Δοκιμή Skoda Citigo 1.0 60 PS

Η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά στη δημοφιλή κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων με το Citigo και όπως υποδηλώνει και το όνομά του προορίζεται κυρίως για κίνηση εντός πόλης προβάλλοντας ευελιξία, πρακτικότητα και οικονομικό χαρακτήρα. Η παιχνιδιάρικη αισθητική του αποτελεί άλλο ένα βασικό προσόν του Citigo αφού είναι ικανή να δελεάσει νεανικό κατά κύριο λόγο κοινό, ενώ η τιμή του (από 8.590 ευρώ ή 7.990 ευρώ με απόσυρση) αποτελεί ευχάριστη έκπληξη για τα δεδομένα της κατηγορίας και το κάνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό.

Κάν’το όπως η Toyota – PSA

Το Skoda Citigo έχει εξελιχθεί από κοινού με τα «ομόσταυλα» Volkswagen up! και SEAT Mii, θυμίζοντας την αντίστοιχη κίνηση που είχαν κάνει το 2005 η Toyota με τον όμιλο PSA, όταν λανσάρισαν τα… τρίδυμα Toyota Aygo, Citroen C1 και Peugeot 107. Έτσι το Citigo μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη και τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία από τα πρώτης συγγένειας VW up! και SEAT Mii. Εμφανισιακά το Skoda Citigo είναι καλαίσθητο με το αμάξωμα των 3,5 μέτρων να μην εμφανίζει κάτι καινοτόμο σχεδιαστικά αλλά να καταφέρνει να δείχνει ξεχωριστό και φρέσκο αισθητικά. Παράλληλα το Citigo λανσάρισε τη νέα μάσκα της Skoda, την οποία αργότερα υιοθέτησαν το Rapid και κατόπιν η νέα Octavia.

Λιτό, καλοφτιαγμένο και άνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Skoda Citigo είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή ότι μιλάμε για μια πρόταση χαμηλού κόστους και αυτό απορρέει όχι από την ποιότητα αλλά από τον λιτό διάκοσμο και τις ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Στη βασική έκδοση υπάρχουν τα απολύτως απαραίτητα από θέμα εξοπλισμού για τα δεδομένα της εποχής, ενώ την εικόνα αναβαθμίζει ελαφρώς η προαιρετική οθόνη πληροφοριών (Move & Fun) στο κέντρο του ταμπλό. Τα υλικά είναι σκληρά στην υφή σε όλα τα σημεία του εσωτερικού ωστόσο έχουν καλή συναρμογή και δεν παρατηρούνται τριγμοί. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί και εκείνος την λιτή σχεδίαση με μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο και εξαιρετικά μικρά όργανα δεξιά και αριστερά εκείνου (στροφόμετρο και δείκτης καυσίμου). Ατέλειες υπάρχουν στην εργονομία, όπως είναι η απουσία δεύτερου διακόπτη στην πόρτα του οδηγού για τον χειρισμό του ηλεκτρικού παραθύρου του συνοδηγού, ενώ το κάθισμα του οδηγού χάνει την ρύθμισή του κατά την ανάκλισή του.

Εκεί που το Citigo βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση είναι στον τομέα των προσφερόμενων χώρων του. Ουσιαστικά 4 επιβάτες μέσου ύψους δεν θα συναντήσουν κανένα πρόβλημα και θα μετακινηθούν άνετα, κάτι που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας και των διαστάσεών του. Βλέποντας ότι δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα κυρίως με το χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, εύλογα πιστεύεις ότι αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στο διαθέσιμο χώρο αποσκευών. Ωστόσο και εκείνος είναι κορυφαίος για την κατηγορία με όγκο 251 λίτρων, πολύ βάθος, αλλά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ευχάριστο στην οδήγηση με πολύ καλό «πάτημα»

Το Citigo δεν υπόσχεται τίποτα περισσότερο από εκείνο που μπορεί να προσφέρει σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και όντας αστικού προσανατολισμού σε τέτοιες συνθήκες είναι κορυφαίο. Αρχικά είναι ευκολοδήγητο και ευχάριστο στη χρήση, ενώ όπως αρμόζει και σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και πρακτικό στην καθημερινότητα. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, ωστόσο αν η ταχύτητα κίνησης είναι μεγάλη, σε ορισμένες εγκάρσιες ανωμαλίες προκαλείται αναπήδηση του πίσω άξονα. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και είναι αρκούντως βαρύ, ενώ και τα φρένα δεν δείχνουν να έχουν κανένα πρόβλημα στην άμεση ακινητοποίηση του μικρού αμαξώματος. Εκτός των τειχών, το Citigo μπορεί να ανταποκριθεί σε μικρά ταξίδια με σχετική ευκολία ενώ αν και σαφώς δεν προορίζεται για «στροφιλίκια», αν εξαιρέσει κανείς τις κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, το Citigo είναι προβλέψιμο και ουδέτερο οδηγικά. 

Νευρικός όσο πρέπει και οικονομικός ο 1.000άρης

Ο βασικός τρικύλινδρος κινητήρας του Citigo αποδίδει 60 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 75 ίππους) και διακρίνεται αρχικά για την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού ο θόρυβος είναι περιορισμένος και δεν παρατηρούνται και κραδασμοί. Το μοτέρ αυτό είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα επιδεικνύοντας ζωηράδα και προθυμία να ανεβάσει στροφές, ενώ είναι και οικονομικός με κατανάλωση μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.  

(+): Οδική συμπεριφορά, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, παθητική ασφάλεια, χαμηλή κατανάλωση, λειτουργία κινητήρα

(-): Γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στο εσωτερικό, συντηρητική σχεδίαση εσωτερικού, αναπηδήσεις ημιάκαμπτου άξονα στις έντονες ανωμαλίες του δρόμου, εργονομικές ατέλειες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
60/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
95/3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
94,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 256 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 230 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
3.563
Πλάτος (χλστ.)
1.641
Ύψος (χλστ.)
1.478
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.420
Βάρος (κιλά)
929
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
251
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
1
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
8.590
Get it on Google Play Download on the App Store