H Suzuki επανέφερε το όνομα «Baleno» στην Ευρώπη μετά από μια μακρόχρονη απουσία με ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο τοποθετείται λίγο πιο πάνω από πλευράς διαστάσεων σε σχέση με το Swift, ωστόσο και πάλι είναι μικρό σε διαστάσεις (μήκος 3.995 χλστ.).
Στη χώρα μας, το νέο Suzuki Baleno διατίθεται μόνο με κινητήρες βενζίνης, τον 1.200άρη των 90 ίππων και τον πιο δυνατό τούρμπο 1.0 BoosterJet των 112 ίππων και πωλείται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από 11.830 ευρώ και 13.050 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα, ο εξοπλισμός στο Baleno 1.0 BoosterJet που δοκιμάζουμε είναι πλήρης από τη βασική έκδοση και περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, αυτόματη λειτουργία φώτων, κ.λπ.
Λιτό εσωτερικό με κορυφαίους χώρους
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Suzuki Baleno χαρακτηρίζεται από τις απαλές καμπύλες επιφάνειες, ενώ ο συμμετρικός του σχεδιασμός και η τριγωνική κεντρική κονσόλα αποτελούν κυρίαρχα στοιχεία. Τα λίγα χειριστήρια και η οθόνη αφής των 7 ιντσών με τις διάφορες λειτουργίες και την κάμερα οπισθοπορείας (στις πιο πλούσιες εκδόσεις GLX) ευνοούν την εργονομία. Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλες τις επιφάνειες δείχνουν σχετικά φθηνά σε όψη, ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή ικανοποιούν. Εκεί που το νέο Baleno τοποθετείται πιο πάνω από τον ανταγωνισμό είναι στους διαθέσιμους χώρους. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας ο αέρας για τα πόδια εντυπωσιάζει και θυμίζει πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα και το πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων με το ψηλό όμως κατώφλι, είναι μεγάλο για ένα αυτοκίνητο μήκους κάτω των τεσσάρων μέτρων.
Ιδανικός ο 1.000άρης turbo
Το γνώριμο και από άλλα Suzuki 3κύλινδρο turbo άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο 1.0 λτ. BoosterJet ταιριάζει ιδανικά στο ελαφρύ αμάξωμα (από 905 κιλά) του Baleno, αφού συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Πιο αναλυτικά, ο εν λόγω κινητήρας με απόδοση 112 ίππων και με ροπή 170 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και δε διστάζει τα φτάσει μέχρι τις υψηλές στροφές. Με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού ο 1.000άρης turbo κινητήρας φτάνει εύκολα γρήγορες ταχύτητες και τις διατηρεί χωρίς δυσκολία, παρά τη μακριά 5η ταχύτητα. Προτιμότερο ίσως θα ήταν ένα 6άρι κιβώτιο, όπως συμβαίνει στον ανταγωνισμό. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, καθώς απουσιάζουν ενοχλητικοί κραδασμοί και θόρυβοι και μόνο στο ρελαντί υπάρχει ένα σχεδόν ανεπαίσθητο τρέμουλο. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του είναι και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Έμφαση στην άνεση στο δρόμο
Το νέο Suzuki Baleno είναι προσανατολισμένο στο να προσφέρει άνεση, ευκολία στους χειρισμούς και να μην κουράζει τον οδηγό του στις αστικές μετακινήσεις, κάτι που το καταφέρνει πολύ καλά και εκτιμάται αμέσως. Η ανάρτησή του με την σχετικά μαλακή ρύθμιση καταφέρνει και αμβλύνει ικανοποιητικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο στις πιο έντονες θα «χτυπήσει». Η σταθερότητα που επιδεικνύει το αμάξωμά του είναι καλή στις ευθείες σε γρήγορες ταχύτητες και δεν θα δημιουργήσει τάσεις ανασφάλειας. Στις στροφές υπάρχουν κλίσεις και τα όρια πρόσφυσης κάνουν την εμφάνισή τους σχετικά νωρίς υπό πίεση, ωστόσο και πάλι το αυτοκίνητο είναι φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Το ελαφρύ τιμόνι ευνοεί τους ελιγμούς στην πόλη, όμως εκτός αυτής θα ζητηθεί περισσότερο βάρος και αίσθηση, όπως ισχύει αντίστοιχα και από τα φρένα (δίσκοι πίσω μόνο στην πλούσια έκδοση GLX).