To 3θυρο MINI αποτελεί για την BMW ένα ιδιαίτερης σημασίας αυτοκίνητο το οποίο έχει καταφέρει να κερδίσει την συμπάθεια όλου του αυτοκινητικού κόσμου και να γίνει δημοφιλές. Ένα από τα πιο ξεχωριστά και με έντονη προσωπικότητα αυτοκίνητα της αγοράς με απολαυστική οδική συμπεριφορά και εικόνα που θα ζήλευαν -και ζηλεύουν- όλοι οι παραδοσιακοί και μη, κατασκευαστές premium οχημάτων. Το MINI στην έκδοση Cooper των 122 ίππων, έχει αρχική τιμή 21.700 ευρώ, τιμή η οποία μπορεί να αυξηθεί αρκετά ανάλογα με την επιλογή εξατομίκευσης που προσφέρει η γκάμα της MINI.
Εμφάνιση που θα MINI
Όπως και το θρυλικό μοντέλου του Αλέξανδρου Ισιγόνη, έτσι και η BMW κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που θα μείνει για αρκετά χρόνια στην αγορά συνδυάζοντας με τέλειο τρόπο την –απαραίτητη- ρετρό αισθητική με σύγχρονα στοιχεία της εποχής μας. Η 2η γενιά της τελευταίας πράξης του MINI υπό την σκέπη της BMW, ακόμα και μετά το facelift που δέχτηκε στις αρχές του 2010, παραμένει και πάλι καλαίσθητο και απαράμιλλα ελκυστικό. Για την ακρίβεια η μάσκα και ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας άλλαξαν και απέκτησαν πιο σπορτίφ αισθητική ενώ και τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν μια πιο σύγχρονη αισθητική και διάταξη είτε με τα bi-xenon κάτοπτρα (προαιρετικά) είτε χωρίς εκείνα.
Μini-μαλ εσωτερικό
Η BMW κατάφερε με επιτυχία να διατηρήσει το κλασικό μοτίβο στο εσωτερικό του MINI και να το διανθίσει με 50 ετών πιο σύγχρονα στοιχεία. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία όπως και η συναρμολόγηση ενώ τα υλικά είναι αυστηρά επιλεγμένα ώστε να «μυρίζουν» BMW σε ένα κατά τα άλλα MINI εσωτερικό. Το ταμπλό έχει φυσικά ρετρό αναφορές όπως είναι το μεγαλύτερο έναντι των άλλων οργάνων, ταχύμετρο, το οποίο ωστόσο τώρα είναι στην ουσία ένα πολυ-όργανο αφού διαθέτει όλες τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδίου, του ηχοσυστήματος, ακόμα και του GPS. Οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κονσόλα είναι και οι μόνοι που σπάνε την λιτή της εικόνα, ενώ φυσικά από τα hot spots του MINI δεν θα μπορούσε να λείπει και το εξαιρετικά όμορφο και πρακτικό στροφόμετρο πάνω στην κολόνα του τιμονιού.
Χώροι… ανάγκης
Παρά την αύξηση των διαστάσεών του σε σχέση με την πρώτη του γενιά και την αύξηση των εσωτερικών του χώρων, το MINI και πάλι δεν προβάλλει στα ατού του τα επίπεδα χώρων που προσφέρει. Σαφώς σε σχέση με το παρελθόν δύο άτομα θα φιλοξενηθούν πιο άνετα στο πίσω κάθισμα, όμως και πάλι αν εκείνα είναι σχετικά υψηλά, θα αναγκαστούν να κάνουν παραχωρήσεις τόσο για το διαθέσιμο για τα πόδια τους χώρο όσο και τον αντίστοιχο για τα κεφάλια τους (και ειδικότερα αν το Cooper έχει εξοπλιστεί με την ηλιοροφή). Κανένα φυσικά τέτοιο πρόβλημα δεν ισχύει για τους δυο εμπρός επιβάτες που έχουν την τιμητική τους με τον οδηγό να εισπράττει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες θέσης οδήγησης. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 160 λίτρα αποτελεί και πάλι ένα από τα «αγκάθια» του MINI ωστόσο το σχήμα του ικανοποιεί.
Οδηγική τελειότητα
Θυμάμαι ακόμα την πρώτη φορά που οδήγησα το MINI Cooper πριν από περίπου 10 χρόνια και κάθε μα κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι του (ακόμα και τώρα που απέκτησε ηλεκτρικό) το ίδιο συναίσθημα μου δημιουργείται. Το MINI είναι ένα αυτοκίνητο που μιλάει ξεκάθαρα την γλώσσα του σπορτίφ οδηγού σε κάθε του έκδοση και ως τέτοιο υπερισχύει των αντιπάλων του ξεκάθαρα. Είναι ευχάριστο ακόμα και σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις όσο και στην κάλυψη εκτός των τειχών διαδρομών παρουσιάζοντας σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε φιδίσιους δρόμους παρά το μικρό του μεταξόνιο. Με τα ηλεκτρονικά εντός, το MINI υπακούει πιστά τις εντολές του οδηγού του και ακόμα αν εκείνος υπερβάλει παραμένει συγκλονιστικά ουδέτερο, ενώ απενεργοποιώντας το DSC, προσφέρει τη δυνατότητα να παίξεις μαζί του εκ του ασφαλούς με κάθε του συμπεριφορά να εκδηλώνεται ομαλά και πάντα να είναι εύκολα αντιμετωπίσιμη από το ακριβέστατο τιμόνι. Η ανάρτηση έχει σχετικά με το παρελθόν πιο μαλακή ρύθμιση προσφέροντας αφενός καλύτερη άνεση στους επιβάτες και αφετέρου περισσότερο ενδοτική οδική συμπεριφορά, ενώ φυσικά το γεγονός ότι διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αποτελεί άλλο ένα βασικό χαρακτηριστικό του MINI με ότι αυτό συνεπάγεται.
Επαρκέστατοι οι 122 ίπποι του 1.6 κινητήρα
Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων έχει δεχθεί βελτιώσεις στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και στο σύστημα εισαγωγής αποδίδοντας 122 ίππους αλλά βελτιώνοντας παράλληλα και τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Ετσι, η απόκρισή του είναι καλύτερη σε όλο το φάσμα περιστροφής του και προσφέρει καλές επιδόσεις βοηθούμενος από το σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο των 6 σχέσεων. Πέραν τούτου το Cooper παρουσιάζει και οικονομικό χαρακτήρα απαιτώντας 5,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 127 γρ./χλμ. Φυσικά όπως και στα περισσότερα αυτοκίνητα της BMW το σύστημα παύσης και επανεκκίνησης (Start/Stop) του κινητήρα υπάρχει και εδώ και διακρίνεται για την καλή του λειτουργία.
(+): Εικόνα μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, κινητήρας-κιβώτιο
(-): Τιμή αγοράς, χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, αεροδυναμικοί θόρυβοι που προκαλούνται σε αυξημένες ταχύτητες κίνησης