Το δεύτερης γενιάς μίνι Citroen C1 έρχεται να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία του προκατόχου του, αποτελώντας ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης με όμορφη σχεδίαση, οικονομικό χαρακτήρα και ελαφρώς αυξημένους χώρους. Το νέο Citroen C1 όπως και τα άλλα δύο μοντέλα της κοινοπραξίας PSA – Toyota (Peugeot 108 και Toyota Aygo) στη νέα τους γενιά, έρχονται πιο δυναμικά προσφέροντας επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης καθώς και πλουσιότερη γκάμα αφού για πρώτη φορά τα γαλλικά μοντέλα διατίθενται και με 1.2 λίτρων κινητήρα εκτός του 1.0 λίτρου. Παράλληλα, το νέο C1 είναι διαθέσιμο τόσο σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση όσο και στην Airscape, με συρόμενη υφασμάτινη οροφή.
Η τιμή εκκίνησης του Citroen C1 είναι στα 9.690 ευρώ για την 3θυρη έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα των 68 ίππων, ενώ η 5θυρη έκδοση με τον νέο 1.2 λίτρων κινητήρα PureTech της έκδοσης της δοκιμής, ξεκινά από τα 10.235 ευρώ (με Green Bonus και απόσυρση). Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση είναι ικανοποιητικός περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και άνεσης.
Σχεδιαστικά το νέο C1 είναι όμορφο και διαθέτει έντονη προσωπικότητα με το εμπρός μέρος να χαρακτηρίζεται από την παιχνιδιάρικη αισθητική που δημιουργούν τα ζεύγη των φωτιστικών σωμάτων και τα κάθετα στο αμάξωμα LED φώτα ημέρας που βρίσκονται στον προφυλακτήρα. Στα πλαϊνά του 5θυρου αμαξώματος συνεχίζεται η νεανική και δυναμική αισθητική, ενώ στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα δυναμικά φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο DS3 και συμπληρώνουν την σύγχρονη σχεδίαση του.
Όμορφο, πρακτικό και άνετο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του το νέο Citroen C1 συνεχίζει και σε αυτή την γενιά να ευχαριστεί με την εικόνα του και να εκφράζει τον απαιτούμενο νεανικό αέρα τόσο από την σχεδίαση όσο και από την επιλογή των χρωμάτων και των επενδύσεων. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την διχρωμία του και τον ευμεγέθη και στρογγυλό πίνακα οργάνων, που ωστόσο δεν φέρει και πάλι στάνταρ στροφόμετρο, ενώ πόντους κερδίζει η ανεξάρτητη από το ταμπλό κεντρικά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το ηχοσύστημα ή στις πλουσιότερες εκδόσεις οθόνη αφής 7 ιντσών με σύστημα Mirror Screen για χρήση smartphones συσκευών. Η ποιότητα των σκληρών υλικών είναι καλή και το φινίρισμα αισθητά αναβαθμισμένο σε σχέση με το προηγούμενο C1. Η θέση οδήγησης είναι βελτιωμένη με τον επιλογέα να βρίσκεται πιο ψηλά, ωστόσο το μικρό πίσω τζάμι δυσκολεύει την ορατότητα προς τα πίσω. Οι χώροι είναι ελαφρώς αυξημένοι και κυρίως σε ότι αφορά το διαθέσιμο για τα πόδια των πίσω επιβατών χώρο που πλέον επαρκεί με μικρές παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 196 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού) έναντι 139 του προηγούμενου. Όμως ανοίγει το πίσω παρμπρίζ και πάλι εμφανίζοντας μικρό άνοιγμα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Στα μείον και η για άλλη μια φορά χρήση μεντεσέδων για το άνοιγμα των παραθύρων των πίσω θυρών.
Ζωηρός ο 1.2 λίτρων κινητήρας αλλά όχι πολύ οικονομικός
Ο νέος 1.2 λτ. κινητήρας του Citroen C1 είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 82 ίππους που σαφέστατα δίνουν το κάτι παραπάνω από πλευράς επιδόσεων στο ελαφρύ αμάξωμα του. Η λειτουργία του είναι γραμμική και προσφέρει τράβηγμα σε όλο το φάσμα των στροφών (άσχετα αν τις μαντεύεις λόγω έλλειψης στροφόμετρου), ωστόσο ο θόρυβος που παράγει και πολύ δε περισσότερο η κατανάλωση που επιτυγχάνει δεν αποτελούν δυνατά χαρτιά του. Ουσιαστικά τα σχεδόν 8 λτ./100 χλμ. κατανάλωσης σε αστικό πεδίο δράσης με «βαρύ» πόδι δεν είναι αποδεκτή τιμή για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του Citroen C1. Από την άλλη πλευρά το επιπλέον κόστος των 45 μόλις ευρώ (με απόσυρση) που απαιτούνται για την αγορά του C1 1.2 σε σχέση με τον 1.0 VTi 68 στην αντίστοιχη έκδοση είναι μηδαμινή και έτσι έγκειται καθαρά στο αν ο υποψήφιος αγοραστής επιθυμεί καλύτερες επιδόσεις ή χαμηλότερη κατανάλωση.
Άνετη αστικού χαρακτήρα συμπεριφορά
Το νέο Citroen C1 είναι σημαντικά πιο άνετο από το προκάτοχο μοντέλο απορροφώντας πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και προβάλλοντας επιπλέον καλή ποιότητα κύλισης σε κίνηση με αυξημένη ταχύτητα. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας παρουσιάζει όπως είναι λογικό από τις διαστάσεις του αυτοκινήτου κάποιες τάσεις αναπήδησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε συνδυασμό με τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος μπορούν να προκαλέσουν μια αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους υπό συγκεκριμένες συνθήκες, με το ESP ωστόσο να φροντίζει ώστε αυτό το φαινόμενο να απαλειφθεί άμεσα. Εν τέλει στην πόλη το C1 θα κινηθεί σβέλτα και θα εξυπηρετήσει στον μέγιστο βαθμό τον οδηγό του μέσω της ευελιξίας του αν και το τιμόνι θα έπρεπε να «κόβει» περισσότερο, ενώ εκτός πόλης θα τον ευχαριστήσει με τις επιδόσεις του, την άνεσή του και την γενικότερη συμπεριφορά του.
(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, τιμή αγοράς, επιδόσεις κινητήρα
(-) Κατανάλωση, ορατότητα, τραχύτητα κινητήρα, τιμόνι που δεν «κόβει» πολύ