Το Opel Astra αποτελούσε σε κάθε γενιά του ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της Opel αλλά και της μικρομεσαίας κατηγορίας γενικότερα. Στα τέλη του 2015 λανσαρίστηκε στην χώρα μας το νέο, 5ης γενιάς Astra, ενώ στην αγορά των μεταχειρισμένων το 3ης γενιάς Astra παραμένει δημοφιλές και σε χαμηλές τιμές. Ενδεικτικά τα Astra 1.4 Twinport του 2007-2009 (ανανεώθηκε το 2007) πωλούνται μεταξύ 5.000 έως 6.000 ευρώ και αποτελούν μια καλή αγορά. Σχεδιαστικά το 3ης γενιάς Astra παραμένει ακόμα και σήμερα σύγχρονο, με σπορτίφ στοιχεία, αποπνέοντας παράλληλα μία συμπαγή αίσθηση.
Πολύ καλής ποιότητα εσωτερικό με ικανοποιητικούς χώρους
Το εσωτερικό του Astra 3ης γενιάς διαθέτει σύγχρονα χαρακτηριστικά με πολύ καλή ποιότητα υλικών (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στο μεγαλύτερο τμήμα των επενδύσεων των θυρών) και φινιρίσματος. Από τον πίνακα οργάνων απουσιάζει ο δείκτης θερμοκρασίας νερού, όμως στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (για το ηχοσύστημα, την εξωτερική θερμοκρασία, τη κατανάλωση καυσίμου κ.ο.κ.). Η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ειδικά στις πιο πλούσιες εκδόσεις όπου υπάρχουν πολλά μπουτόν και χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα.
Από πλευράς χώρων, ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό πλάτος και αέρα για τα κεφάλια. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ την εύρεσή της διευκολύνουν οι πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Ωστόσο τα καθίσματα είναι σχετικά σκληρά και μπορεί να κουράσουν στις πολύωρες μετακινήσεις. Στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών είναι τετραγωνισμένος και με χωρητικότητα 350 λίτρων, όμως το σχετικά ψηλό κατώφλι και το όχι ιδιαίτερα μεγάλο άνοιγμα δε διευκολύνουν τη φόρτωση μεγάλων και βαριών αντικειμένων.
Καλές σχετικά επιδόσεις αλλά μέτρια ελαστικότητα ο 1.4 Twinport
Η βασική έκδοση του Astra εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων τεχνολογίας Twinport, o οποίος αποδίδει 90 ίππους και 125 Nmροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο των παρουσιάζει μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, λόγω κυρίως της απόδοσης της ροπής σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Η σωστή διάταξη των ταχυτήτων ωφελεί εν μέρει τις επιδόσεις εν κινήσει, ωστόσο ο επιλογέας των ταχυτήτων «κομπιάζει» στις γρήγορες αλλαγές. Το 1.400άρι Astra επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ., η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 178 χλμ./ώρα και η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται στα 6,1 λτ./100 χλμ.
Σφιχτή ανάρτηση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Οδηγώντας το νέο Astra άμεσα γίνεται αντιληπτή η στιβαρότητα του πλαισίου, όπως και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία ίσως είναι παραπάνω σφιχτή δεδομένου ότι πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με χαμηλής ισχύος κινητήρα 1.4 λίτρων και δεν πρόκειται για κάποιο σπορτίφ μοντέλο. Ειδικά οι έντονες ανωμαλίες των δρόμων περνούν με ξερό τρόπο στο εσωτερικό, κάτι που γίνεται συχνά αντιληπτό από τους επιβάτες στους γεμάτους λακκούβες δρόμους της χώρας μας. Από την άλλη πλευρά η σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και τα φαρδιά ελαστικά (στάνταρ 195/65 R 15) προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Στις στροφές οδηγός είναι σε θέση να εξαντλήσει την ισχύ του κινητήρα, ενώ ακόμα και με άτσαλες κινήσεις η οδική συμπεριφορά του Astra παραμένει ουδέτερη και εύκολα ελεγχόμενη με περιορισμένες υποστροφικές ή υπερστροφικές τάσεις. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και η αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση είναι καλή αλλά τεχνητή.
(+) Ποιότητα κατασκευής, προσιτές τιμές, οδική συμπεριφορά, στιβαρή αίσθηση, καλοί χώροι
(-) Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, έλλειψη ποτηροθηκών, εργονομία κεντρικής κονσόλας, άνεση ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Astra (04-) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.364 | Air condition | 1,39% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 90/5.600 | Αναρτήσεις – άξονες | 9,03% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 125/4.000 | Φρένα | 2,78% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 13,7 | Σύστημα ψύξης | 13,19% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 178 | Ηλεκτρικά | 19,44% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,1 | Κινητήρας | 25,69% |
Μήκος (χλστ.) | 4.249 | Τροφοδοσία καυσίμου | 6,25% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.753 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 18,75% |
Ύψος (χλστ.) | 1.460 | Σύστημα διεύθυνης | 2,08% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.614 | Μετάδοση | 1,39% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 350 | Δείκτης αξιοπiστίας | 85,00 (μ.ο. 118) |
Βάρος (κιλά) | 1.230 | *Πηγή Reliability Index |