Ένα από τα τρία μέλη της «μίνι» οικογένειας του group VW είναι το SEAT Mii και όπως και τα αδελφά VW up! και Skoda Citigo προβάλει στα βασικά του χαρακτηριστικά την πρακτικότητα, τον ευχάριστο οδηγικό και αισθητικό χαρακτήρα, το οικονομικό του προφίλ και την ασφάλεια στις μετακινήσεις. Το SEAT Mii βασίζεται και εκείνο στην πλατφόρμα NSF της Volkswagen και με μήκος 3.557 χλστ. αναλαμβάνει να αποτελέσει τον πιστό σύντροφο στην καθημερινότητα κάθε οδηγού.
Αισθητικά το Mii είναι σύγχρονο και καλαίσθητο και παρά την εμφανή σχέση του με τα συγγενικά VW και Skoda διαθέτει και εκείνο κάποιες λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν και το εντάσσουν στην ταυτότητα της φίρμας που αντιπροσωπεύει. Στο Mii τον ρόλο αυτό έχουν αναλάβει να εκδηλώσουν η εμπρόσθια μάσκα και τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία χωρίζονται σε 3 τριγωνικά μέρη.
Μεγάλο προσόν του Mii αποτελεί και η πολύ χαμηλή του τιμή, αφού ξεκινά από τα 7.579 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ και απόσυρση), περιλαμβάνοντας ESP, μηχανικό κλιματισμό και 4 αερόσακους, ενώ στην αμέσως επόμενη έκδοση (από 8.276 ευρώ) εξοπλίζεται επιπλέον με ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα και ράδιο CD. Επιπλέον, στην έκδοση Ecomotive (από 8.590 ευρώ) διατίθεται με Start/Stop και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, εκπέμποντας μόλις 95 γρ./χλμ. CO2 με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας
Λιτό σχεδιαστικά και ευρύχωρο εσωτερικό για 4 επιβάτες
Το εσωτερικό του Mii είναι λιτό με μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και ευθείες γραμμές και ίσως είναι αρκετά συντηρητικό και «άτολμο» αισθητικά δεδομένου του νεανικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου. Ποιοτικά, τα πλαστικά τμήματα παρουσιάζουν γερή συναρμογή και ικανοποιούν με την υφή τους, ωστόσο αυτό που ξενίζει περισσότερο είναι οι πολλές «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες που υπάρχουν στην καμπίνα των επιβατών, καθώς και στον χώρο αποσκευών (όπως άλλωστε και στα up! και Citigo). Ο οδηγός του Mii κάθεται σωστά, η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, όπως και η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Σφάλμα αποτελεί η απουσία διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού κοντά στον οδηγό, ο οποίος θα πρέπει να… τεντωθεί για να ανοίξει το διπλανό παράθυρο. Οι χώροι παρά τις μικρές του διαστάσεις είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, ενώ και τα 251 λίτρα του χώρου αποσκευών το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας, όμως το ψηλό και στενό κατώφλι φόρτωσης περιορίζει την ευκολία φόρτωσης μεγάλων και βαριών αντικειμένων.
‘Aνετο με ασφαλή οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο, το μίνι SEAT Mii είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο αστικού χαρακτήρα. Από την άλλη πλευρά η ανάρτησή του είναι κατάλληλα ρυθμισμένη έτσι ώστε να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες του και σε διαδρομές εκτός πόλης, ενώ και η συμπεριφορά του είναι σε γενικές γραμμές καλύτερη από ότι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο τέτοιας κλάσης. Είναι σταθερό και ασφαλές ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης με εκείνους ωστόσο να καθορίζονται από τον 60 ίππων κινητήρα και τα στενά ελαστικά. Τέλος, άλλο ένα σημαντικό στοιχείο της οδικής συμπεριφοράς του Mii είναι η πολύ καλή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός τόσο σε αστικές όσο και σε εκτός πόλης συνθήκες.
Οικονομικός και ζωντανός ο κινητήρας των 60 ίππων
Το μηχανικό σύνολο του SEAT Mii με χωρητικότητα 999 κ.εκ. αποδίδει στην αρχική έκδοση 60 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 75). Ο κινητήρας αυτός αν και τρικύλινδρος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερους κραδασμούς στην λειτουργία του και στην πράξη αποδεικνύεται ζωντανός με καλή απόκριση και θετικό τράβηγμα καταφέρνοντας να κινήσει αξιοπρεπώς το μικρό και ελαφρύ αμάξωμα του Mii. Παράλληλα. είναι και ιδιαίτερα οικονομικός με κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και 105γρ. CO2/χλμ.
(+): Τιμή, κατανάλωση, κινητήρας, εξωτερική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, παθητική ασφάλεια
(-): Γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στο εσωτερικό, συντηρητική σχεδίαση εσωτερικού, εργονομικές ατέλειες