Τα μικρά SUV έχουν κυριαρχήσει στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων γιατί είναι πρακτικά, εξυπηρετικά για την πόλη και για μια μικρή οικογένεια, ενώ πωλούνται σε προσιτές τιμές. Όσοι θέλουν μεγαλύτερο SUV για πιο πολλούς χώρους θα πρέπει να βάλουν αρκετά πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε ποσά που δεν μπορούν να φτάσουν. Ωστόσο, υπάρχουν και οι πιο προσιτές επιλογές νέων C-SUV σε τιμές B-SUV, όπως είναι τα τρία παρακάτω μοντέλα που σας παρουσιάζουμε.
Dacia Duster
Η Dacia ανακοίνωσε νέες χαμηλότερες τιμές για το Duster, το οποίο στη βασική του έκδοση 1.0 ECO-G 100 Essential προσφέρεται από μόνο 19.900 ευρώ. Από εκεί και πάνω η γκάμα περιλαμβάνει πολλά μοντέλα, μεταξύ αυτών και το 1.2 TCe 130 Expression στην τιμή των 23.990 ευρώ. Στον εξοπλισμό του ανήκουν οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, 6 αερόσακοι, αισθητήρας φώτων και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου και όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις. Το εσωτερικό του παρουσιάζεται και αυτό πλήρως αναβαθμισμένο, τόσο σε σχεδιασμό, όσο σε ποιότητα κατασκευής. Σε χώρους θα βολέψει με άνεση όλους τους επιβάτες του, αφού έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και πλάτος. Ευρύχωρο είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων.
Το νέο Dacia Duster μπορεί να φαίνεται μεγαλύτερο εξωτερικά, όμως με μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ. άλλαξε ελάχιστα από πριν. Την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης αναλαμβάνει ο νέος 48V hybrid τρικύλινδρος turbo των 1.2 λτ., ισχύος 130 ίππων στις 4.500-5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 2.100-3.500 σ.α.λ. Διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη και ελαστικότητα, ενώ με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα, μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ. (79 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στο δρόμο το νέο Duster είναι άνετο και ο οδηγός νιώθει αμέσως ότι βρίσκεται σε ένα ψηλό SUV, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 209 χλστ. Η σταθερότητα που εμφανίζει είναι ζηλευτή σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ ακόμα και κινηθεί σε πιο έντονους ρυθμούς σε στροφές αντιδρά προβλέψιμα και ελέγχεται εύκολα.
MG ZS Max Hybrid+
Το νέο MG ZS Max Hybrid+ αποτελεί το απόλυτο value for money full hybrid SUV, αφού με τιμή από 23.550 ευρώ και συνδυαστική απόδοση 197 ίππων δεν έχει αντίπαλο και είναι πιο οικονομικό από μικρά υβριδικά SUV. Από την αρχική έκδοση εξοπλισμού Excite τοποθετούνται οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, πλοήγηση, επόπτευση τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ειδοποίηση διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρας φωτός και όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις. Στο πολύ καλά κατασκευασμένο τόσο σε υλικά (μαλακά σε πολλές επιφάνειες), όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα εσωτερικό του ZS Max Hybrid+ όλοι οι επιβάτες του θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν, έχοντας παράλληλα 443 λίτρα για τις αποσκευές.
Το νέο MG ZS Max Hybrid+ μεγάλωσε σε σχέση με τον προκάτοχό του και έχει μήκος 4.430 χλστ., πλάτος 1.818 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.610 χλστ. Την κίνησή του αναλαμβάνει το full hybrid μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων και 465 Nm μέγιστης ροπής, αποτελούμενο από ένα ατμοσφαιρικό 1.500άρη βενζινοκινητήρα 102 PS και 128 Nm και ένα ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 250 Nm. Ακόμα περιλαμβάνει μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,83 kWh και ένα υβριδικό αυτόματο κιβώτιο 3 ταχυτήτων. Σε ρυθμούς πόλης κινείται πολύ με το ρεύμα, επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις της τάξεως των 4,5 λτ./100 χλμ., ή 5,9 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Επίσης, επιταχύνει πολύ γρήγορα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και στις ενδιάμεσες ταχύτητες. Η ολική αναβάθμιση που έχει δεχτεί γίνεται άμεσα αισθητή και στο δρόμο, όπου διαθέτει πιο στιβαρή και σφιχτή αίσθηση και είναι ξεκούραστο τόσο στις καθημερινές διαδρομές πόλης, όσο και σε ταξίδια.
Suzuki S-Cross
Από τις πιο προσιτές επιλογές στα C-SUV είναι το Suzuki S-Cross με τιμή από μόνο 22.680 ευρώ στην αρχική έκδοση GL και τον κινητήρα 1.4 Boosterjet 48V Hybrid 129 PS. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, πλοήγηση, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, 6 αερόσακοι, ζάντες αλουμινίου, Adaptive Cruise Control και όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις. Στο καλοφτιαγμένο και στιβαρής κατασκευής εσωτερικό του Suzuki S-Cross θα χωρέσουν τέσσερις ενήλικοι επιβάτες (ή και πέντε ανάλογα τη σωματική τους διάπλαση), ενώ αρκετός είναι ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων.
Το S-Cross με 4.300 χλστ. μήκος, 1.785 χλστ. πλάτος, 1.580 χλστ. ύψος και μεταξόνιο 2.600 χλστ. είναι από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV, γεγονός που ευνοεί την ευελιξία συγκριτικά με τα πιο μεγάλα μοντέλα της κατηγορίας. Στο δρόμο είναι άνετο και με στιβαρή αίσθηση, αποπνέοντας σιγουριά στον οδηγό του σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Σύμμαχός του σε κάθε περίπτωση είναι ο αποδοτικός ήπια υβριδικός τετρακύλινδρος turbo 1.400άρης 48V Hybrid κινητήρας. Αποδίδει 129 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., ενώ λαμβάνει έξτρα μπουστάρισμα από την ηλεκτρογεννήτρια των 17 ίππων και 50 Nm. Το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι ελαστικό και πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, εξασφαλίζοντας γρήγορες επιταχύνσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. Επίσης, καίει σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 7,0 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 120 γρ/χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).