Το Lada Niva (ή 4×4) γιόρτασε πριν από λίγους μήνες τα 40α του γενέθλια με το επετειακό Lada 4×4 40 Anniversary, έχοντας όλα αυτά τα χρόνια φτάσει τις 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Μέσα στις τέσσερις δεκαετίες έχει δεχτεί τις απαραίτητες βελτιώσεις σε πολλά σημεία, ωστόσο έχει διατηρήσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, αλλά και την απαρχαιωμένη τεχνολογία με ότι αυτή συνεπάγεται σε τομείς όπως είναι η ασφάλεια, οι ανέσεις, ο σχεδιασμός, η ποιότητα κ.λπ.
Στη χώρα μας τα αυτοκίνητα της Lada δεν εκπροσωπούνται από κάποια εταιρεία εδώ και μερικά χρόνια, ωστόσο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι στη Γερμανία συνεχίζουν να διατίθεται τα μοντέλα της ρωσικής φίρμας, όπως είναι τα Kalina, Vesta, Granta και το 4×4. Εκεί, το βασικό Lada 4×4 πωλείται από 10.790 ευρώ, το πιο καλά εξοπλισμένο Taiga 4×4 κοστίζει 11.790 ευρώ και το Urban 4×4 πωλείται 11.990 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα: Η επιστροφή του Lada!
Όμως ακόμα και το πιο “πλούσια” εξοπλισμένο Niva δε διαθέτει ούτε έναν αερόσακο, παρά μόνο ABS και κάποιες ηλεκτρικές ευκολίες. Επίσης ο παλιός σε τεχνολογία κινητήρας βενζίνης των 1.7 λτ. αποδίδει 83 ίππους, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 19 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 137 χλμ./ώρα, η μεικτή του (εργοστασιακή) κατανάλωση είναι στα 9,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 216 γρ./χλμ. (εδώ θα πλήρωνε 658,8 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Εσείς, αν πωλούνταν στη χώρα μας σε αυτές τις τιμές θα το αγοράζατε ή θα προτιμούσατε ένα σύγχρονο μεταχειρισμένο SUV στα ίδια χρήματα;
Διαβάστε ακόμα: Πέθανε ο πατέρας του Lada Niva