Η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 2,2% τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 30.364 επιβατικά αυτοκίνητα, συγκριτικά με 32.431 την ίδια περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 6,4%. Βέβαια, το γεγονός ότι ο ρυθμός συρρίκνωσης της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στη διόγκωση των εταιρικών πωλήσεων, εξαιτίας των εξαιρετικά ενθαρρυντικών μηνυμάτων για ρεκόρ αφίξεων τουριστών στη χώρα μας τη χρονιά που διανύουμε.
Ωστόσο, το εύθραυστο πολιτικό περιβάλλον, η ραγδαία αύξηση της ανεργίας καθώς και η καθίζηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για περαιτέρω επιδείνωση της ήδη χειμαζόμενης αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. Η συμμετοχή των εταιρικών επιβατικών αυτοκινήτων, από τις αρχές του έτους, ανήλθαν σε 48,9% από 40,4% την αντίστοιχη περίοδο το 2012, ενδεικτικό της συνεχιζόμενης υποχώρησης της ιδιωτικής κατανάλωσης.
Όσον αφορά στον Ιούνιο, οι εταιρικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίζουν, για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, να προηγούνται των πωλήσεων λιανικής (55,5%), αντανακλώντας την εξασθένιση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων συνέχισαν, για δεύτερο διαδοχικό μήνα, να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών, έναντι των πετρελαιοκίνητων, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 51,9%.
Αναλυτικότερα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 5.648 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 5.527 τον Ιούνιο του 2012. Οι εταιρικές πωλήσεις έφτασαν τις 3.137 μονάδες με τις λιανικές πωλήσεις να ακολουθούν με 2.511 μονάδες. Εκ των 5.648 επιβατικών αυτοκινήτων, 2.932 ήταν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ανήλθαν, 2.683 ήταν πετρελαιοκίνητα και 33 ήταν υβριδικά. Το 71,4% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων του Ιουνίου αφορά αυτοκίνητα με κινητήρα ως 1.400 κυβικά εκατοστά.
Για να δείτε τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε Ελλάδα και Ευρώπη πατήστε εδώ.
30 best seller μοντέλα Ιουνίου | |||||||
α/α | Μάρκα/μοντέλο | Ιούν. ’13 | Ιούν. ’12 | Μετ/λή | Ιούν. ’13 YTD | Ιούν. ’12 YTD | Μετ/λή |
1 | Toyota Yaris | 287 | 272 | 5,5% | 2.046 | 1.738 | 17,72% |
2 | VW Polo | 245 | 157 | 56,1% | 1.338 | 1.095 | 22,19% |
3 | Nissn Micra | 232 | 125 | 85,6% | 991 | 714 | 38,80% |
4 | Opel Corsa | 224 | 262 | -14,5% | 1.569 | 2.215 | -29,16% |
5 | VW Golf | 169 | 71 | 138,0% | 934 | 599 | 55,93% |
6 | Fiat Panda | 165 | 47 | 251,1% | 884 | 176 | 402,27% |
7 | Hyundai i10 | 158 | 110 | 43,6% | 445 | 622 | -28,46% |
8 | SEAT Ibiza | 157 | 155 | 1,3% | 553 | 518 | 6,76% |
9 | Ford Fiesta | 153 | 155 | -1,3% | 727 | 1.103 | -34,09% |
10 | SEAT Leon | 153 | 11 | 1290,9% | 283 | 125 | 126,40% |
11 | Hyundai i20 | 140 | 97 | 44,3% | 1.010 | 604 | 67,22% |
12 | Citroen C3 | 126 | 466 | -73,0% | 852 | 1.245 | -31,57% |
