Δοκιμή Citroen C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 PS

Το Citroen C3 το οποίο στη δεύτερη γενιά του λανσαρίστηκε το 2010 και ανανεώθηκε το 2013, απέκτησε πριν από λίγο καιρό στην γκάμα του νέους κινητήρες πετρελαίου BlueHDi, με ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 από τους προγενέστερους HDi. Πλέον, το αρχικό ντίζελ C3 δεν εφοδιάζεται με τον 1.4 HDi των 68 ίππων και 160 Nm ροπής, αλλά με τον 1.6 BlueHDi ισχύος 75 ίππων και κυρίως με πολύ πιο πλούσια ροπή στα 233 Nm.

Παράλληλα, το αρχικό Citroen C3 1.6 ντίζελ παραμένει το πιο προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο της κατηγορίας του, το οποίο πωλείται από 12.430 ευρώ (με Green Bonus και απόσυρση) στη βασική έκδοση Trend, χωρίς να λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Ροπάτος και οικονομικός ο 1,6 BlueHDi με τους 75 ίππους

Το C3 της δοκιμής μας διαθέτει τον νέο diesel κινητήρα 1.6 λίτρων του ομίλου PSA με τους 75 ίππους, οι οποίοι μπορεί να δείχνουν λίγοι «στο μάτι», στο δρόμο όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, λόγω κυρίως τις αρκετής ροπής που αποδίδεται από χαμηλές στροφές (233 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). Το μηχανικό αυτό σύνολο χωρίς φυσικά να διεκδικεί δάφνες για τις επιδόσεις του από στάση (επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δλ.), διακρίνεται για την αποδοτικότητά του από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας.

Στην πόλη κινεί το μικρό Citroen φυσικά με άνεση, ενώ διέψευσε και τελείως τους ενδοιασμούς που είχαμε για γρήγορες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο. Πιο συγκεκριμένα, ταξιδεύοντας με ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ./ώρα το C3 τα καταφέρνει εξαιρετικά με το μοτέρ να εξασφαλίζει όλη την απαραίτητη ροπή, πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αυτό φυσικά οφείλεται και στην άψογη συνεργασία που έχει το μοτέρ με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει και σαφώς βελτιωμένη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν. Όσο για την κατανάλωσή του, εμείς μετρήσαμε κοντά στα 5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

Ποιοτικό εσωτερικό με ευχάριστο design

Το εσωτερικό του C3 κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις χάρη στα ποιοτικά υλικά και τον ευχάριστο σχεδιασμό. Ξεχωρίζουμε το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, τον ευανάγνωστο και καλοσχεδιασμένο πίνακα οργάνων και την ενσωματωμένη οθόνη πολυμέσων SMEG NAVI στο άνω άκρο της κεντρικής κονσόλας. Αυτό εκτός από συνδεσιμότητα με το internet διαθέτει και συνδεσιμότητα CarPlay για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων Apple. Το λογισμικό αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μεταφέρει σχεδόν αυτούσιο το περιβάλλον Apple iOS στην οθόνη του αυτοκινήτου. Ακόμα ένα σημείο εντός της καμπίνας στο οποίο πρέπει να αναφερθούμε είναι και τα καθίσματα, τα οποία είναι αναπαυτικά.

Μοναδικό ψεγάδι ίσως στην καμπίνα του C3 είναι κάποιες εργονομικές ατέλειες. Για παράδειγμα, η θέση των διακοπτών για τα παράθυρα δίπλα στον οδηγό τους καθιστά όχι και τόσο εύχρηστους. Επιπλέον, ξενίζουν κάπως στη βάση της κονσόλας τα τρία κουμπιά γενικού ελέγχου του συστήματος πολυμέσων (Menu, Volume + και Volume -) το οποίο βρίσκεται ψηλά επάνω. Να αναφέρουμε επίσης και την απουσία ποτηροθήκης για τους εμπρός επιβάτες.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί για τα κεφάλια τους αλλά όχι και ιδανικοί για τα γόνατα, με βάση πάντα τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 300 λίτρα και απολύτως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Άνετο, σταθερό και ευκολοδήγητο

Το Citroen C3 δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα ενθουσιάσουν με την οδηγική του αίσθηση. Είναι όμως από αυτά που θα κάνουν τον οδηγό να νιώθει ήρεμος και σίγουρος και πρακτικά να μένει ατσαλάκωτος στους γεμάτους λακκούβες και ανωμαλίες δρόμους. Εκεί το C3 δείχνει πως τιμά και με το παραπάνω τις αξίες της μάρκας του, παρέχοντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Η καλή περιφερειακή ορατότητα και η ευκολία στην οδήγηση καθιστούν το μικρό Citroen ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, με το σύστημα διεύθυνσης πάντως να μην ξεχωρίζει για την πληροφόρηση που παρέχει. Στον αυτοκινητόδρομο, το γαλλικό μοντέλο πατά με ιδιαίτερη σταθερότητα και ταξιδεύει με κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα άνεσης. Σε επαρχιακό δρόμο με απαιτητικές στροφές υπενθυμίζει πάντως πως δεν είναι «driver’s car», αφού τάσεις υποστροφής κάνουν προοδευτικά και προβλέψιμα την εμφάνισή τους.

(+) Άνεση, σχεδίαση, ποιότητα, τιμή, κατανάλωση

(-) Εργονομικά ατοπήματα, χώρος για τα πόδια πίσω

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
233/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
90
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.941
Πλάτος (χλστ.)
1.728
Ύψος (χλστ.)
1.524
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.466
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
74%
Ασφάλεια πεζού
33%
Επικουρικά συστήματα
40%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.430
Get it on Google Play Download on the App Store