Ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα της Lada και το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η AvtoVAZ, ήταν τo Lada 1300 (ή 2101), το οποίο παραγόταν από το 1970 έως το 1988 και βασιζόταν στο Fiat 124. Το χαρακτηριστικό τετραγωνισμένο αμάξωμά του με τα στρογγυλά εμπρός φανάρια είχε μήκος 4 μέτρων (όσο έχει σήμερα ένα μικρό χάτσμπακ) και αποτελούσε ένα δημοφιλές μικρομεσαίο σεντάν της εποχής του.
Διαβάστε ακόμη: «Ελληνικό» Lada 2104 με κινητήρα 400hp από Nissan (video)
Οι αντικαταστάτες του διατήρησαν αυτή τη μορφή αλλά με αρκετές αλλαγές, όπως ήταν το 2107 με τα τετράγωνα φώτα. Η παραγωγή του έληξε στην Ρωσία το 2012 και ο σύγχρονος αντικαταστάτης του είναι το Vesta, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το «παλαιομοδίτικο» παρελθόν της Lada.
Πως θα ήταν λοιπόν ένα σύγχρονο Lada 1300 με σχεδιαστικές επιρροές από το κλασικό μοντέλο; Την απάντηση δίνει μέσω της ηλεκτρονικά επεξεργασμένης φωτογραφίας ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής, ο οποίος φαίνεται ότι πέτυχε αρκετά το αναγεννημένο Lada 1300, αφού κατάφερε και συνδύασε τα βασικά σχεδιαστικά γνωρίσματα του παλιού μοντέλου σε ένα πιο σύγχρονο αμάξωμα, το οποίο διαθέτει έως και δυναμικές γραμμές.
Μήπως τελικά η Lada θα έπρεπε να σκεφτεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες, κινητήρες και τεχνολογία από την κοινοπραξία Renault-Nissan; Μάλλον θα ήταν μια καλή ιδέα, αλλά δύσκολα το βλέπουμε να γίνεται ποτέ πραγματικότητα.
Διαβάστε ακόμη: Ρώσικο roadster Crimea βασισμένο σε Lada! (+video)
Σκίτσο από: Avtoslivki.wordpress.com