Το νέο Hyundai i10 το οποίο παρουσιάζεται αισθητά αναβαθμισμένο και πλήρες σε κάθε επίπεδο από ποτέ άλλοτε, εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην πιο οικολογική του έκδοση BlueDrive. Αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.0 λτ. κινητήρα ισχύος 66 ίππων και είναι το μόνο στην γκάμα του μοντέλου με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. Έτσι, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ προσφέρει και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (4,3 λτ./100 χλμ. έναντι 4,7 λτ./100 χλμ. το 1.0 και 4,9 λτ./100 χλμ. το 1.2).
Η τιμή του ξεκινά από τις 10.520 (με την έκπτωση των 800 ευρώ και 720 ευρώ όφελος απόσυρσης) και διατίθεται στην πλούσια εξοπλιστικά έκδοση GLS. Εξωτερικά, το i10 1.0 ECO διακρίνεται από τα λογότυπα «BlueDrive» που βρίσκονται στα μπροστινά φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Επίσης εφοδιάζεται με μικρότερης διαμέτρου ζάντες 13 ιντσών και ελαστικά 155/70 χαμηλής αντίστασης κύλισης, καθώς και με σύστημα Stop & Go στον κινητήρα, το οποίο παρουσιάζει ομαλή λειτουργία τόσο κατά την παύση όσο και στην επανεκκίνηση του μοτέρ.
Οικονομικός και ικανός ο 1.000άρης κινητήρας
Το 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ. με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και το αλουμινένιο μπλοκ, κινεί με άνεση το αμάξωμα των 933 κιλών και συγκρατεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Οι κραδασμοί και η τραχύτητα του 3κύλινδρου μοτέρ είναι σημαντικά περιορισμένοι και γίνονται ελάχιστα αντιληπτοί τόσο στο ρελαντί όσο και εν κινήσει. Το εύχρηστο 5τάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται κατάλληλα με τον κινητήρα, ενώ η μακριά 5η ταχύτητα (120 χλμ./ώρα με 3.500 σ.α.λ.) ευνοεί κατά την κίνηση σε ανοιχτούς δρόμους. Το 1.000άρι μηχανικό σύνολο παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι θετική και ο θόρυβος κρατιέται σε λογικά επίπεδα. Όσο για την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ. σε αστικούς κυρίως ρυθμούς κίνησης.
Πολύ εύκολο στην οδήγηση και σταθερό στο δρόμο
Τα πρώτα στοιχεία που εκτιμά ο οδηγός του i10 1.0 ECO, είναι η μεγάλη ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και η ευελιξία στην πόλη. Η ανάρτησή του αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αλλά όχι και τις πιο έντονες, ενώ υπαρκτές είναι αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Το σημαντικά βελτιωμένο σε δυναμικά χαρακτηριστικά νέο i10 με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, τις αναθεωρημένες αναρτήσεις και την αυξημένη στρεπτική ακαμψία, παρουσιάζει αρκετά καλή οδική συμπεριφορά. Κινούμενο στις ευθείες και σε σβέλτους ρυθμούς, το νέο i10 παραμένει σταθερό, όπως ισχύει και στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και θα αρχίσει να γλιστράει σχετικά νωρίς λόγω των στενών ελαστικών και των μικρών ζαντών (155/70 R13). Όμως αυτό γίνεται προοδευτικά και το ESP δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Θετική απόδοση έχουν και τα φρένα με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες για να γίνονται πιο εύκολα οι ελιγμοί και σφίγγει ελαφρώς στην θέση της ευθείας, όμως ελαφραίνει και πάλι στις στροφές παρέχοντας μέτρια αίσθηση.
Πολύ καλό το εσωτερικό σε κάθε επίπεδο
Θετικές είναι οι εντυπώσεις από το εσωτερικό του i10, το οποίο διαθέτει ευχάριστο σχεδιασμό και διάκοσμο, είναι πρακτικό, με άνετους χώρους και ποιοτικό. Για την κατασκευή του έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία είναι συμπαγή και πολύ καλά συναρμολογημένα, ωστόσο στις πόρτες χρειαζόταν μαλακό υλικό στο σημείο που ακουμπούν οι αγκώνες. Πολύ καλές είναι η εργονομία και η θέση οδήγησης, ενώ οι μπροστινοί επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Πολύ ικανοποιητικοί για τα δεδομένα των μίνι αυτοκινήτων είναι και οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με τα 252 λτ. να το κατατάσσουν μεταξύ των κορυφαίων μίνι μοντέλων.
(+): Τιμή – εξοπλισμός, κατανάλωση, ευκολία στην οδήγηση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, σχεδίαση, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
(-): Μέτρια αίσθηση τιμονιού, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών