Μπορεί το Niva να συμπλήρωσε φέτος 40 χρόνια συναπτής παρουσίας στη γκάμα της Lada, όμως το αειθαλές 4X4 συνεχίζει αγέρωχο την πορεία του σε συγκεκριμένες αγορές ανά τον κόσμο, έχοντας ξεπεράσει τις 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια, το Niva διατηρεί τον σκληροτράχηλο και «σπαρτιάτικο» χαρακτήρα του, προσφέροντας στους επιβάτες του μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
Διαβάστε ακόμα: Αναγέννηση του Lada 1300 με ρετρό σχεδιασμό
Ο «ειδικός» όμως χαρακτήρας του Niva, αλλά κυρίως, η απαρχαιωμένη του τεχνολογία και η απουσία σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας (ESP, αερόσακοι κ.λπ.), έχουν ως αποτέλεσμα να έχει σταματήσει η διάθεσή του στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης, εκτός βέβαια από τις πρώην Ρώσικες δημοκρατίες, στις οποίες το Niva ως «Lada 4X4» συνεχίζει να σημειώνει πολύ καλές πωλήσεις.
Σε ό,τι αφορά τώρα στην υπόλοιπη Ευρώπη, η παρουσία Euro 6 κινητήρα κάτω από το καπό του (1.7 λτ.-83 PS), έχει επιτρέψει τη συνέχιση της πώλησής του σε κάποιες συγκεκριμένες αγορές στις οποίες η Lada προσφέρει και τα υπόλοιπα μοντέλα της.
Διαβάστε ακόμα: Πέθανε ο πατέρας του Lada Niva
Αυτές οι αγορές είναι η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Σερβία και η Βουλγαρία. Το κόστος ξεκινά από τα 9.184 ευρώ (17.980 λεβ) στη Βουλγαρία, που είναι και η φθηνότερη Ευρωπαϊκή χώρα αγοράς του Niva και φθάνει μέχρι τα 11.216 ευρώ (3.339.000 φιορίνια) στην Ουγγαρία. Στη Σερβία οι τιμές του Niva ξεκινούν από τα 10.300 ευρώ, στη Γερμανία από τα 10.790 ευρώ και στη Σλοβακία από τα 10.990 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η επίσημη αντιπροσωπεία της Lada έχει σταματήσει εδώ και αρκετά χρόνια (από την αρχή της κρίσης) τη λειτουργία της και έτσι δεν μπορεί κανείς να αγοράσει κάποιος το Niva. Παρ’ όλα αυτά, όπως μάθαμε πρόσφατα, το Niva μπορεί κανείς να το αγοράσει στην Ελλάδα μόνο ως αγροτικό, εκεί όπου τα τέλη κυκλοφορίας είναι μόνο 105 ευρώ. Θα επανέλθουμε όμως με πιο εκτενές ρεπορτάζ.
Διαβάστε ακόμα: Η επιστροφή του Lada!