H Alfa Romeo φέρνει νέα δεδομένα με το νέο δυναμικό, με μοναδικό μιλανέζικο στιλ και πρώτο μικρό SUV, τη Milano, η οποία αποκαλύφθηκε στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event με διττό σκοπό: Αφενός την ανάδειξη του πλέον σύγχρονου προσώπου της Alfa Romeo, αφετέρου την υπογράμμιση της ισχυρής σχέσης της μάρκας με την πόλη όπου το 1910 ιδρύθηκε και έκτοτε συνδυάζει την καινοτομία με την παράδοση.
Το αμάξωμά της Milano έχει τις πιο κόμπακτ διαστάσεις από όλες τις σύγχρονες Alfa Romeo, όπως μήκος 4,17 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,5 μ. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την υπογραφή παίζει το εμπρός μέρος, με το νέο σχέδιο στην παραδοσιακή τριγωνική μάσκα, όπου αντί για γρίλιες απεικονίζεται το έμβλημα της μάρκας. Αυτό πλαισιώνεται από τους «3+3» ενεργούς Full LED Matrix προβολείς, ενώ στο κάτω μέρος κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα.
Η σπορ διάθεση είναι παρούσα και στο εσωτερικό της Milano. Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, ενώ η ψηφιακότητα συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment των 10,25 ιντσών. Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής Drag and Drop προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage. Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού. Την ίδια στιγμή, τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στηρίζουν άψογα το σώμα. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις της η Milano υπόσχεται άνετους χώρους επιβατών και εκείνος για τις αποσκευές φτάνει στα 400 λίτρα.
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, στόχος για την Milano ήταν να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV με αποκορύφωμα την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα: Το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 HP η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 χλστ., οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20άρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής. Όσο για τα φρένα, διαθέτουν μεγάλους εμπρός αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. και μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες. Φυσικά εφοδιάζεται με τον το Alfa DNA με τις επιλογές Dynamic, Natural και Advanced Efficiency. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία Q4 είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, η Milano καλύπτει όλες τις ανάγκες. Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας Hybrid Synchronous και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 HP, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς και η ροπή εξασφαλίζει τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo οφείλει στην ιστορία και τον οδηγό της. Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh. Για την έκδοση των 156 HP η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 χλμ. (590 χλμ. στην πόλη). Ακόμα δύο εκδόσεις της Milano διατίθενται με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. 136 HP με καδένα χρονισμού αντί ιμάντα.
Στο λανσάρισμά της η Milano θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 HP και την υβριδική των 136 HP με κίνηση εμπρός. Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού Techno, Premium, Sport καθώς και το Speciale που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα. Όπως και κάθε Alfa Romeo, η Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.