13 | Suzuki Alto | 121 | 81 | 49,4% | 337 | 327 | 3,06% |
14 | Opel Astra | 116 | 143 | -18,9% | 901 | 1.305 | -30,96% |
15 | Suzuki Swift | 113 | 76 | 48,7% | 656 | 668 | -1,80% |
16 | Chevrolet Spark | 110 | 12 | 816,7% | 277 | 201 | 37,81% |
17 | Skoda Rapid | 103 | 0 | 100,0% | 320 | 0 | 100,00% |
18 | BMW Σειρά 1 | 99 | 83 | 19,3% | 360 | 342 | 5,26% |
19 | Toyota Auris | 93 | 149 | -37,6% | 619 | 570 | 8,60% |
20 | Citroen C1 | 92 | 101 | -8,9% | 219 | 303 | -27,72% |
21 | Lancia Ypsilon | 88 | 95 | -7,4% | 449 | 439 | 2,28% |
22 | Audi A3 | 88 | 32 | 175,0% | 364 | 256 | 42,19% |
23 | Skoda Fabia | 86 | 89 | -3,4% | 595 | 534 | 11,42% |
24 | Fiat Punto | 83 | 98 | -15,3% | 524 | 460 | 13,91% |
25 | VW up! | 81 | 74 | 9,5% | 431 | 339 | 27,14% |
26 | Nissan Qashqai | 81 | 68 | 19,1% | 583 | 594 | -1,85% |
27 | Citroen C4 | 78 | 66 | 18,2% | 529 | 394 | 34,26% |
28 | Fiat 500 | 78 | 74 | 5,4% | 348 | 401 | -13,22% |
29 | Toyota Aygo | 77 | 59 | 30,5% | 453 | 371 | 22,10% |
30 | Skoda Citigo | 70 | 3 | 2233,3% | 270 | 3 | 8900,00% |
Πηγή: ΣΕΑΑ |
30 best seller μάρκες | |||||||
α/α | Μάρκα | Ιούν. ’13 | Ιούν. ’12 | Μετ/λή | Ιούν. ’13 YTD | Ιούν. ’12 YTD | Μεταβολή |
1 | VOLKSWAGEN | 600 | 416 | 44,2% | 3.251 | 3.145 | 3,4% |
2 | TOYOTA | 476 | 543 | -12,3% | 3.320 | 3.040 | 9,2% |
3 | OPEL | 441 | 489 | -9,8% | 2.913 | 4.069 | -28,4% |
4 | FIAT | 404 | 365 | 10,7% | 2.111 | 1.880 | 12,3% |
5 | NISSAN | 392 | 280 | 40,0% | 2.001 | 1.762 | 13,6% |
6 | SKODA | 378 | 220 | 71,8% | 1.797 | 1.513 | 18,8% |
7 | HYUNDAI | 369 | 210 | 75,7% | 1.997 | 1.408 | 41,8% |
8 | SEAT | 338 | 170 | 98,8% | 1.026 | 676 | 51,8% |
9 | CITROEN | 333 | 644 | -48,3% | 1.890 | 2.086 | -9,4% |
10 | SUZUKI | 277 | 260 | 6,5% | 1.262 | 1.460 | -13,6% |
11 | FORD | 259 | 258 | 0,4% | 1.162 | 1.795 | -35,3% |
12 | BMW | 189 | 149 | 26,8% | 789 | 725 | 8,8% |
13 | AUDI | 163 | 170 | -4,1% | 917 | 1.039 | -11,7% |
14 | MERCEDES | 153 | 156 | -1,9% | 778 | 578 | 34,6% |
15 | CHEVROLET | 127 | 116 | 9,5% | 401 | 560 | -28,4% |
16 | KIA MOTORS | 119 | 168 | -29,2% | 571 | 917 | -37,7% |
17 | PEUGEOT | 109 | 201 | -45,8% | 934 | 1.380 | -32,3% |
18 | VOLVO | 102 | 112 | -8,9% | 631 | 786 | -19,7% |
19 | LANCIA | 89 | 97 | -8,2% | 461 | 469 | -1,7% |
20 | HONDA | 60 | 49 | 22,4% | 347 | 369 | -6,0% |
21 | MINI | 54 | 58 | -6,9% | 289 | 350 | -17,4% |
22 | ALFA ROMEO | 51 | 87 | -41,4% | 352 | 521 | -32,4% |
23 | RENAULT | 50 | 99 | -49,5% | 470 | 615 | -23,6% |
24 | SMART | 31 | 54 | -42,6% | 191 | 286 | -33,2% |
25 | MITSUBISHI | 23 | 26 | -11,5% | 199 | 324 | -38,6% |
26 | DAIHATSU | 19 | 13 | 46,2% | 107 | 79 | 35,4% |
27 | SUBARU | 16 | 1 | 1500,0% | 18 | 37 | -51,4% |
28 | DACIA | 14 | 24 | -41,7% | 100 | 220 | -54,5% |
29 | CHRYSLER | 2 | 3 | -33,3% | 14 | 54 | -74,1% |
30 | LAND ROVER | 0 | 0 | 0,0% | 16 | 7 | 128,6% |
Συν. ταξινομήσεις | 5.648 | 5.527 | 2,2% | 30.364 | 32.431 | -6,4% | |
Πηγή: ΣΕΑΑ |