Στην πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV οι επιλογές που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι πάρα πολλές, καλύπτοντας άπαντες. Τόσο αυτούς που θέλουν ένα οικονομικό μοντέλο, όσο και τους πιο απαιτητικούς που αναζητούν περισσότερη πολυτέλεια. Ένα SUV που ανήκει στην κατηγορία των premium, αλλά η τιμή του δεν είναι απρόσιτη για ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, είναι το Audi Q2 στη νέα εισαγωγική έκδοση Inspire.
Το μικρότερο SUV στην γκάμα της Audi προσφέρεται με τιμή από 25.980 ευρώ στην έκδοση 1.0 TFSI 116 PS Inspire και με εξοπλισμό που διαθέτει τα πάντα. Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Audi connect Navigation & Infotainment Plus, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο, αισθητήρα φώτων/βροχής, προβολείς LED, δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 215/60 και πολλά ακόμη.
Το Audi Q2 με μήκος 4.208 χλστ., πλάτος 1.794 χλστ., ύψος 1.503 χλστ. και μεταξόνιο 2.589 χλστ. δείχνει μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα, γεγονός που συμβάλλει και ο σχεδιασμός του με τις έντονες ακμές και τα νεύρα που το διατρέχουν από άκρη σε άκρη. Αίσθηση πιο μεγάλου SUV δίνει και στο εσωτερικό του, λόγω και της ανώτερης ποιότητας κατασκευής. Το αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το άνω τμήμα του ταμπλό, η γεροδεμένη συναρμογή και το πολύ καλό φινίρισμα παραπέμπουν σε μικρομεσαία SUV. Οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων δίνουν την απαραίτητη τεχνολογική νότα, ενώ ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στη θέση του. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες, μιας και τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα, ακόμα και αν πρόκειται για πιο ψηλούς, διότι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί και με το παραπάνω με τα 405 λίτρα, τα οποία φτάνουν τα 1.050 λίτρα με επίπεδη διαμόρφωση, εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Την κίνηση του Q2 Inspire αναλαμβάνει αποκλειστικά ο γνωστός και αποδοτικός 1.0 TFSI τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος με την ισχύ των 116 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται με ένα σωστής κλιμάκωσης και εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (αυτόματο S tronic μόνο το 1.5 TFSI 150 HP). To μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει είναι γεμάτο από τις στροφές που αποδίδεται κυρίως η ροπή και άνω, ανεβάζει πρόθυμα ρυθμούς μέχρι ψηλά και παρέχει σβέλτες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους παρασιτικούς θορύβους και δύσκολα θα αντιληφθούν οι επιβάτες ότι πρόκειται για κινητήρα με τρεις κυλίνδρους. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 7,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 130 γρ./χλμ. (83 ευρώ τα τέλη κυκλοφορίας).
Στο δρόμο το Audi Q2 δίνει στον οδηγό το αίσθημα της ασφάλειας και της στιβαρότητας, χάρη στη γεροδεμένη γενικότερα κατασκευή του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματική ηχομόνωση συνάδουν με τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις του περνούν με ποιοτικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας υψηλή σταθερότητα. Οι κλίσεις που παρουσιάζει το Audi Q2 στις στροφές είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, ενώ το τιμόνι με την στάνταρ προοδευτική υποβοήθηση (progressive steering ) γίνεται πιο άμεσο, όσο αυξάνεται η γωνία στο στρίψιμο, προκειμένου να μεταφέρει περισσότερη αμεσότητα και βάρος. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση είναι τα αποτελεσματικά και με θετική αίσθηση φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.