύ των τομέων όπου το i30 αποσπά θετικές κριτικές είναι στην οδική συμπεριφορά και στην προσφερόμενη άνεση, μέσω της μαλακής και ανεξάρτητης σε όλους τους τροχούς ανάρτησης. Στα πλεονεκτήματα του i30 ανήκει και ο δυνατός, ελαστικός και με πολύ καλές επιδόσεις κινητήρας των 1.4 λτ., ωστόσο ο επιλογέας του κιβωτίου των ταχυτήτων παρουσιάζει ασάφεια, όπως ισχύει αντίστοιχα και για την αίσθηση του τιμονιού.
Διαβάστε εδώ: Δοκιμή Hyundai i30 1.6 diesel 110 PS Auto 7 DCT
Αρχικός εξοπλισμός: ABS, TCS, 6 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, κεντρικό κλείδωμα, a/c και ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.397 κ.εκ., Ισχύς: 109/6.200 ps/σ.α.λ., Ροπή: 137/5.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,1 λτ./100 χλμ.
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, βασικός εξοπλισμός, επιδόσεις, χώροι επιβατών
(-): Επαναφορά του τιμονιού, αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων, θέση οδήγησης
Nissan Qashqai 1.6
Το δημοφιλέστερο SUV Nissan Qashqai αποτελεί στην πρώτη ανανεωμένη του γενιά ένα αρκετά ενδιαφέρον μοντέλο με σύγχρονη σχεδίαση και αρκετά καλά στοιχεία. Θετικές κριτικές αποσπά και η συνολική εικόνα του εσωτερικού όπου κυριαρχεί το παχύ μαλακό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Στα συν του θαλάμου των επιβατών ανήκουν και οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για τους φιλοξενούμενους όσο και για τις αποσκευές (410 λτ.).
Στο δρόμο, η ανεξάρτητη ανάρτηση του Qashqai απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα χαρίζει στο αυτοκίνητο ασφαλή και ευχάριστη συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Ο 1.600άρης κινητήρας από την πλευρά του με τους 117 ίππους έχει το απαιτούμενο νεύρο χάρη και στο κοντής διάταξης 5τάχυτο κιβώτιο, ωστόσο από την άλλη πλευρά κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού και παράγει αισθητό θόρυβο με αποτέλεσμα να κουράζει ύστερα από πολύωρη οδήγηση.
Διαβάστε εδώ: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 PS
Αρχικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, 4 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέπτες, ράδιο cd, air condition.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.598 κ.εκ., Ισχύς: 117/6.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 158/4.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,2 λτ./100 χλμ.
(+): Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις εν κινήσει
(-): Κοντή 5η ταχύτητα, θόρυβος κινητήρα
Toyota Auris 1.4
Από τα πιο δημοφιλή μικρομεσαία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι και το Toyota Auris με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων, το οποίο προσφέρει ότι αναζητήσει ένας «τυπικός» οικογενειάρχης. Το χάτσμπακ Toyota με την σύγχρονη αλλά μάλλον άτολμη αισθητική εξωτερικά είναι πιο ενδιαφέρον στο εσωτερικό του όπου συναντώνται σκληρά πλαστικά με ορισμένες μικροατέλειες στο φινίρισμα. Παράλληλα, οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές βρίσκονται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία.
Το Auris είναι ένα εύκολο στους χειρισμούς αυτοκίνητο με ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή και ικανοποιητική οδηγική αίσθηση. Ο κινητήρας των 1.4 λίτρων με τους 97 ίππους κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο και παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία και λογική κατανάλωση καυσίμου.
Διαβάστε εδώ: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 λτ. Hybrid 122 HP e-CVT
Αρχικός εξοπλισμός: ABS, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, a/c και ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.398 κ.εκ., Ισχύς: 97/6.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 130/4.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,9 λτ./100 χλμ.
(+): Σχεδίαση εσωτερικού, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση
(-): Συντηρητική εικόνα εξωτερικά, ποιότητα σκληρών πλαστικών
Ποσοστά βλαβών* | |||||
Μοντέλο | Focus (04) | Civic (06-) | i30 (07-) | Qashqai (07-) | Auris (07-) |
Air condition | 4% | 10% | 33% | 8% | 2% |
Αναρτήσεις – άξονες | 20% | 17% | 44% | 36% | 15% |
Φρένα | 6% | 5% | 0% | 10% | 14% |
Σύστημα ψύξης | 6% | 3% | 0% | 2% | 17% |
Ηλεκτρικά | 27% | 32% | 11% | 16% | 20% |
Κινητήρας | 16% | 14% | 11% | 12% | 7% |
Τροφοδοσία καυσίμου | 6% | 1% | 0% | 5% | 2% |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 4% | 11% | 0% | 7% | 15% |
Σύστημα διεύθυνης | 7% | 2% | 0% | 1% | 7% |
Μετάδοση | 3% | 4% | 0% | 3% | 2% |
Δείκτης αξιοπiστίας** | 56,00 | 31,00 | 24,00 | 69,00 | 45,00 |
*Πηγή Reliability Index | |||||
** Μέσος όρος 100 |