Η επιλογή ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ανάλογα με τα «θέλω» του εκάστοτε αγοραστή. Από τους βασικότερους τομείς που εξετάζονται είναι πρωτίστως η τιμή και κατόπιν η απόδοση του κινητήρα, οι χώροι, ο εξοπλισμός, κ.λπ. Όταν όμως τα οικονομικά αποθέματα είναι περιορισμένα, τότε τα διαθέσιμα μοντέλα περιορίζονται κυρίως προς την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων. Τι γίνεται στην περίπτωση που ο πελάτης θέλει περισσότερους χώρους και δύναμη, αλλά με λίγα λεφτά; Τότε οι δύο πιο κατάλληλες περιπτώσεις είναι το νέο Citroen C3 και το Dacia Sandero στις εισαγωγικές τους εκδόσεις.
Citroen C3
Το εντελώς νέο Citroen C3 ανατρέπει τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων, αφού στην τιμή των 16.900 ευρώ προσφέρει την περισσότερη δύναμη, είναι πολύ άνετο και διαθέτει πολλά στοιχεία από τα Crossover. Θα περίμενε κανείς ότι σε αυτά τα λεφτά θα τροφοδοτείται με ατμοσφαιρικό κινητήρα (όπως το προγενέστερο C3), όμως εφοδιάζεται με τον αποδοτικό 1.200άρη turbo των 101 ίππων και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Έτσι διευρύνεται το πεδίο «δράσης» του αυτοκινήτου, γιατί είναι σε θέση να κάνει με άνεση και μακρινές αποστάσεις, φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές, χωρίς να «λαχανιάζει» σε ανηφορικούς δρόμους. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, παρέχει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. (80,64 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το νέο Citroen C3 με το ξεχωριστού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.015 χλστ. μήκους, 1.755 χλστ. πλάτους και με το μεταξόνιο 2.540 χλστ. μετρά απόσταση από το έδαφος 197 χλστ., όσο δηλαδή έχουν πολλά SUV. Γεγονός λειτουργεί ευεργετικά ως προς την ορατότητα και την πρακτικότητα, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να πατήσει και πιο άφοβα εκτός ασφάλτου. Παράλληλα εφοδιάζεται με την ανάρτηση προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) για να παρέχει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Επίσης, οι επιβάτες θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort και έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους (πορτ μπαγκάζ 328 λίτρων). Στη βασική έκδοση You! εξοπλίζεται με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας, 6 αερόσακους, προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και με το Smartphone Station με μια ενσωματωμένη βάση για smartphone.
Dacia Sandero
Κορυφαίο value for money προσφέρει το Dacia Sandero, αφού στην έκδοση 1.0 TCe 90 Expression πωλείται στην τιμή των 15.900 ευρώ και μάλιστα με το κλειδί στο χέρι. Αυτό σημαίνει ότι ο αγοραστής δεν επιβαρύνεται με εξτρά χρεώσεις, όπως είναι τα έξοδα έκδοσης πινακίδων, μεταφορικών και προετοιμασίας αυτοκίνητου. Επίσης, διαθέτει όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό, όπως είναι τα συστήματα έκτακτης ανάγκης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρα φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Παράλληλα έχει το μεγαλύτερο αμάξωμα (μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ.) σε αυτά τα λεφτά και χώρους επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (410 λίτρα).
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Dacia Sandero των 15.900 ευρώ ανήκει και ο 1.000άρης turbo κινητήρας των 91 ίππων και 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. Με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων εξασφαλίζει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, σβέλτες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η σε 11,6 δλ.) και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. CO2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Ένα ακόμα βασικό αβαντάζ του Sandero που εκτιμιέται δεόντως στους γεμάτους λακκούβες και μπαλώματα ελληνικούς δρόμους, είναι η πολύ καλή άνεση που παρέχουν οι αναρτήσεις του, οι οποίες ταυτόχρονα εξασφαλίζουν αρκετά καλή σταθερότητα στο ρουμάνικο supermini με την τεχνολογία από τη Renault.