Το Countryman είναι το μοντέλο της MINI, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο “οικογενειακό” στην ιστορία της. Είναι άλλωστε το πιο μακρύ μοντέλο της μάρκας και φυσικά, το μόνο 5θυρο. Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενίσχυσης της γκάμας της MINI, ενώ σύντομα θα έλθει και στη χώρα μας η 3θυρη έκδοσή του, που ονομάζεται “Paceman”. Σε κάθε περίπτωση, το Countryman απευθύνεται στους λίγο μεγαλύτερους σε ηλικία αγοραστές της μάρκας, οι οποίοι δεν καλύπτονται από το 3θυρο και compact, σύγχρονο MINI. Από πλευράς τιμής, για τα δεδομένα της μάρκας τα 25.500 ευρώ που απαιτούνται για την έκδοση Cooper 1,6 της δοκιμής μας είναι ένα πολύ λογικό ποσόν, ωστόσο δεν παύουν να είναι μια αυξημένη τιμή για ένα αυτοκίνητο 4,1 μέτρων.
Ξεχωριστή σχεδίαση και πολύ καλοί χώροι για 4 ενήλικες
Το αμάξωμα του MINI Countryman πατά πάνω στις σύγχρονες ρετρό-μοντέρνες φόρμες των αυτοκινήτων της εταιρείας, δείχνοντας νεανικό και όμορφο. Χαρακτηρίζεται από τις πολλές του καμπύλες, το υπερυψωμένο καπό και το κάθετο πίσω τμήμα. Από πλευράς διαστάσεων, το Countryman με μήκος στα 4,097 μέτρα, πλάτος 1,789 μέτρα και ύψος 1,561 μέτρα είναι το μεγαλύτερο MINI, ωστόσο δεν ξεφεύγει τόσο πολύ από τα υπόλοιπα ώστε να χαρακτηριστεί παράταιρο. Στο εσωτερικό του, η MINI διατήρησε τις ίδιες, ξεχωριστές γραμμές όπως και στα άλλα δημιουργήματά της, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται αρκετά ελκυστικό και σίγουρα ενδιαφέρον. Αντίστοιχα, σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα όλων των υλικών, όπως και η συναρμογή με το φινίρισμά τους. Στο κομμάτι των χώρων, το οποίο είναι και το κύριο σημείο διαφοροποίησης του Countryman, το μοναδικό 5θυρο MINI δείχνει να τα καταφέρνει πολύ καλά. Με άνεση λοιπόν θα μεταφερθούν 4 ενήλικες επιβάτες και εάν το πλάτος ήταν λίγο περισσότερο, τότε ακόμη και ένας τρίτος ενήλικας θα μπορούσε να χωρέσει στο πίσω κάθισμα χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Σημαντικό στοιχείο πρακτικότητας αποτελεί επίσης το γεγονός ότι το πίσω κάθισμα σύρεται, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ από τα 350, στα -πολλά!- 450 λίτρα.
Ικανός κινητήρας με καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας
Όπως και στα υπόλοιπα MINI, η ονομασία “Cooper” της έκδοσης της δοκιμής μας, αποκαλύπτει ότι κάτω από το καπό του Countyman βρίσκεται ο γνωστός ατμοσφαιρικός 1.600άρης βενζινοκινητήρας της μάρκας. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 122 ίππους ισχύος και 160 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η απόδοσή του κρίνεται ικανοποιητική και είναι σε θέση να κινήσει με σχετική ευκολία το Countryman, ωστόσο στο αυτοκινητόδρομο και λόγω κυρίως των μακρύτερων σχέσεων του κιβωτίου, θα απαιτήσει κατέβασμα σχέσης σε ένα γρήγορο προσπέρασμα. Επίσης, ο θόρυβος που φθάνει στα αυτιά των επιβατών, παρότι στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι λογικός, στις υψηλότερες κρίνεται αυξημένος. Από πλευράς κατανάλωσης, με τη βοήθεια των συστημάτων start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το μοτέρ αυτό προσφέρει καλή οικονομία καυσίμου.
Σίγουρα λιγότερο σπορτίφ, αλλά και πάλι ενδιαφέρον οδηγικά
Αυτό που έχει χαρακτηρίσει την πορεία της MINI στη σύγχρονη εποχή, εκτός βέβαια από τη σχεδίαση των δημιουργημάτων της, είναι τα σπορτίφ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της. Στην περίπτωση του Countryman ωστόσο, η Mini επέλεξε να μας δώσει το πιο άνετο αυτοκίνητό της, με την ανάρτηση να έχει μεγαλύτερες διαδρομές και να είναι λίγο πιο “μαλακή” από αυτή των υπολοίπων MINI. Αυτό στην πράξη, εκτός της άνεσης που αναφέραμε, δικαιολογεί και το χαρακτηριστικό “Crossover” που δίνει και η ίδια η Mini στο Countryman, αφού το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και off road σε ένα χωματόδρομο χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Από την άλλη βέβαια, σε μια απαιτητική διαδρομή, το Countryman παρουσιάζει κλίσεις από το αμάξωμα και χάνει σε οδηγική αίσθηση σε σχέση με τα άλλα MINI, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα απολέσει την κατευθυντικότητά του. Τουναντίον, το 5θυρο MINI παραμένει προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και ουδέτερο, με το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι να προσφέρει στον οδηγό σιγουριά και ασφάλεια.
(+): Εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, ποιότητα, χώροι και πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού
(-): Τιμή, θόρυβος κινητήρα ψηλά, κλίσεις αμαξώματος υπό πίεση