Σε κάθε τους γενιά τα δημοφιλή μικρομεσαία μοντέλα Golf και Astra αποτελούσαν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους και ανταγωνίζονταν μεταξύ τους σκληρά σε κάθε τομέα. Το Golf του 2007 που «εξετάζουμε» αφορά το μοντέλο πριν από δύο γενιές, ενώ το Astra είναι το προγενέστερο. Αμφότερα εξωτερικά διακρίνονται για την στιβαρότητα που αποπνέουν, με το Golf να ακολουθεί τα πιο συντηρητικά πρότυπα της Volkswagen και το Astra να διαθέτει πιο μοντέρνα σχεδίαση.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, όπου το Astra διαθέτει πιο δυναμικό στυλ, ενώ το Golf είναι πιο «ουδέτερο» σχεδιαστικά. Στον τομέα της ποιότητας και τα δύο γερμανικά αυτοκίνητα διαθέτουν μαλακά πλαστικά, ωστόσο το Golf κερδίζει τις εντυπώσεις με την πιο προσεγμένη του συναρμογή. Υπεροχή του Golf σημειώνεται και σε επίπεδο πρακτικότητας λόγω των περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα και θέσεων για ποτήρια (οι οποίες απουσιάζουν από το Astra), ενώ και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων του VW σαφώς είναι καλύτερη.
Καλύτερο είναι το Golf και σε επίπεδο προσφερόμενων χώρων για τους επιβάτες, αφού η καμπίνα του είναι πιο άνετοι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πιο ψηλά και απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα από τα πιο μεγάλα παράθυρα. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα του Astra είναι πιο μεγάλο κατά 30 λτ., (380 λίτρα έναντι 350 λίτρα του VW), αλλά στο Golf το πορτ μπαγκάζ είναι πιο πρακτικό λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος της πίσω πόρτας.
Αισθητές διαφορές μεταξύ των δύο ανταγωνιστικών αυτοκινήτων υπάρχουν και στο δρόμο, όπου στο Golf η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (έναντι του ημιάκαμπτου άξονα στο Astra) προσδίδει στο αυτοκίνητο πιο ουδέτερα χαρακτηριστικά. Επιπλέον το VW εμφανίζει καλύτερο συνδυασμό άνεσης – σταθερότητας, έχει πιο ουδέτερη οδική συμπεριφορά και καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι. Η ανάρτηση του Astra είναι πιο σφιχτή, γεγονός που γίνεται αισθητό από τους επιβάτες του όταν το αυτοκίνητο περνάει από ανωμαλίες του δρόμου. Ωστόσο και αυτό είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή αλλά σε πιεσμένους ρυθμούς οι τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής κάνουν την εμφάνισή τους λιγότερο προοδευτικά αλλά διακόπτονται άμεσα από το ESP.
Οι κινητήρες των 1.6 λίτρων που εφοδιάζουν τα δύο μοντέλα αποδίδουν ακριβώς την ίδια ισχύ και ροπή και εξασφαλίζουν αρκετά καλές επιδόσεις και στα δύο αυτοκίνητα. Το Golf είναι πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα αλλά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το μοτέρ του Astra είναι πιο αποδοτικό λόγω των κοντύτερων σχέσεων του 5τάχυτου κιβωτίου. Από την άλλη πλευρά το 6άρι κιβώτιο του Golf με τη μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί σε ρυθμούς ταξιδιού αφού κρατάει πιο χαμηλά τις στροφές μαζί με τον θόρυβο του κινητήρα, όπως και την κατανάλωση καυσίμου.
Η επιλογή του autogreeknews.gr: To Golf αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση (σε λίγο πιο υψηλές τιμές), αφού στους περισσότερους τομείς είναι καλύτερο έναντι του Astra. To μικρομεσαίο VW διαθέτει πιο προσεγμένη ποιότητα και εργονομία, πιο σύγχρονο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και πιο ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Golf 1.6 FSI | Astra 1.6 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | 1.598 |
Ισχύς (ps/σ.α.λ.) | 115/6.000 | 115/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 155/4.000 | 155/4.000 |
0-100 (χλμ./ώρα) | 10,8 | 12,3 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 192 | 191 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,8 | 6,5 |
Βασικός εξοπλισμός | ||
Μοντέλο | Golf 1.6 FSI | Astra 1.6 |
ABS | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλ. παράθυρα | 4 | 4 |
Κεντρικό κλείδωμα | • | • |
Ηλ. καθρέπτες | • | • |
Ράδιο CD | • | • |
Μέση τιμή | 6.700€ | 6.200€ |
Τέλη κυκλοφορίας | 280€ | 280€ |
Τεκμήριο | 4.480€ | 4.480€ |
Συχνότερες βλάβες | ||
Μοντέλο | Astra (04-) | Golf (04-09) |
Air condition | 1,39% | 2,17% |
Αναρτήσεις – άξονες | 9,03% | 20,65% |
Φρένα | 2,78% | 8,15% |
Σύστημα ψύξης | 13,19% | 4,35% |
Ηλεκτρικά | 19,44% | 13,59% |
Κινητήρας | 25,69% | 22,83% |
Τροφοδοσία καυσίμου | 6,25% | 12,50% |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 18,75% | 5,98% |
Σύστημα διεύθυνης | 2,08% | 0,54% |
Μετάδοση | 1,39% | 9,24% |
Δείκτης αξιοπiστίας | 85,00 (μ.ο 118) | 115,00 (μ.ο 118) |
Πηγή: Reliability Index |