Τι συμβολίζει το 100 ετών σήμα της Skoda;

Το σήμα της Skoda έκλεισε τα 100 χρόνια από τότε που πρωτοεμφανίστηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1923. Κατατέθηκε ως το σήμα κατατεθέν της μάρκας σε ένα γραφείο στο Πίλσεν από τον Tomas Maglic, εμπορικό διευθυντή της Skoda, ύστερα από διαγωνισμό που είχε διοργανώσει ο τεχνικός διευθυντής της Skoda, Vladyslav Sykora. Ο Maglic εμπνεύστηκε από ένα ανάγλυφο στον τοίχο του γραφείου του που απεικονίζει έναν ιθαγενή Αμερικανό με χαρακτηριστική κόμμωση. Ιστορικές πηγές αναφέρουν πως δύο διάσημοι Τσέχοι γλύπτες μπορεί να συνέβαλαν στον τελικό σχεδιασμό. Τελικά προκρίθηκαν δύο μορφές του φτερωτού βέλους, μία με πέντε φτερά και μία άλλη με τρία. Και οι δύο κατατέθηκαν ως σήματα κατατεθέντα ωστόσο -μάλλον λόγω της απλότητάς του- το βέλος με τα τρία φτερά επικράτησε.

Συμβολισμοί!

Το σήμα της Skoda μετουσιώνει την προσήλωση της εταιρείας σε υψηλά τεχνολογικά και αισθητικά πρότυπα, την λεπτομερή κατασκευή όπως επίσης το δυναμισμό της κίνησης προς τα εμπρός. Κάθε στοιχείο του σήματος υποστηρίζει αυτό το μήνυμα. Ο μεγάλος κύκλος υποδηλώνει την παγκόσμια εμβέλεια και αψεγάδιαστη φύση των προϊόντων της skoda, ενώ τα φτερά τονίζουν την τεχνική υπεροχή, τη γκάμα των προϊόντων και την παγκόσμια απήχηση τους. Η προς τα εμπρός κίνηση του βέλους συμβολίζει την πρόοδο στη διαδικασία παραγωγής και την αποδοτικότητα, ενώ ο μικρός κύκλος που θυμίζει μάτι συμβολίζει την ακρίβεια στην κατασκευή, την εξειδίκευση και το όραμα της εταιρείας.

Αλλαγές κατά τη διάρκεια του αιώνα

Στην αρχική του μορφή το σήμα είχε μια μεταλλική βάση σε συνδυασμό με ασημί και μπλε χρώμα. Στις δεκαετίες του 1950 -1960 το σήμα εμφανίστηκε με κόκκινο χρώμα, ενώ το 1993 το μπλε χρώμα αντικαταστάθηκε από το πράσινο. Ο περιμετρικός κύκλος μεγάλωσε για να χωρέσει η φράση Skoda Autoαλλά το 1994 στο σήμα υιοθετήθηκε ένα πιο ανάγλυφο στυλ. Το 2011 το σχέδιο αντικαταστάθηκε με ένα νέο πιο μοντέρνο με πράσινα, ασημί και μαύρα στοιχεία. Τον Αύγουστο του 2022 η ιστορική τσέχικη μάρκα διαμόρφωσε εκ νέου την οπτική εταιρική της ταυτότητα κι αυτό όχι για τα σήματα στα αυτοκίνητα αλλά για την εικόνα του λογότυπου στα ψηφιακά δίκτυα… δηλαδή στα κινητά τηλέφωνα!

Από την αρχική του παρουσία λοιπόν στα αυτοκίνητα της Mlada Boleslav το 1925, το λογότυπο αυτό έχει δεχθεί ελάχιστες αλλαγές παραμένοντας πρακτικά το ίδιο σε σχέση με την αρχική του σύλληψη, ακόμη και μετά το 1991 που η εταιρεία εξαγοράστηκε από το Group Volkswagen. Εύκολα κατανοούμε πως κάτι τέτοιο σε ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες έχει συμβεί, καθώς οι περισσότερες έχουν αλλάξει τα σήματά τους στη διάρκεια ζωής τους, η οποία μάλιστα δεν πλησιάζει καν σε διάρκεια αυτής της skoda. Όλα λοιπόν δείχνουν πως το ιπτάμενο βέλος του σήματος της Skoda, όπως το σχεδίασε ο Tomas Maglic θα συνεχίζει να προελαύνει αγέρωχα στον αέρα.

Get it on Google Play Download on the App Store