Το Corsa και το Yaris είναι εδώ και χρόνια δύο από τα πιο ανταγωνιστικά μοντέλα στη μικρή κατηγορία, με υψηλές πωλήσεις και ισχυρό όνομα στην αγορά. Το Corsa του 2007 ουσιαστικά παραμένει ίδιο μέχρι σήμερα με κάποιες βελτιώσεις στην εμφάνιση και στα μηχανικά μέρη, ενώ το Yaris του 2007 είναι το 2ης γενιάς, προγενέστερο μοντέλο. Σχεδιαστικά το μικρό Opel παρουσιάζει πιο «σοβαρό» ύφος, ενώ το ιαπωνικό μοντέλο έχει πιο «παιχνιδιάρικο» στιλ στο αμάξωμα αλλά και στο εσωτερικό.
Στην καμπίνα του Yaris χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν οι πολλές καμπύλες, τα κάθετα τοποθετημένα περιστροφικά χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας και ο ψηφιακός πίνακα οργάνων στο κέντρο του ταμπλό. Ποιοτικά τα σκληρά του πλαστικά μπορεί δεν ενθουσιάζουν με την υφή τους, ούτε και με την συναρμογή τους σε ορισμένα σημεία, ωστόσο δείχνουν ανθεκτικά. Στο πιο συντηρητικό αισθητικά εσωτερικό του Corsa τα πλαστικά είναι επίσης σκληρά αλλά αποπνέουν πιο συμπαγή αίσθηση, ενώ οι ατέλειες στην συναρμογή είναι λιγότερες έναντι του Yaris. Προβάδισμα σημειώνει το Yaris στην πρακτικότητα, αφού υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα στο ταμπλό και στη κονσόλα.
Στον τομέα των χώρων αμφότερα τα μικρά αυτοκίνητα προσφέρουν άνετες μετακινήσεις στους φιλοξενούμενούς τους, οι οποίοι στο Yaris αισθάνονται πιο άνετα λόγω των πιο ψηλά τοποθετημένων καθισμάτων και των μεγαλύτερων παραθύρων. Για τις αποσκευές υπάρχουν 285 λίτρα για το Corsa και 272 λίτρα για το Yaris, όμως στο Toyota η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνει έως τα 363 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Περνώντας στο δρόμο, ο οδηγός του Yaris θα κινηθεί με μεγαλύτερη ευκολία, λόγω του μικρότερου μήκους του αμαξώματος (κατά 249 χλστ. από του Corsa), του ελαφρύτερου τιμονιού και του εύχρηστου επιλογέα ταχυτήτων. Παράλληλα, η ανάρτηση του μικρού μοντέλου της Toyota έχει πιο μαλακή ρύθμιση με αποτέλεσμα να κάνει λιγότερο αισθητές τις ανωμαλίες των δρόμων στους επιβάτες. Στο Corsa γίνεται άμεσα αισθητή η πιο σφιχτή του ανάρτηση, η οποία χωρίς να είναι κουραστική αποπνέει περισσότερη ασφάλεια στον οδηγό σε υψηλότερες ταχύτητες. Σε μια διαδρομή με στροφές το Corsa εμφανίζει μικρότερες κλίσεις και έχει καλύτερο «πάτημα» με το Yaris να είναι ελαφρώς πιο υποστροφικό υπό πίεση.
Όσον αφορά στα μηχανικά σύνολα των 1.4 λτ. του Corsa και των 1.3 λτ. του Yaris διαθέτουν παραπλήσια απόδοση, ενώ ίδιος είναι ο χρόνος που χρειάζονται για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα. To ίδιο ισχύει για την παραπλήσια κατανάλωση και τελική ταχύτητα, ωστόσο το μοτέρ του Toyota με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων παρουσιάζει καλύτερη απόκριση στις επιταχύνσεις εν κινήσει και είναι πιο «ζωηρό» έναντι του κινητήρα του Opel, λόγω και των πιο μακριών σχέσεων μετάδοσης του 5τάχυτου κιβωτίου του Corsa.
Η επιλογή του autogreeknews.gr: Αμφότερα τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούν πολύ καλές προτάσεις στην αγορά των μεταχειρισμένων και θα καλύψουν με άνεση τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Το Yaris συγκεντρώνει περισσότερα πλεονεκτήματα, αφού είναι πιο ευέλικτο και πρακτικό, έχει πιο «ζωηρό» κινητήρα που πληρώνει χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας και τεκμήριο, ενώ έχει και ισχυρότερο όνομα στον τομέα της αξιοπιστίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Corsa 1.4 | Yaris 1.3 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.364 | 1.296 |
Ισχύς (ps/σ.α.λ.) | 90/5.600 | 87/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 125/4.000 | 122/4.200 |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11,5 | 11,5 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 6,0 |
Βασικός εξοπλισμός | ||
Μοντέλο | Corsa 1.4 | Yaris 1.3 |
ABS | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 4 |
Ηλ. παράθυρα | 2 | 2 |
Κεντρικό κλείδωμα | • | • |
Ηλ. καθρέπτες | • | • |
Ράδιο CD | • | • |
Μέση τιμή | 5.600€ | 6.300€ |
Τέλη κυκλοφορίας | 255€ | 135€ |
Τεκμήριο | 3.640€ | 3.220€ |
Συχνότερες βλάβες | ||
Μοντέλο | Corsa (06-) | Yaris (06-) |
Air condition | 2,63% | 0,00% |
Αναρτήσεις – άξονες | 25,84% | 26,39% |
Φρένα | 2,87% | 8,33% |
Σύστημα ψύξης | 10,53% | 22,22% |
Ηλεκτρικά | 17,22% | 20,83% |
Κινητήρας | 21,29% | 8,33% |
Τροφοδοσία καυσίμου | 5,98% | 2,78% |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 5,50% | 5,56% |
Σύστημα διεύθυνης | 4,31% | 2,78% |
Μετάδοση | 3,83% | 2,78% |
Δείκτης αξιοπiστίας | 98,00 (μ.ο 118) | 33,00 (μ.ο 118) |
Πηγή: Reliability Index |